• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 update fix ( easyfix 50202 ) weigert dienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
Ik heb op een wat oudere asus n550jv notebook met windows 7-SP1 ( 32bits) plotsklaps problemen met updates binnenkrijgen.
Heb wat op internet gekeken en ook hier ( zie Veng onderwerp W7 updates ) en kwam tot de conclusie dat Microsoft EasyFix 50202 mij mogelijk zou kunnen helpen. Via MS downloadservice deze 50202.msi file binnengehaald en opgestart.
Schijnbaar gaat alles goed....er wordt een en ander gedownload en dan komt de melding:
"Kan de Cryptographic Service-service ( CRYPTSVC ) niet stoppen. Controleer uw rechten "
Vervolgens draait het geinstalleerde terug en kan ik slechts annuleren en uithuilen.
Iemand die een idee heeft hoe ik dat bestand wel de baas wordt?
 
dank aarie...zal het morgen proberen. Kom er vanavond niet meer aan toe
 
Geen dank! Succes ik hoop dat het zo lukt :biggrin:
Maar bij iedereen helpt net weer iets anders.
 
Helaas kom ik met je link toch niet verder. De link stelt dat als een van twee KB 's aanwezig zijn ( kb3020369 of kb3177467) de windows6.1-kb3172605 moet worden gedownload en zonder internet connectie moet worden geactiveerd. Wel...ik bleek de kb3020369 te hebben, dus heb ik de kb3172605 gehaald en op gedubbelklikt. In plaats van een aantal bewerkingen die dan zouden moeten plaats vinden volgt prompt weer het vermaledijde "zoeken naar updates" venster en dat gaat maar door en door.
Vandaar dat ik graag de easyfix 50202 wilde proberen dat resulteert bij mij in een fout met de cryptographic service-service
Heb je nog meer hulpjes in je medicijnkist aarie? Bedankt voor je hulp tot dusverre
 
ik kom nog even terug, aarie25, op je tip https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/971058. Dit betreft een erg uitgebreide ingreep waarbij o.a. ruim 34 .dll bestanden via regvr32.exe in het systeem worden gecontroleerd en evt hersteld. Helaas bleek van deze reeks van 34 liefst 14 problemen te geven en lukte de herstel hiervan niet.
Meestal was de melding dat de module wel werd geladen,maar dar de betreffende dll niet aanwezig was of niet correct was. Sommige dll's bleken echter wel degelijk aanwezig te zijn en ook in de juiste map. Bij andere mislukkingen wasde melding dat de DNS server niet optrad als autoriteit.
Kortom ben ik verder weg van een oplossing naar mijn gevoel dan ooit. Ik probeer, omdat er nu zoveel is gerommeld in mijn systeem, een herstelpunt terug te zetten en ook zet ik het register terug waarvan ik een backup heb gemaakt voor al het gestoei. Vervolgens hoop ik weer een werkend systeem te krijgen maar alleen zonder updates
Ik probeerde na de hele exercitie zoals beschreven nog even sfc scannow te starten maar het "Dos"vensterje vertoonde zich een fractie van een seconde en daarna niks mee. Regedit deed het wel.
Heb je nog een idee?
 
Je zou eerst kunnen kijken of een herstelpunt terug zetten werkt.
Scan ook eens met malwarebytes of er geen rommel dit veroorzaakt.
 
Malwarebytes vindt geen rommel en ik heb 3 herstelpunten trachten terug te zetten...dit lijkt goed te gaan maar bij opnieuw opstarten volgt de melding dat geen wijzigingen zijn aangebracht. Ik zal het nog wel eens proberen in veilige modus. Mogelijk heb ik nog een wat oudere backup van deze computer maar die ligt op een ander adres waar ik pas over een paar weken weer denk te kunnen zijn. Uiteraard meld ik dan het resultaat.
 
Gaf hij daarbij aan dat het door de antivirus kwam?
Zoja verwijder die eens en doe het opnieuw.
Oke dan horen wij het wel als je het met de andere back-up hebt geprobeerd.
 
Na alles nogal negatieve resultaten die ik ondervond bij het opvolgen van je link ( zie #2 ) twijfelde ik of ik wel de KB3172605 zonder internet had uitgevoerd.
Welnu, deze KB3172605 opnieuw uitgevoerd zonder wifi en het zoeken naar nieuwe updates langere tijd volgehouden..waarna eindelijk een nieuwe update (KB3177467) werd gevonden, gedownload en genstalleerd zonder problemen. Bij het volgende zoeken werden liefst 24 updates gevonden en binnen korte tijd genstalleerd waarna nog eens een, nu laatste, update KB volgde.
Dus...alles werkt nu weer en ik ga er van uit dat komende updates verder probleemloos binnen komen.
Dank je wel aarie voor het doorgaan met sturen van suggesties waardoor ook ik door bleef gaan om te proberen het probleem op te lossen. Mijn probleem schijnt dus opgelost te zijn !!!!
 
Goed om te horen dat het gelukt is.
Vanavond of morgen komen weer nieuwe updates.
Dan kun je gelijk kijken of die binnenkomen.
 
ik houd het in de gaten. dank

--- Update ---

Vanmorgen waren inderdaad 3 nieuwe updates beschikbaar. Deze zijn probleemloos geladen en genstalleerd.
Ergo...mijn update probleem is verholpen !
Deze W7 laptop zal de komende 3-4 maanden niet worden gebruikt ( verblijf buitenland ) ..ik hoop dat daarna de update functie nog steeds werkt, want de vorige keer dat de laptop zo lang buiten bedrijf was om dezelfde reden, vertoonde hij de kuren die we nu hersteld lijken te hebben.
Nogmaals mijn dank aarie
 
Laten we hopen dat het goed blijft.
Anders kijken we gewoon weer opnieuw.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan