• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Word: verborgen tekst automatisch vervangen door witruimte bij verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik 1962

Nieuw lid
Lid geworden
4 jan 2017
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Als ik als leraar een tekst maak in "Word", is het de bedoeling dat er sommige woorden verdwijnen en dat we deze dan tijdens de lessen aanvullen. Om tekst te verbergen heb ik geen enkel probleem, maar de ruimte van dat woord verdwijnt ook automatisch.

Ik heb echt overal gezocht, maar nergens te vinden.

Een optie was de tekst "wit" maken in plaats van verbergen. Zo blijft de ruimte wel behouden.

Ik heb ook al met een tekstvak geprobeerd, maar ook dit tekstvak verkleint bij het verbergen, zodat hl de lay-out van mijn volledige document verandert.

Is er ergens een mogelijkheid om tekst in "Word" te verbergen en toch de "witruimte" te behouden? Ik ben benieuwd ...
 
Hallo Erik - welke versie Office gebruik jij (alvorens ik wat ga proberen - Office 2013).
 
Ik gebruik Word16, maar bij vorige versies is dat ook. ( al getest op andere PC met 2013 op )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de vervangfunctie (CTRL+H) het/de te vervangen woord/woorden vervangen door underscores? Net zoveel underscores als het woord letters heeft, dan blijft de ruimte ook behouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Hans, dat had ik ook al ergens gelezen, maar dan ben ik mijn tekst kwijt, en dan moet ik al met twee documenten werken, wat niet mijn bedoeling was. Mijn doel is wel degelijk de verborgen tekst niet afdrukken, maar dat de plaats van de woorden - tekst behouden blijft. Zo kan ik een versie met tekst voor mezelf afdrukken en een versie zonder tekst aan de leerlingen geven.
 
Dan maak je een tekst compleet aan en sla je die op onder naam.
Open het document nu weer en maak alle woorden wit die niet mogen afgedrukt worden.
Sla het document daarna op als vorige naam met toevoeging leerlingen.
 
Beste Abraham, die optie had ik ook al in mijn gedachten, maar blijf dan nog wel met twee bestanden zitten.
 
Je hebt twee printversies nodig en die zijn niet zomaar via n bestand te realiseren, dus waar zie jij dan het probleem?
 
Als je maar 1 bestand wil, is er volgende oplossing, 2 x dezelfde tekst na elkaar, afdrukversie en eigen versie.
Als je bestand bijv. uit 4 pagina bestaat, maak je er 8 paginas van, en dan kies je de betreffende paginas die je wil afdrukken.
Eenvoudiger en logischer is natuurlijk de oplossing van Abraham.
 
Misschien heb je al aan deze optie gedacht en is het voor het doel waarvoor jij het gebruikt niet mogelijk: Maar een PowerPoint presentatie die je vervolgens in de les afspeelt. Via een animatie kan je dan het woord ertussen laten komen.
 
Je hebt twee printversies nodig en die zijn niet zomaar via n bestand te realiseren, dus waar zie jij dan het probleem?

Je kan bij de instellingen aanpassen: verborgen tekst wel / niet afdrukken. Maar als je "niet" hebt aangeduid, worden de verborgen woorden/zinnen niet vervangen door lege plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan