• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

geen tot nauwelijk wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel2

Senior
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
3.113
Waarderingsscore
1
Hallo allemaal,

Als eerste natuurlijk iedereen de beste wensen voor 2017.

Thuis zitten wij met het probleem dat wij een aantal dagen al last hebben van een slecht tot geen wifi in het huis.
Ik heb de routers al meerdere keren gereset maar niets help, het gekke is dat als ik de asus ac rt66u de hele nacht uit laat staan dan wil het nog wel eens zijn dat deze na een herstart de volgende dag het weer doet, maar na een aantal uren doet de router niets meer.
Ik heb ook al geprobeerd om de router op een ander kanaal te zetten maar dit heeft ook geen baad. Ik heb via inssider gekeken welk kanaal nog vrij was, maar helaas is het in onze wijk zo druk dat er niet veel vrij is.
Dus ik denk dat deze router aan het overlijden is en weet niet zo goed wat ik er nu voor terug moet halen.
heb zitten kijken naar een asus ac rt87u en naar een asus ac rt68u. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik naar moet kijken.

een collega van mij rade mij al aan om acces points te nemen, aangezien alles bedraad is en de router eigenlijk alleen voor de smartphones en laptop gebruikt worden

alvast bedankt,

michiel
 
hallo,

Ik ben van mening dat het de adapter niet kan zijn aangezien de router het wel doet als deze bedraad gebruikt wordt.
de adaptor wordt ook niet warm ziet er netjes uit geen schuren of iets dergelijks. connector zit nog strak in de aansluiting van de router.
 
Jij ook de bste wensen voor 2017!
Als je voor een andere gaat kijken, dan zou ik de ac rt87u nemen.
Die heeft betere specificaties en is een jaar later uitgebracht als de ac rt68u.
Dit in verband met firmware ondersteuning.
Want ik weet niet hoe lang Asus dit blijft ondersteunen.
 
Het is dus wifi, als de kabel geen problemen geeft.

Hoe is het met andere wifi gebruikende apparaten dan?
Een smartphone?
Heeft die ook last van slechte wifi?
Als dat goed is, is de router goed en licht het aan de laptop.

Is het euvel recent naar boven gekomen, kan je een herstel doen.
Om een softwarematige fout als reden uit te kunnen sluiten.
Dan blijft hardwarematig als fout over en alleen in je laptop.

--- Update ---

Zelf had ik ook halve snelheden, maar ook bekabeld.
Het lag aan stof in de afgesloten contactdoos van de aansluiting in de muur.
Even rommelen gaf geen resultaat, ik moest de contactdoos opschroeven en er goed inblazen.
Daarna had ik weer dubbele snelheden, de oude vertrouwde snelheden.
 
Laatst bewerkt:
hallo

ja kabel doet het inderdaad gewoon, alle apparaten die draadloos werken hebben er last van.
Ik heb al de nieuwe firmware in de router gezet, heb de router al terug naar fabrieksinstellingen gedaan maar dat helpt ook niet.
dit probleem is iets van de laatste dagen. deze setup werkt al jaren zonder problemen.
 
Als je een snelheidstest doet bekabeld heb je dus je oude vertrouwde snelheid.
Zodra je de adapter instelling wijzigt en de wifi neemt, heb je belabberde snelheden?

... maar na een aantal uren doet de router niets meer.
Dus alle andere apparaten hebben dan toch ook geen verbinding meer.
Dat is de router dan, hebben de andere apparaten geen last, zoals je zei, dan niet.
Als de router niets meer doet merk je dat aan je telefoon.
Maar je telefoon heeft geen last, zoals je zei, van je router die het niet meer doet na enkele uren gewoon gewerkt te hebben , zoals je zei.
Soms wel en soms niet fouten zijn vaak lastige fouten om op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
hallo.

de router doet het wel via de kabel. alleen al het wifi wat via de router gaat doet het niet meer.
Met de snelheden is niets mis mee
 
Heb je wel een goed werkend wifi via het modem?
 
hallo,

ja ik heb wel een goed werkende wifi via een andere router.

Ik ben nog wat aan het stunten geweest, en ik heb nu de asus terug naar fabriek instellingen gezet en de netwerk kabel in de wan gedrukt en nu werkt het wifi wel na behoren, echter wil ik dat deze router in het netwerk word opgenomen zoals eerst maar dan werkt het in eens niet meer. Het heeft altijd gewerkt dus best raar.
 
Ja maar ze kunnen altijd ineens er mee op houden.
Kan zijn dat hij gewoon steeds slechter gaat werken.
Maar ik zag dat hij in 2012 is uitgebracht, hoe lang heb jij deze al?
Ik heb zelf een Sitecom en die geeft tegenwoordig 10 jaar garantie.
 
ja dat zou kunnen daarom laat ik de router de komende tijd maar zo staan en zie wel of hij het blijft doen.
de router is aangeschaft ergens in december 2013
 
Heb je dan geen garantie meer?
Is natuurlijk net verlopen.
Ja dat zou je eerst nog kunnen doen.

--- Update ---

Met jou type router zijn meer mensen met een wegvallende wifi.
Hier kwam ik nog een paar oplossingen tegen. (vooral bericht 2)
https://chelloo.nl/ziggo/index.php?topic=55090.50
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat van 20 mhz kan ik inderdaad eens proberen.

inderdaad de garantie is inderdaad net een maand verlopen :wall:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar was ik al bang voor, maar je kunt het altijd proberen.
 
kan altijd.

Ik heb wel zitten stoeien met de 20 mhz en de 40 mhz merk dat als ik alleen de 40 pak dat de snelheden al hoger zijn maar nog niet echt spectaculair zit nu op +- 28mb/s
mag denk ik wel meer verwachten van deze router. Het maakt niet uit of ik er naast zit of 10 meter er van af sta.
Maar hij doet het nog steeds:biggrin:
 
Had je al geprobeerd of je nog veel verschil merk tussen 2,4 en 5 ghz?
Wat voor abbo heb jij nu?
Geeft de andere router wel meer snelheid?
 
hallo

wij hebben een abbo van 150 mbit
ik weet niet wat de andere router voor snelheid geeft.
nee 5 ghz kan ik niet testen. heb wel geprobeerd om de 5 ghz naar 80 mhz te zetten maar dat maakte niets uit

--- Update ---

heb de ander e ook getest en deze haalt een snelheid van 89.8 mbps. En dit is echt al een oude router
 
Dan is het wel heel weinig wat hij doorgeeft.
Misschien toch voor een andere kijken, maar als je er mee kunt leven kun je het ook zo laten.
 
inmiddels doet alles het weer.
Geen idee wat ik nu anders heb gedaan

bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan