• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows10 jubileum update wordt niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Arnold

Junior lid
Lid geworden
1 jan 2017
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.

Op mijn ASUS N751JX Laptop, nieuw gekocht in april 2016 met W10 standaard erop, krijg ik het niet voor elkaar om de jubileum update te installeren.
Alle gewone W10 updates worden wel automatisch geinstalleerd, behalve de jubileum update.

Op de Laptop heb ik een SSD van 250Gb laten installeren in de winkel en een kloon van de HD laten maken naar de SSD, zodat de Laptop vanaf de SSD start en waar ook Windows op staat/vanaf start.
De SSD is de C: schijf (schijf 0) en de HD (schijf 1) is verdeeld in een D: en F: partitie.
Ik heb het idee dat hier het probleem zit, omdat zowel op de C: schijf als de D: schijf een EFI- en een Herstel partitie voorkomt, zie bijgevoegde schermprint.

Op het forum van Microsoft had ik dit probleem voorgelegd, maar ondanks de vele adviezen, geen resultaat. Het laatste advies was om de HD uit te schakelen, maar ik weet niet hoe dat moet. Dit heb ik op het forum gevraagd mar dan wordt ik verwezen naar de site van technet.microsoft.com/nl-nl om dit voor te leggen. Dat heb ik nog niet gedaan omdat dit alleen voor bedrijven is, dacht ik.

Het laatste dat gedaan is, is via de MediaCreationTool het nieuwste W10 iso bestand gedownload. Dit op DVD gebrand, W10 "schoon" opgestart, de netwerkverbinding(en) uitgezet. Hierna de Laptop opnieuw gestart en W10 geinstalleerd met behoud van bestanden en instellingen. Na enige tijd start de Laptop opnieuw op en komt de volgende melding:

De foutcode is 0x80073892 - 0x20009
De installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de PREPARE_ROLLBACK-bewerking.

Met vriendelijke groet,
Ruud.
 

Bijlagen

  • NCF.Print.Schijfbeheer.gif
    NCF.Print.Schijfbeheer.gif
    86,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij het zoeken naar de juiste update, was ook vermeld dat KB3199986 geinstalleerd moest zijn. Ik heb beide updates gedownload.
Na het dubbelklikken op de update komt de melding: De update geldt niet voor uw computer.

Als antivirus gebruik ik MalwareBytes-Anti Malware (premium) en ook van Ziggo de internetbeveiliging.
De firewall is de standaard van W10.

Met vr. groet, Ruud.
 
Zou je eens even kunnen kijken welke build er op dit moment op je computer staat?

Dat doe je als volgt Druk op de Windows toets. Houdt deze ingedrukt en druk dan ook de R in. Er komt een klein venstertje tevoorschijn. uitvoeren heet dit. typ daar het volgende in: winver gevolgd dor een druk op de Entertoets.

Je krijgt het volgende te zien:

586e602e861a2-2017-01-05_16_02_28-Over_Windows.png


Welke build wordt er daar bij jou vermeld?
 
Bij mij is dat: Versie 1511 (build van besturingssysteem 10586.713 @2015 etcetera.
Het besturingssysteem Windows 10 Home etcetera.

Met vr. groet,
Ruud.

PS. Hoe maak je zo'n mooi klein schermprintje en hoe plak je dat hierin?
 
Dan kun je mijn link uit het vorige bericht gebruiken om naar 1607 14393.576 te gaan.
Dat zou als het goed is zonder problemen moeten werken.

--- Update ---

U wil een goede schermafbeelding uit uw eigen computer posten?

Druk eerst op de PrtSC (PrintScreen) toets.
De afbeelding is nu opgeslagen in het geheugen van Windows.

Start Paint en via de toetscombinatie Ctrl + V plakt u de afbeelding in Paint.
Bij opslaan kiest u voor JPG, u geeft een naam aan de te opslaan afbeelding en u slaat dan de afbeelding op een makkelijk terug te vinden lokatie op.

Nu gaat u naar IMGDumper
Klik daar op de knop Bladeren en vervolgens navigeert u nu naar de lokatie waar u de afbeelding hebt opgeslagen.
Dubbelklik vervolgens op de afbeelding - nu wordt deze geuploaded.
Zodra de upload gedaan is - opent er een nieuw venster.
In dat nieuwe venster kopieert u van de aangeboden links enkel de bovenste link en die plakt u dan in uw nieuwe bericht erbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@aarie25 en tevens ook aan Ruud Arnold aangezien er dus sprake is van versie 1511 build 10586.713 zou je eerst je systeem dienen bij te werken naar versie 1607 build 14393.00 je kan niet rechtstreeks naar de laatste versie 1607 build 14393.576
 
Hallo Emi, bedankt voor de reactie.
Op welk KB nummer of hoe/waar kan ik versie 1607 build 14393.00 vinden?
Ik heb wel 14393.10 gevonden, maar die geeft bij installatie ook aan dat deze niet voor mijn computer is.

Met vr. groet, Ruud.
 
@aarie25 en tevens ook aan Ruud Arnold aangezien er dus sprake is van versie 1511 build 10586.713 zou je eerst je systeem dienen bij te werken naar versie 1607 build 14393.00 je kan niet rechtstreeks naar de laatste versie 1607 build 14393.576

Ja dat klopt helemaal wat jij zegt, na de upgrade, gaat hij naar updates zoeken en dan installeert hij pas de laatste versie.
 
Hallo Emi, via jouw link download ik de WindowsMediaCreationTool. Er wordt geen nummer aangegeven.
Ik laat de tool zijn werk doen, kies op enig moment om Windows10Home te installeren met behoud van persoonlijke bestanden en apps.
De Laptop wordt automatisch een keer afgesloten en weer gestart.
Hierna komt de melding dat de instalatie niet is gelukt.
De foutcode is 0x80073892 - 0x20009
De installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de PREPARE_ROLLBACK-bewerking.

Met vriendelijke groet,
Ruud.
 
er word geen nummer weer gegeven zeg je ...je heb het gedownload ...wel ga er met je muis opstaan en je zie vervolgens dat het de 14393.00 is ...
jij dient niet het tool zelf te starten ... jij dient via het tool je een dvd of usb stick aan te maken ....
heb je de dvd of de usb stick aangemaakt dan dien je deze via de verkenner te openen en vervolgens de setup.exe aan te klikken om de upgrade te starten .
de foutmelding heeft eerder betrekking dat niet de juiste schijf word gevonden bij het heropstarten *is er soms een 2de schijf aanwezig ... indien zo dien je deze 2de te ontkoppelen .
 
@Ruud Arnold : voor wat het (mogelijk) waard is:

op mijn inmiddels 3 jaar en 4 maanden oud zijnde laptop heb ik in juli 2015 probleemloos Win 10 kunnen installeren. Afgelopen augustus de verjaardagsversie geprobeerd te installeren, maar bij de (3) pogingen kwam ik voortdurend in een opstart en gelijk afsluit (roll back) loop terecht. Mijn gemaakte systeemkopie / mirror was natuurlijk meer dan welkom.

Wat jouw machine en de mijne iig hetzelfde hebben : BitDefender.............
Installatiepoging 4 van de verjaardagsversie liep / ging als een zonnetje. Windows 10 was op dat moment wel helemaal up to date. Wat ik na de 3e mislukte pogingen en vrdat ik poging 4 probeerde, heb gedaan?

Bitdefender volledig van mijn systeem verwijderd en na de gelukte 4e poging weer genstalleerd.

Nee heb je al, ...............
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Rubensky, deze heeft een probleem gevonden en niet kunnen herstellen.
Service registration is missing or corrupt.
Met de andere updates nooit een probleem gehad, behalve met de Jubileum update.
Met vr. groet, Ruud.
 
Schakel de internetbeveiliging van Ziggo eens uit en probeer het opnieuw.

Mocht dat niet werken doe dan het volgende:

Start Notepad (ook wel kladblok genoemd)
Note: gebruik geen andere tekstverwerker.

Kopieer en plak onderstaande code in zijn geheel in het lege kladblok venster:

Code:
net stop wuauserv
net stop cryptSvc
net stop bits
net stop msiserver
ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
ren C:\Windows\System32\catroot2 catroot2.old
net start wuauserv
net start cryptSvc
net start bits

exit

Kies vervolgens Bestand --> Opslaan als
Typ bij bestandsnaam in: update.bat
Zoek een locatie waar u het bestand gemakkelijk kan terugvinden.
En kies bij Opslaan als voor Alle bestanden (*.*).

Ga vervolgens naar de locatie waar u het bestand hebt opgeslagen.
Klik op het bestand met de rechter muisknop en kies Als administrator uitvoeren"
Kies JA in de melding die u vervolgens te zien krijgt.

Wacht tot de bewerking is voltooid en herstart daarna de computer.
 
@Ruud Arnold : voor wat het (mogelijk) waard is:

op mijn inmiddels 3 jaar en 4 maanden oud zijnde laptop heb ik in juli 2015 probleemloos Win 10 kunnen installeren. Afgelopen augustus de verjaardagsversie geprobeerd te installeren, maar bij de (3) pogingen kwam ik voortdurend in een opstart en gelijk afsluit (roll back) loop terecht. Mijn gemaakte systeemkopie / mirror was natuurlijk meer dan welkom.

Wat jouw machine en de mijne iig hetzelfde hebben : BitDefender.............
Installatiepoging 4 van de verjaardagsversie liep / ging als een zonnetje. Windows 10 was op dat moment wel helemaal up to date. Wat ik na de 3e mislukte pogingen en vrdat ik poging 4 probeerde, heb gedaan?

Bitdefender volledig van mijn systeem verwijderd en na de gelukte 4e poging weer genstalleerd.

Nee heb je al, ...............

Bedankt voor de tip, maar Bitdefender heb ik er niet op staan
Met vr. groet, Ruud.

--- Update ---

er word geen nummer weer gegeven zeg je ...je heb het gedownload ...wel ga er met je muis opstaan en je zie vervolgens dat het de 14393.00 is ...
jij dient niet het tool zelf te starten ... jij dient via het tool je een dvd of usb stick aan te maken ....
heb je de dvd of de usb stick aangemaakt dan dien je deze via de verkenner te openen en vervolgens de setup.exe aan te klikken om de upgrade te starten .
de foutmelding heeft eerder betrekking dat niet de juiste schijf word gevonden bij het heropstarten *is er soms een 2de schijf aanwezig ... indien zo dien je deze 2de te ontkoppelen .

Hallo Emi, via de MediaCreationTool had ik eerder al een DVD gemaakt, maar ook daar kreeg ik dezelfde melding zoals eerder beschreven.
Mijn Laptop heeft inderdaad 2 schijven, om de 2e te ontkoppelen weet ik alleen niet hoe dat gaat. De Laptop openen zal de garantie doen vervallen, denk ik.
Is er een manier om de 2e schijf te ontkoppelen zonder te schroeven, dan zou dat de oplossing zijn.
Zie ook mijn allereerste bericht.
Met vr. groet, Ruud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan