• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

programma's van SD-schijf(C-schijf) overzetten naar D-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ief

Junior lid
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
59
Waarderingsscore
0
ik heb een laptop waarbij het geheugen ingedeeld is in een SD-schijf van 28GB en een D-schijf van 465GB. Nu is de SD-schijf de schijf waarop programma's genstalleerd moeten worden zodat deze sneller opstarten en dergelijke. Deze schijf is maar 28Gb en is dus al vol wat een groot probleem is. Ik zou graag programma's van de SD-schijf die vol is, overzetten naar de gewone D-schijf waar nog veel ruimte is. Nu weet ik niet of dit gaat en hoe dit in zijn werk gaat. Gaat dit zonder dat alles vertraagd en zonder dat de programma's traag gaan werken?

Blijft mijn laptop dan even snel werken als nu of niet?
 
Welke Windowsversie, want 28 GB voor de systeempartitie is wel erg klein!
 
windows 10
 
Wat heb je momenteel op de D-partitie staan?
En beschik jij over een externe HD?
 
op D schijf is nog 457 GB vrij van de 465 GB , ja ik heb een externe harde schijf
 
Vermoedelijk is die SSD als cache schijf bedoeld, welk merk en type notebook is het en is er een upgrade naar W10 uitgevoerd?
 
het is een medion en windows 10 stond er op
 
Ow, zal raden welke Medion het is.....
 
Laatst bewerkt:
ik heb de laptop naar een computerwinkel gedaan en die zegt dat dat veel voorkomt bij de nieuwe laptops , hij zij dat de c schijf alleen bedoeld is om windows op te zetten zodat dit snel geopend word hij gaat nu de instelling verranderen dat al wat ik download automatisch op de D- schijf komt . De laptops die bij hun gekocht worden stellen zij direct zo in.
 
Ik ben erachter gekomen dat dit een EMMC schijf is ipv een SSD-schijf! deze kan dus niet vervangen door een grotere EMMC schijf omdat zo'n schijf vast gesolideerd is aan het moederbord. de computerwinkel heeft voorgesteld om de HDD-schijf te vervangen door een SSD-schijf en op deze SSD-schijf van 250GB windows en alle programma's te installeen en dus de eMMC schijf niet meer te gebruiken. Dit was de enige oplossing om het probleem ivm de kleine opslag op te lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan