• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

computer traag + heel warm + maakt veel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

agh210

Bekend gezicht
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
105
Waarderingsscore
0
Hey

Mijn computer is heel traag, wordt heel warm en maakt veel geluid als ik erop werk. Zou je aan de hand van het logje kunnen zien wat er mis mee is?
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    83,7 KB · Weergaven: 31
  • Addition.txt
    56,9 KB · Weergaven: 45
Gebruik jij Windows Defender als antivirusbescherming in Windows 10?

Belangrijk: verwijder via Configuratiescherm Programma's en onderdelen alles waar Java bij staat.
Namelijk alle Java in jouw Windows is inmiddels antiek en dus een groot beveiligingsprobleem.
Ben je klaar met het verwijderen van Java die je onverwijld jouw notebook opnieuw op te starten.


Graag de drie logs in n keer posten - gebruik de tools in de volgorde zoals aangegeven.

Stap 1
Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Let wel goed op:
Klik niet op de blauwe knop Download CrystalDiskInfo Portable maar klik daarnaast op Manuelle Installation>




Start de 32-bit versie op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)

Indien de kleur geel wordt aangegeven - laat dan weten welke regel/regels die kleur heeft/hebben!

Stap 2
Download
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool by Thisisu.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Stap 3
Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Hey,
Allereerst hartelijk dank voor je tijd en moeite.
Ik heb alles met java in de naam verwijderd.
Ik heb de 1e tool gedownload en de kleur is geel. De regel die geel is Current pending sector count met de waardes huidig: 100, slechtse:100, drempel:0 en RAW-waarden:0000000000000000

De link van adwarexplx werkt niet kan je me een werkende link sturen.
 

Bijlagen

  • JRT.txt
    935 bytes · Weergaven: 21
top het is

Ik heb de 1e tool gedownload en de kleur is geel. De regel die geel is Current pending sector count met de waardes huidig: 100, slechtse:100, drempel:0 en RAW-waarden:0000000000000000
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C2].txt
    3,5 KB · Weergaven: 43
  • JRT.txt
    935 bytes · Weergaven: 25
Laatst bewerkt door een moderator:
Het verbinden met wifi doet heel raar, op mijn andere laptop maakt de lappie meteen verbinding met de wifi en kan ik urenlang werken. Als ik op deze laptop op dezelfde wifi ga dan gaat de wifi weg en komt die weer terug. Heel raar allemaal. Uiteindelijk kan ik dan helemaal niet op de wifi of voor korte duur.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Bij deze
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    56,6 KB · Weergaven: 36
Winsock repatie
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ je nu netsh winsock reset gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Je mag ook de opdracht kopiren en via rechtsklik in het zwarte venster plakken.

Is de reparatie klaar, dien jij vervolgens de computer opnieuw op te starten.
 
Het werkt nu veel beter. Wat was er allemaal mis met mijn laptop?
 
Je ongewenste software in Windows en daardoor was Winnsock aangepast.

Verwijder ook nog QuickTime 7 - Apple verkondigde verleden jaar al dit tool in Windows niet meer te ondersteunen.
Dus is QuickTime een beveiligingsrisico geworden.

Wat betreft de harddisk - die zal op den duur meer fouten gaan geven waardoor jouw Windows in de war zal raken en trager worden.

Overweeg dus op termijn vernieuwing - desnoods met een SSD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan