• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Inloggen Digid werkt niet op Notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

arierelax

Junior lid
Lid geworden
16 aug 2012
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Hallo,
Als ik met mijn notebook bij Digid inlog krijg ik de volgende fotmelding:
HTTP/1.1 302 Found
Date: Sun, 01 Jan 2017 09:20:02 GMT
Cache-Control: no-cache, no-store, max-age=0, must-revalidate
Pragma: no-cache
X-XSS-Protection: 1; mode=block
X-Request-Id: af4d2482-55cf-40eb-83af-a29005502fbc
X-Runtime: 0.154220
X-Frame-Options: SAMEORIGIN
X-Content-Type-Options: nosniff
Expires: Fri, 01 Jan 1990 00:00:00 GMT
Set-Cookie: _session_id=b83e959bf1290b6ba19377e8b77ec38c; HttpOnly;Secure; domain=.digid.nl; path=/; expires=Sun, 01 Jan 2017 10:00:02 -0000; HttpOnly
Location: https://mijn.digid.nl/resolve_artif...KIQMa3XVlrrQjcLQ6G3NGzegp/15egvcgNsA2ieqL+To=
Status: 302 Found
Vary: Accept-Encoding
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=utf-8
X-FRAME-OPTIONS: SAMEORIGIN
Strict-Transport-Security: max-age=31536000 ; includeSubDomains

<html><body>You are being <a href="https://mijn.digid.nl/resolve_artifact?SAMLart=AAQAAOYykKzMyXaKIQMa3XVlrrQjcLQ6G3NGzegp%2F15egvcgNsA2ieqL%2BTo%3D">redirected</a>.</body></html>

Op mijn Ipad kan ik gewoon wel inloggen, heeft iemand een idee wat er mis is?
Arie
 
bedankt voor je snelle reactie; ik werk met google, maar firefox geeft het zelfde probleem.
Arie
 
Graag de twee logs in n keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap 1
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap 2
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Abraham,
ik heb de scans gemaakt, dit zijn de log's:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Junkware Removal Tool (JRT) by Malwarebytes
Version: 8.1.0 (12.05.2016)
Operating System: Windows 10 Home x64
Ran by alpoo (Administrator) on zo 01-01-2017 at 16:21:54,14
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




File System: 7

Successfully deleted: C:\ProgramData\1450994977.bdinstall.bin (File)
Successfully deleted: C:\ProgramData\1455651479.bdinstall.bin (File)
Successfully deleted: C:\ProgramData\1458758038.bdinstall.bin (File)
Successfully deleted: C:\ProgramData\1459778755.bdinstall.bin (File)
Successfully deleted: C:\ProgramData\1466274213.bdinstall.bin (File)
Successfully deleted: C:\Users\alpoo\AppData\Roaming\solvusoft (Folder)
Successfully deleted: C:\WINDOWS\system32\roboot64.exe (File)



Registry: 2

Successfully deleted: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{A36EB20C-8D7E-427A-B214-17F9865B5884} (Registry Key)
Successfully deleted: HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{A36EB20C-8D7E-427A-B214-17F9865B5884} (Registry Key)




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scan was completed on zo 01-01-2017 at 16:25:11,88
End of JRT log
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


# AdwCleaner v6.041 - Logbestand aangemaakt 01/01/2017 op 16:30:28
# Bijgewerkt op 16/12/2016 door Malwarebytes
# Database : 2016-12-30.1 [Server]
# Besturingssysteem : Windows 10 Home (X64)
# Gebruikersnaam : alpoo - DESKTOP-VLTU4CM
# Gestart vanuit : C:\Users\alpoo\Downloads\adwcleaner_6.041.exe
# Mode: Verwijderen
# Ondersteuning : https://www.malwarebytes.com/support



***** [ Services ] *****



***** [ Mappen ] *****

[-] Map verwijderd: C:\Users\alpoo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\fcfenmboojpjinhpgggodefccipikbpd


***** [ Bestanden ] *****

[-] Bestand verwijderd: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Booking.com.lnk


***** [ DLL ] *****



***** [ WMI ] *****



***** [ Snelkoppelingen ] *****



***** [ Geplande Taken ] *****



***** [ Register ] *****

[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\solvusoft.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\www.solvusoft.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\solvusoft.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\www.solvusoft.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\solvusoft.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\EdpDomStorage\www.solvusoft.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\solvusoft.com
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\Children\001\Internet Explorer\DOMStorage\www.solvusoft.com
[-] Sleutel verwijderd: HKCU\Software\Google\Chrome\Extensions\fcfenmboojpjinhpgggodefccipikbpd
[#] Sleutel verwijderd tijdens herstart: [x64] HKCU\Software\Google\Chrome\Extensions\fcfenmboojpjinhpgggodefccipikbpd


***** [ Browsers ] *****

[-] [C:\Users\alpoo\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default] [extension] Verwijderd: fcfenmboojpjinhpgggodefccipikbpd


*************************

:: "Tracing" sleutels verwijderd
:: Winsock instellingen gereset

*************************

C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [3220 bytes] - [01/01/2017 16:30:28]
C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [3422 bytes] - [01/01/2017 16:29:29]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt - [3366 bytes] ##########

zie er iets bijzonders aan en kan ik bitdefender weer bijzetten?
Arie
 
Bitdefender weer activeren!

Gaat het inloggen nu wel?
 
bitdefender weer bijgezet,
digid blijft de foutmelding geven,

HTTP/1.1 302 Found
Date: Sun, 01 Jan 2017 16:16:59 GMT
Cache-Control: no-cache, no-store, max-age=0, must-revalidate
Pragma: no-cache
X-XSS-Protection: 1; mode=block
X-Request-Id: 618bf443-968e-4fba-a4a7-0858594841d5
X-Runtime: 0.025708
X-Frame-Options: SAMEORIGIN
X-Content-Type-Options: nosniff
Expires: Fri, 01 Jan 1990 00:00:00 GMT
Set-Cookie: _session_id=f9f0b191226a0ccb8505b01888ef2c31; HttpOnly;Secure; domain=.digid.nl; path=/; expires=Sun, 01 Jan 2017 16:56:59 -0000; HttpOnly
Location: https://mijn.digid.nl/resolve_artif...KIQMa3XVlrrQjcLQ6hBSwqLAsVXXtGr/ero/m/AejiPo=
Status: 302 Found
Vary: Accept-Encoding
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=utf-8
X-FRAME-OPTIONS: SAMEORIGIN
Strict-Transport-Security: max-age=31536000 ; includeSubDomains

<html><body>You are being <a href="https://mijn.digid.nl/resolve_artifact?SAMLart=AAQAAOYykKzMyXaKIQMa3XVlrrQjcLQ6hBSwqLAsVXXtGr%2Fero%2Fm%2FAejiPo%3D">redirected</a>.</body></html>

Heb je nog een idee?
Arie

--- Update ---

En nog iets vreemds,
Op microsoft edge kan ik wel inloggen....
Arie
 
Mogelijk dat het de instellingen van Bitdefender in de browsers zijn, die tegenwerken.
 
Ik ga het bitdefender voorleggen
Arie
 
Goedemorgen Arie

Die problemen had ik ook met het inloggen van Digigd in Mijn belasting en naar mijn zorgverzekering toe.
Zowel op mijn Laptop en Desktop.Wou ook niet via Firefox meer,wel via Egde.
Want ik gebruik ook Bitdefender.

Ik had voor 2 3 weken deze progamma geinstalleerd. ( McAfee Security Scan Plus ).
Heb deze weer verwijderd,en nu werkt het weer goed.Kan nu gewoon weer inloggen via Firefox.

Dus nu de vraag heeft u misschien ook deze programma er op zitten,en kunt u deze
dan ook eens verwijderen.En dan kijken hoe het dan gaat.
 
Inmidddels het volgende bereikt;
als bitdefender uitgezet wordt kan ik inloggen. ook bleek dat ik edge wel kon inloggen.
Het probleem bij bitdefender voorgelegd. Men meldde dat het probleem met SSL en bitdefender opgelost was. Updaten en uit/aanzetten
via google kan ik nu inloggen, nog niet via firefox.
dit weer gemeld.
Iedereen overigens bedankt voor de tips, abraham in het bijzonder,
groeten,
Arie
 
Hallo, na enkele dagen was het weer mis; inloggen bij Digid gaf een foutmelding.
Weer bitdefender gemeld.
Men verzocht me te melden welke laatse bestandversie ik had van bitdefender 2017. Daar zat het probleem, ik draaide nog op bitdefender 2016.
Deze verwijderd en 2017 gedownload. Nu kan ik weer inloggen bij Digid.
Eind goed al goed
Arie
 
Kijk aan, fijn dat in de 2017 versie van Bitdefender de inlogperikelen bij de overheid van de baan zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan