• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[DualBoot] Win10 + WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Coolblue rekent helemaal geen verzendkosten, zelfs niet bij luttele bedragen. Ik heb zelf goede ervaringen met Coolblue, vandaar dat ik die link koos :) Maar los daarvan, is dit een geschikte SSD en is deze in de toekomst over te prikken naar andere laptops en/of desktop?

Sent from my Lenovo A6020a40 using Tapatalk
 
Toppie, ontzettend bedankt! :D

Morgen maar eens kijken of ik dat ding zonder al te veel moeite kan monteren! :)


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Nuttig, bedankt!

Wat betreft die handleiding; zo leer ik nog eens wat nieuws over een notebook die ik al een tijd in bezit heeft, als je de batterij eruit haalt zit er een ingang voor een SIM in! Nooit geweten! :surrender

En net even de laptop open gehad, zo te zien is het vervangen van die SSD een fluitje van een cent :D


Met vriendelijke groet,
Remmy :)

--- Update ---

Ik heb nog even een foto gemaakt omdat ik niet alle aansluitingen in de laptop begrijp:

2887fdc.jpg


De twee chips die op de foto te zien zijn betreffen de WLAN module (helemaal links) en rechts daarnaast de huidige mSATA SSD van 24GB.
Echter, de WWAN poort is leeg om een of andere reden, dus kan ik mijn nieuwe mSATA SSD niet daarin prikken en dan die 24GB laten zitten als extra opslag, voor muziek en/of foto's bijvoorbeeld?

En dan uit nieuwsgierigheid, zijn die twee aansluitingen rechts voor RAM, en zoja, waar is dan het genstalleerde RAM?
Ik snap er maar weinig van soms :fun:


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Vermoedelijk heeft jouw notebook in totaal vier slots voor het werkgeheugen, dan zullen er twee onder het toetsenbord zitten.

24GB is natuurlijk niet niks maar verwaarloosbaar; in sommige oudere Dell Precisions is juist het WWAN-slot geschikt voor m-Sata.
 
Dus het is het beste om maar gewoon die 24GB eruit te halen?
Er schijnt ook geen schroefje bij de Samsung SSD geleverd te worden dus achteraf gezien denk ik niet dat ik veel keus heb, ik heb namelijk geen extra schroefjes liggen.


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Bedankt voor de link!
Die prijs is zeker interessant, van welk bedrijf komt deze SSD (ik bedoel niet Crucial, maar wie levert 'm)?

En kan de Crucial zich qua prestaties meten aan de Samsung?

En, nu ik toch bezig ben met vragen stellen, hoe werkt het met garantie? :smile:


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
In mijn Lenovo zit de Crucal MX200 512 GB

In mijn Dell Precison draait Windows ook op SSD een normale van Crucial MX200 512 GB.

Voor m-SATA maakt het niet uit of je Samsung dan wel Crucial gebruikt.
 
Heb zelf een SSD in mijn desktop en laptop van Crucial, Amazon is een internetwinkel zoals je Bol.com hebt, maar dan wereldwijd, je kunt op de website de taal veranderen in het nederlands, daar kun je alles nalezen.
Garantie, heb ikzelf nog niet nodig gehad, maar lees eens de reviews over Amazon.
 
Hmm, bedankt voor de moeite!
Ik denk dat ik toch voor de Samsung ga via Coolblue, om zeker te zijn van mijn zaak.

Ik snap dat je goede ervaringen hebt met Amazon, maar als ik ga Googlen zie ik toch vrij gemengde reviews, ik heb in het verleden wel meer slechte ervaringen gehad met bestellingen die niet aankwamen.
De zekerheid (of in ieder geval het 'veilige' gevoel) die ik met Coolblue krijg is mij dan toch de meerprijs waard.


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Ok, gisteren de SSD ontvangen en in de laptop gestopt.
De chip werd direct herkend door het BIOS en ik heb alles nog even geformatteerd met een GParted Live CD.

Ik heb er trouwens voor gekozen om Windows 7 te draaien zonder dual boot, want gisteren kwam ik tot een opmerkelijke ontdekking.
Veel van mijn oude spelletjes draaien namelijk wl op Windows 7, maar niet op Windows XP!

Het gaat hier bijvoorbeeld om echte oude spellen als:

London Racer (https://www.amazon.co.uk/Davilex-London-Racer-PC/dp/B0000501X9) - Uitgegeven in 2000
RedCat Spookkasteel (https://www.gamesmeter.nl/game/9633) - Uitgegeven in 2000
Bugs Bunny & Taz: Time Busters (https://en.wikipedia.org/wiki/Bugs_Bunny_&_Taz:_Time_Busters) - Uitgegeven in 2000

Deze drie spellen draaien perfect op Windows 7 64-bits, maar gebrekkig (bijvoorbeeld bij London Racer geen 3D-acceleratie mogelijk) op Windows XP 32-bits!


Ik heb nu dus Windows 7 op mijn nieuwe 250GB SSD gezet, en mijn 1TB HDD als opslag.

Wat betreft snelheid sta ik compleet versteld; nog nooit heb ik zo'n vlotte computerbeleving ervaren!



Ik wil iedereen die mijn heeft geholpen hartelijk bedanken en in het bijzonder Abraham! :D



Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Super leuk om te horen dat je een oplossing hebt gevonden om de oudere games te kunnen spelen.
 
Zeker! :D

En ik snap er nog steeds niks van dat Windows 7 (nota bene de 64-bits versie) een vele malen betere compatibaliteit heeft met games uit het Windows 98 tijdperk dan Windows XP :surrender
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan