• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Automatisch aanvullen uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roodje

Gevestigd lid
Lid geworden
4 aug 2014
Berichten
462
Waarderingsscore
0
Hallo vrienden,

Is er onder jullie iemand die mij kan vertellen hoe ik het automatisch aanvullen bij het gebruik van Google kan uitschakelen?
Ik bedoel het aanvullen in zowel de zoekbalk als in de adresbalk. Ik heb op de Googlezoekpagina het vakje "Nooit Instant-resultaten weergeven" aangevinkt en opgeslagen. Ik heb geen Googleaccount en draai onder W10 en gebruik Edge.
Alvast bedankt voor de reactie(s)

Vrgr. Roodje
 
Dat doe je in de instellingen. drie puntjes -> instellingen -> geavanceerde instellingen -> onder privacy het tweede vinkje uitzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry aarie25 hier ben je verkeerd ...
roodje dient inderdaad wel de weg te volgen die je vermeld maar niet onder privacy het tweede vinkje uit te zetten ..
zij dient wel onder de zoekmachine van haar voorkeur " google " zoek en websitesuggesties weergeven terwijl ik type uit te zetten .
 
Oke ik dacht dat het het zelfde was als de Crome versie.
 
Hallo Aarie en Emi,

Ik heb gedaan wat jullie adviseerden maar... helaas. De aanvulling werkt nog steeds. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart om evt. oude instellingen eruit te halen maar ook toen vulde hij nog steeds aan. Ik zie onder geavanceerde instellingen ook geen knop om mijn instellingen op te slaan maar misschien is die er ook niet.

PS ik heb bij instellingen ook "Geschiedenis wissen bij afsluiten browser" aangevinkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klik eens verder bing zoekgeschiedenis wissen of neem deze link en meld je aan ....
ga naar instellingen en zet hier het vinkje uit bij "Vul zoeksuggesties in tijdens typen"
 
Hoi Emi ik heb je suggestie gevolgd en in Bing het vakje uitgevinkt. Daarna proef op de som, echter weer helaas.... Ik denk dat het probleem te maken heeft met "Geschiedenis wissen". Dat werkt nl. ook niet. Dit is een probleem waar ik al eerder mee te maken heb gehad maar dat toen op een onverklaarbare wijze vanzelf weer is overgegaan. Nu zit ik er echter weer mee. Bij zoekgeschiedenis wissen zie je normaal gesproken een paar seconden blauwe puntjes lopen met daarna de melding "Alles gewist". Die puntjes doen het niet maar ik krijg wel de melding dat alles gewist is. Rara...
 
Je zou ook gewoon de Chrome browser kunnen downloaden en dan in stellen als standaard browser.
Dan hoef je het niet meer met Edge te doen.
Je krijgt dan gewoon een Chrome snelkoppeling op het scherm
 
Hallo aarie,
Om de Chromebrowser te installeren moet ik een Google-account aanmaken en dat is iets wat ik eigenlijk wil vermijden. Ik heb ook geen Microsoft-account omdat ik een zekere argwaan tegen deze bedrijven heb omdat ik denk dat ze toch van alles van mij bewaren. Misschien overdreven, maar toch. Bovendien wil ik de mogelijkheid hebben om een evt. account te beindigen en ik weet niet of dat kan.
 
raar aangezien ik hier juist de proef op de som genomen heb en hier dus de geschiedenis van de edge verwijderd heb op de genoemde manier ....
open ik dan de edge opnieuw en klik ik op de 3-horizontale streepjes om vervolgens dan verder te klikken op het uurwerkje (symbool voor geschiedenis) dan zie ik inderdaad wel dat de browser (edge) geschiedenis is verwijderd ...
 
Dag Emi, jouw werkwijze heb ik natuurlijk als eerste gedaan omdat dit de manier is om het te doen. Dat werkt dus niet bij mij. Ook heb ik "Dit altijd wissen bij sluiten browser" aangevinkt. Helaas werkt ook dat niet (zie mijn post van 11.37) Naast Edge heb ik ook Explorer nog op de comp. In het configuratiescherm heb ik ook daarin alle mogelijkheden van geschiedenis wissen aangevinkt. Het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken en ook dat werkt niet. Het probleem van automatisch aanvullen is mogelijk meer een probleem van "Geschiedenis wissen". Aarie stelt voor om Edge te vervangen voor Chrome maar wie zegt mij dat het geschiedenis wissen dan wel werkt en daarmee ook het automatisch aanvullen is opgelost?
 
Hallo aarie,
Om de Chromebrowser te installeren moet ik een Google-account aanmaken en dat is iets wat ik eigenlijk wil vermijden. Ik heb ook geen Microsoft-account omdat ik een zekere argwaan tegen deze bedrijven heb omdat ik denk dat ze toch van alles van mij bewaren. Misschien overdreven, maar toch. Bovendien wil ik de mogelijkheid hebben om een evt. account te beindigen en ik weet niet of dat kan.

Nee hoor dat gebruik ik ook niet, kun je gewoon downloaden, want je hoeft niet in te loggen :biggrin:
 
het kan natuurlijk zijn dat je edge beschadigd is maar aangezien je systeem waarschijnlijk ook up2date is zou de edge wel behoorlijk moeten werken . dit is volgens hetgene ik lees bij u niet het geval .... persoonlijk hou ik me ook liever af van de chrome browser of eender andere en hou ik het ook hier bij de edge ...ik doe alles via de edge (1x per jaar gebruik ik de IE11 of de FF en dit omdat de edge nog wat probleempjes heeft met de eid reader)*ook dit word verholpen .
 
Hoi Emi, ik heb net ontdekt dat ik mijn geschiedenis wel per item kan wissen. Dat heb ik met alle items die er in de geschiedenis stonden gedaan (en dat waren er een heleboel). Toen was het probleem met het automatisch aanvullen ook opgelost. Dat handmatig wissen kun je per map doen. Dus als je "Afgelopen uur" wist is gelijk ook alles van het afgelopen uur eruit. Zo ook verder met "Gisteren" en 'Vorige week" enz. enz. Misschien heeft iemand anders nog wat aan deze tip als hij of zij met hetzelfde probleem worstelt. Maar het blijft natuurlijk wel raar dat hij niet alles wist bij het afsluiten van de browser of bij "Geschiedenis wissen".
Aarie25 en Emi bedankt voor het meedenken, Gr. Roodje
 
Geen dank!
 
Hallo aarie en emi, nog even een update. Nadat ik alle items handmatig had verwijderd werkte het 'Geschiedenis wissen" weer helemaal normaal. Hoera
 
fijn voor je ....bedankt om dit te delen .
 
Oke goed om te horen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan