• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

pc herstellen naar fabriekswaarden na diverse incidenten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil met de gebrande win 10 dvd me pc opnieuw installeren maar tijdens het opstarten werkt me toetsenbord niet
 
dan dien je een ps2 toetsenbord te gebruiken ..
 
die heb ik dus niet
update:
ik trok de sata kabel uit me ssd
pc herstart, toetsenbord werd herkend, kon dus in de bios
boot volgorde veranderd
win10 dvd erin,
bij de installatie kon ik niet de c schijf selecteren voor installatie, >>> schijf verwijdert en poging tot nieuwe partitie te maken,
( voor de zekerheid mijn 2 data hdd's ontkoppeld )
partitie wilde niet aangemaakt werden
bleek hierom te gaan
forum.fok.nl/topic/1897997?token=e6152a86916523f5b8a9c7d1fe43257e&allowcookies=ACCEPTEER+ALLE+COOKIES

naar aanleiding van dat forum toch alles weten op te lossen
win 10 installatie kon beginnen, maar moest serial invullen, dus dag dag gratis versie, want ik heb geen serial
pc herstart en nu maar mijn orginele win 8.1 geinstalleerd

ik mis alleen wel heel erg de zoekfunctie die langs me start knop stond
http://prntscr.com/dpwufd
iemand enig idee of ik nog kan upgraden naar win 10
en/of ik die zoekfunctie terug kan krijgen

--- Update ---

zo ziet mijn specy er nu uit, http://prntscr.com/dpwvk7
@quandor, heb meteen jouw idee aangepast, en me ram geheugen verzet, zodat ik dual channel heb
dankjewel voor het opmerken ervan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doe eens de SFC EN CHDSK scans.
Mogelijk heb je veel fouten in jou Windows zitten.
De scans wel laten lopen en niet onderbreken, de CHDSK scan duurde bij mij zeker 2.5 uur en bleef steeds op 11% hangen, dus gewoon afwachten.
Hij laat aan het eind zie of er fouten zitten en of ze zijn opgelost.
Mogelijk gaat het sneller door verwijdering van de anti virus.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat de Windows 10 key betreft: je hebt daar helaas de verkeere keuze gemaakt, je had gewoon door moeten gaan : -> verder, m.a.w. geen key invullen, dat had de installatieprocedure van 10 geaccepteerd. Wanneer je dan online was gegaan als 10 erop stond, had Microsoft je machine herkend en zou je 10 versie alsnog keurig netjes zijn gevalideerd en had je de bij Microsoft geregistreerde key voor jouw Win 10 automatisch toegewezen gekregen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt helemaal wat quandor schrijft. Tijdens de nieuwe/verse/schone installatie van Windows 10 zal twee keer worden gevraagd naar de productcode. De eerste keer klik je op Overslaan, de tweede keer op Volgende. Je vult dus beide keren geen productcode in!
De instructies (met afbeeldingen erbij): https://arjanlobbezoo.nl/schone-installatie-van-windows-10-clean-install/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aarie25 die Scans hebben op dit moment geen functie omdat de pc opnieuw genstalleerd zal worden. Dan zijn de fouten ook van de schijf af. Als je deze helemaal leeg haalt en vervolgens opnieuw begint.
 
de hele partitie is verwijdert voor de nieuwe installatie en de extra interne opslag schijven waren afgekoppeld tijdens het proces
tevens kon ik helemaal niet verder gaan zonder serial number tijdens de win 10 installatie

--- Update ---

maar goed, ik heb nu ff een werkende win 8
 
Aarie25 die Scans hebben op dit moment geen functie omdat de pc opnieuw genstalleerd zal worden. Dan zijn de fouten ook van de schijf af. Als je deze helemaal leeg haalt en vervolgens opnieuw begint.

Dat snap ik ook wel, maar aangezien hij verschillende problemen had die hij werkend wil hebben.
Als je beter had gelezen dan snap je ook waarom ik deze oplossing geef ->
ik mis alleen wel heel erg de zoekfunctie die langs me start knop stond.
iemand enig idee of ik nog kan upgraden naar win 10
en/of ik die zoekfunctie terug kan krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik mis alleen wel heel erg de zoekfunctie die langs me start knop stond.
iemand enig idee of ik nog kan upgraden naar win 10
en/of ik die zoekfunctie terug kan krijgen.

Die optie is er later bijgekomen. Daarom zullen er eerst updates genstalleerd moeten worden.
 
ff een update
tot nu aan toe zijn alle problemen verdwenen
heb vorige week met veel ''heissa'' me pc weten te herinstalleren
wel met windows 8.1 ipv win 10

alles terug geinstalleerd en tot nu aan toe nog geen problemen
dankjewel voor jullie hulp in zoverre
 
Geen dank en mooi dat het weer werkt!
 
Mooi dat je alles weer aan de praat hebt gekregen. Heb je nog een specifieke reden om geen Windows 10 te gebruiken als ik vragen mag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan