• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleem bij aansluiten TV op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

carl99

Nieuw lid
Lid geworden
29 dec 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Als ik mijn PC via een HDMI wil koppelen aan de TV is op de PC het beeldscherminstellingenscherm minimaal zichtbaar.
Hierdoor is het niet mogelijk om op dit scherm de juiste instellingen te kiezen voor de TV. (Ik wil namelijk de TV als duplicaat niet als uitbreiding van de PC.

Heeft iemand hier een passende oplossing voor?

PS: Alle schermen op de PC zijn dan minimaal zichtbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je Windows nieuw of geupgrade?
Hier 2 mogelijke oplossingen.

Als eerste moet je de tv aan hebben staan op het juiste HDMI-kanaal. De laptop moet uiteraard verbonden zijn. Zet de laptop aan en laat deze door starten. Als je geen beeld heb ga je naar Schermresolutie. Zie je daar twee beeldschermen? Wil je op beide schermen hetzelfde beeld? Dan kies je bij "Meerdere schermen" de optie "Deze beeldschermen dupliceren". Wil je dat het beeld van je laptop wordt uitgebreid naar de tv? Dan kies je "Deze beeldschermen uitbreiden". Wil je alleen beeld op de tv? Dan kies je "Het bureaublad alleen weergeven op 1 of op 2". Deze optie moet je vooral gebruiken als je minder goed beeld krijgt op de tv. Laat je laptop het Hoofdbeeldscherm zijn.


Had hetzelfde probleem na upgraden van windows 7 naar windows 10. Heb het opgelost door de drivers van de videokaart te updaten. Oude videokaarten zijn veelal niet compatibel met windows 10. Na het updaten van de drivers heb ik handmatig in beeldschermresolutie het beeldscherm moeten dupliceren. De plug and play die het voorheen deed als ik de hdmi aansloot tussen pc en tv reageerde onder windows 10 eveneens niet meer. Downgraden naar de versie die je voor windows 10 had werkt natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Aarie25,

Ik weet hoe ik via schermresolutie schermen kan dupliceren.
Het probleem is echter is zodra ik de TV aansluit via HDMI op de PC, alle schermen op de PC (ook dit van de beeldscherminstellingen) te klein zijn om te kunnen lezen en aan te kunnen passen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet eens een web uitdraai van Speccy hier neer, zie m'n sig.
 
Alle drivers al nagekeken?
Had je een upgrade gedaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan