• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC gaat uit en weer aan bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieckbud

Gevestigd lid
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
210
Waarderingsscore
0
Ik heb al een maand of 2 het volgende probleem als ik mijn computer 's morgens aanzet.
De PC start gewoon op en ik log in met gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens gaat hij het bureaublad laden en lijkt het allemaal goed te gaan(duurt wel vrij lang)
Vervolgens krijg ik het probleem dat de PC uitvalt,paar seconden, en vervolgens weer vanzelf opstart. De ene keer gebeurt het meteen en een andere keer na een paar minuten. Dit gebeurt dan meestal een keer of 3 en daarna start hij goed op en werkt vervolgens de hele dag goed.
Ik heb een Memtest gedaan, HD tune de harde schijf op fouten gecontroleerd en ook de IntelProcessor Diagnostic Tool 64bit uitgevoerd.
Hier kwamen geen fouten naar boven.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Heb je al een gescant met Malwarebytes?
Het kan ook zijn dat het moederbord niet meer goed is.
Hoe oud is de pc eigenlijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gescand en niks gevonden. Is wel een ouder moederbord.
Ik vind alleen wel raar dat het alleen bij het opstarten is. Als hij eenmaal draait is het probleem voorbij
 
Ik weet neit of je een moederbord kunt testen, maar misschien is hij langzaam aan het kapot gaan.
 
Mogelijk een defecte voeding. Deze wordt bij het opstarten wat zwaarder belast, wat net teveel zou kunnen zijn. Je kunt eens testen met prime95 en/of furmark, of zware belasting ook uitval geeft.
 
Als er iets te heet wordt in jou pc dan gaat hij in de termische beveiliging gaan, dan valt de pc opeens uit. Ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad de koelpasta was zo oud dat hij er na een a 2 minuten opeens uit gaat en weer opstart, ik denk niet dat dit bij jou zo is maar het kan altijd
 
Ik heb prime95 gedraaid en geen problemen ondervonden. Ondanks dat Hdtune niks aangaf vond ik wel dat de harde schijf veel lawaai maakte bij het draaien van prime95.
Hele systeem overgezet op een andere schijf met minitool partition wizard en het lijkt er op dat alles weer ok is
 
Krijg je niet heel even een bluescreen in beeld met een foutcode. Of een melding na het opnieuw starten op het bureaublad met een melding in de trant van "De computer is onverwacht afgesloten"?
 
nope, probleem lijkt nu weg maar kreeg geen melding of scherm.
viel uit voor een paar seconden en ging dan vanzelf weer opstarten. Ik kreeg daarna natuurlijk wel het scherm dat windows niet goed afgesloten was en of ik hem normaal op wilde starten of wilde controleren op fouten.
 
Oke. Dan moet je het, ook omdat je al een nieuwe schijf probeert lees ik zoeken in de genoemde opties van voeding en koelpasta.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan