• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[DualBoot] Win10 + WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indien je de M-SATA-SSD gaat vernieuwen - alles in AHCI laten staan.
Raid is dan mogelijk indien je twee dezelfde HD's hebt, die kunnen dan in Raid 0 draaien en daardoor een hogere snelheid hebben,
Raid voor SSD's brengt voor normaal gebruik niks speciaals, zij het dat zware programma's er wel voordeel bij hebben.
 
Oke, bedankt!

En is het dan alsnog zaak om wederom eerst Windows XP te installeren en daarna Windows 7?

En tot slot nog de vraag: Voor ik tot de aankoop van een SSD over zou gaan, is er met mijn huidige opstelling geen mogelijk scenario waarin ik Windows 7 met Intel RST draai zonder dat Windows XP niet meer op te starten valt?


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Als jouw Windows 7 straks op de M-SATA SSD draait, is Intel RST niet meer mogelijk.
Dus zal Windows XP gewoon gaan opstarten.
 
En dan krijg ik gewoon netjes bij het opstarten van mijn notebook een keuzemenu met Windows XP en 7?
 
Als je alles opnieuw installeert - dus eerst XP op de HD en dan Windows 7 op de SSD - ja dan krijg je weer de bootmanager.
Het is wel weer het meeste werk, maar geeft het beste resultaat.
 
Klinkt als de ultieme oplossing!

Welke mSATA is aangeraden? Ik wil er graag eentje met een capaciteit van 120GB.
En dan meteen nog een vraag: Is het makkelijk zelf te monteren? (Laptop HP EliteBook 8570w)


Met vriendelijke groet,
Remmy :)

--- Update ---

EDIT: Capaciteit van 128GB moest dat zijn denk ik.
 
Hallo, dat is een test uit 2013: allang niet meer actueel!
 
Maar het gaat toch om dezelfde schijf?
Is deze dan, gezien het 2017 is, niet verouderd?

Vergeef mijn onwetendheid, ik heb hier echt totaal geen verstand van :wacko:
 
Het is al lang een nieiuwe versie.
En anders ga je voor Samsung - ietske duurder.
 
Ooooh, dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen!
Ik dacht dat als ze een nieuwe versie uitbrachten, de naam ook meteen zou veranderen.

Dan is het duidelijk, ik denk dat ik voor de Kingston ga!


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
M-SATA is altijd SATA 2 = 300 MB maximaal - dus met die Kingston zit je gewoon goed wat lezen en schrijven betreft,
Alleen: nooit de slaapstand gebruiken - uitschakelen via Configureerscherm>Energiebeheer.
 
Goed dat je dat nog even vermeldt!
Bedoel je daarmee hetgeen ik heel vaak doe; mijn notebook dichtklappen zodat Windows in de slaapstand gaat?


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Top, daar staan een stel hele bruikbare tips tussen, hartelijk dank!

Ik denk dat ik morgen dan maar die Kingston ga bestellen en dan zal ik dinsdag of woensdag wel laten weten of het allemaal gelukt is!
Hopelijk krijg ik zonder al te veel heisa de boel aan de praat :D


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Dus er past geen M.2 SSD in mijn notebook (eentje uit deze lijst: https://www.alternate.nl/SSDs/M-2)?

Het is trouwens mijn bedoeling om op de SSD mijn Windows 7 installatie te zetten, inclusief een aantal grote (15GB+) games.
Is 120GB dan misschien iets aan de krappe kant?
Plus, hoeveel blijft er over van die 120GB?
Mijn HDD heeft namelijk een capaciteit van 1TB, maar ik kan "slechts" 930GB gebruiken voor opslag.


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Ik zelf heb in mijn Lenovo een Crucial 512GB zitten met een dualboot van Windows 7 en Linux Mint.
Ik zou zeggen geef wat meer geld uit en ga voor minimaal 256 GB - dan zit Windows in ruimere jas en daar houdt Windows wel van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan