• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

OpenVPN heeft geen toegang tot LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak snor

Vaak hier
Lid geworden
27 jun 2015
Berichten
730
Waarderingsscore
3
Beste leden,

Ik heb na veel moeite een openvpn server kunnen opzetten, waarmee ik vanaf buitenaf kan verbinden. De verbinding tussen mijn server en mijn client werkt perfect. Nu was mijn idee dat ik vanaf buitenaf bij mijn NAS zo kunnen, dat is echter nu nog niet mogelijk. Ik heb geen toegang tot mijn LAN netwerk, dus kan bijvoorbeeld niet inloggen op de site van mijn router ect. Ik heb al wat op google gezocht, maar ik kon er niet uit komen. Ik hoop dat jullie me op dit forum wat verder kunnen helpen

Server config: http://pastebin.com/QQLpavD2
Client config: http://pastebin.com/nRcVxjf6

Wat zou ik hieraan moeten veranderen, dat ik vanaf buitenaf bij mijn NAS kan?
Mvg,
Sjaak
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel aarie25 voor je reactie!
Ik had dat artikel nog niet gevonden, ik ga zodelijk even uitproberen wat ze daarin hebben uitgelegd.
Ik laat wel weten of het is gelukt of niet.
 
Ja ik ben benieuwd, Ik hoop dat er iets tussen staat.
We wachten het af :smile:
 
Waarschijnlijk staat daar wel het antwoord tussen

Deze link staat namelijk in de site die jij stuurde: https://secure-computing.net/wiki/index.php/OpenVPN/Routing
Dat is wat ik zoek denk ik, Alleen kom ik niet uit die instructies.
Ik heb namelijk zelf nogal weinig verstand van routing.

Mijn gateway is 192.168.0.1 en mn start en eind adres zijn: 192.168.0.100 - 192.168.0.250
Dan moet ik zorgen dat de server de clients een aders geeft tussen die 100 en 250, zodat het met de rest van mijn netwerk kan communiceren
Klopt dat zo, of zeg ik nu iets heel erg doms?
 
Je NAS kan je als het goed is benaderen via poort 5000 als je hem op de standaardpoort heb laten staan en hij van Synology is. Die poort zal je dan nog wel even moeten openzetten (forwarden) in je router.
 
Dankjewel Rubensky voor je reactie
Mijn NAS is niet van Synology, het is een computer waar ik simpelweg Debian op heb staan, met een aantal programmatjes zodat het werkt als een NAS.
 
Je zou eens via Google kunnen zoeken op de namen van die programma`s en dan hoe je daarmee kunt forwarden.
 
Iedereen gelukkig nieuwjaar!
______________________________________________________________________________________________________________

Is het mogelijk om SMB/Samba te kunnen port forwarden?
Wat mij namelijk verteld is, is dat het het beste en het veiligst zou zijn door middel van een vpn server en client
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij ook een gelukkig nieuwjaar!

Ik vond dit over SMB.
SMB cannot be effectively opened to the outside world (the clients wouldn't work, its not a port-based networking issue, but the way the protocol functions). The ports are UDP\137-138 and TCP\137,139,445. Make sure NetBIOS over TCP is explicitly specified, and failing that, a WINS server may be helpful, but only do this if the router is in teh middle of your network. don't try to expose SMB over the internet. it just won't work. use an VPN or use web-safe technologies like SFTP\FTPS for remote file access.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
don't try to expose SMB over the internet. it just won't work. use an VPN or use web-safe technologies like SFTP\FTPS for remote file access.
Het is dus niet mogelijk over het het internet naar de buitenwereld te sturen, dat is wat ik hieruit haal.
Zoals ze hier dus zeggen, 'Use VPN, or web-save technologies like SFTP/FTPS for remote file acces"
Dus mocht VPN echt niet lukken, is er altijd nog SFTP(dit krijgt mn voorkeur boven normale FTPS)
Maar een maand geleden, voordat mijn hardeschijf kapot ging waar het os voor de nas op stond, werkte het wel. Ik kon vanaf 3g en andere (wifi)netwerken gewoon bij mn LAN netwerk thuis, en dus ook bij de nas. Ik weet alleen totaaal niet meer hoe ik het eerder ooit werkend kreeg, aangezien dat al weer een hele tijd geleden was.
 
Ik weet er zelf niets van hoe dit werkt of in te stellen is , maar je zou eens kunnen kijken of SMB/Samba een community
heeft en daar eens vragen of en hoe je dit moet instellen, die weten er denk ik meer over.
 
Als het een pc is. Hoe heb je deze dan in de basis ingericht met wat voor besturingssysteem?
 
Het is Debian Wheezy, met daarop geinstalleerd OMV : http://forum.openmediavault.org/ind...-install-OpenMediaVault-on-Debian-7-x-Wheezy/
En via daar kan je dan alles instellen, behalve openvpn. Ik weet dat er een plugins is genaamd 'OMVextra' en als je die installeerd, dan kan je via daar openvpnAS erop zetten, maar dat heeft nooit gewerkt bij mij, ik krijg altijd een foutmeldingen tijdens het installeren daarmee.
 
Heb je dan al eens uitgezocht waarom je die foutmelding kreeg?
 
Toen heeft een collega van mij dus ooit een keer geholpen met het maken van zo'n server op de manier dat ik het nu ook doe, maar dan met andere config file, en toen werkte het eerst wel. Tot een paar weken geleden die harde schijf dus niet meer werkte. En ik ben natuurlijk ook niet zo slim geweest dat ik een backup heb van die server.ovpn natuurlijk...

--- Update ---

Heb je dan al eens uitgezocht waarom je die foutmelding kreeg?
Ik heb het toen al wel geprobeerd, maar echt begrijpen deed ik het niet, ik ben niet zo een kenner met Linux os
Ik kan straks nog wel een keer proberen, en dan de foutmeldingen die ik krijg, even doorsturen
 
Kan jou collega je niet helpen dan?
Misschien weet hij nog een manier om het werkend te krijgen.
Ja dat goed, misschien dat iemand hier weet hoe je dat kunt oplossen.
 
Kan jou collega je niet helpen dan?
Daar zat ik ook al aan te denken, maar dat was in de tijd dat ik stage had, en dat heb ik nu niet meer. Dus ik zou totaal niet weten hoe ik deze persoon nu zou moeten kunnen bereiken.
Ja dat goed, misschien dat iemand hier weet hoe je dat kunt oplossen.
We zullen zien, alsnog heel erg bedankt voor het meedenken en de hulp.
Waarschijnlijk staat het juiste antwoord in je eerste bericht
Ik heb er zelf geen verstand van, maar ik vond dit nog, hier worden elke manieren genoeg om het eventueel te laten werken, misschien kun je er iets meer.
Maar misschien had je het zelf ook al gevonden en werkt het niet.
https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1646385
Via daar werd er een linkje gegeven naar een andere site, waar stond hoe dat routing werkt voor openvpn, maar wat daar stond had ik geprobeerd, en werkte bij mij niet. En ik zou zelf totaal niet weten wat ik daaraan aan moet passen om het wel werkend te krijgen.
Alsnog heel erg bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Je weet ook niet de naam van hem? Zodat je via bijvoorbeeld Facebook een bericht naar hem kunt sturen.
Is inderdaad ook een goed idee! En anders mischien mn oude stage plek bellen.
Ik had nog gekeken of SMB/Samba nog een site heeft voor een community, maar ik kwam alleen dit nog tegen.
Jaa, klopt. Maar de fout zit hem niet bij de Samba server, het probleem zit erin dat ik mijn lokale netwerk niet via de VPN kan benaderen, en dat zit in mijn openvpn server en client config. Maar wat er in die config files aangepast moet worden, dat weet ik dus niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan