• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opstarten W 10 lukt alleen nog maar via Uefi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op F9 tokkelen kan ik nu dus nu niet uitvoeren (had er nooit van gehoord), en Asrock opbellen op dit moment ook niet omdat ik niet thuis ben. Doordat ik geen mail-bericht kreeg van nieuwe reacties is er bovendien vertraging ontstaan in mijn antwoorden af en toe. Nogmaals: het is nooit mijn opzet geweest een advies te negeren, of hoe dan ook irritaties te veroorzaken.
 
Dan moet ik nog 9 dagen wachten... nogmaals dank. Vreemd dat Azerty waar de pc gemaakt is zoiets niet vertelt.
 
@ pdexie (en anderen die dit draadje volgden): tokkelen op F 9 geeft alleen de mededeling (die dan eindeloos herhaald wordt) zoeiets als choose op proper boot device. Allen weer met CTRL + Alt + Del kan ik dan verder komen.
Opbellen met Asrock zie ik tegen op; dat kan van mijn kant een mis gaan door gebrek aan handigheid op mijn 83e , met name dingen wijzigen in de uefi enzovoorts., en eerder (vr ik 10 dagen weg ging) al had ik afgesproken dat de kast weer voor revisie terug gaat naar Azerty.
 
Aanvulling 22 jan. en aan allen die advies gaven (en zich soms mogelijk gergerd hebben). Maakte met MiniToolPW een kopie op een "gewone" wat oudere kleine schijf, niet zo'n dikke)), en die startte op vanaf die schijf zonder op F11 te hoeven tokkelen. Dat vond ik al vreemd, maar nog leuker was dat daarna de pc vanaf de oorspronkelijke C schijf (wel SSD) k spontaan en snel opstartte zonder gedoe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij dan gevalletje harde schijf had een losse verbinding
 
kan in zoverre kloppen dat er werkelijk een onmogelijke onhandige opstelling is van de kabels van de C-schijf en een opslagschijf met onhandige korte stukjes en een haaks plugje. En waarom die dingen altijd zwart zijn is mij ook een raadsel. Ik ga proberen dat wat overzichtelijker in te richten, ook al omdat ik nog een vaste schijf wil inbouwen, en dat is wat betreft de kabels nog even niet zo makkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan