• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

win XP met TP-Link AV500

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
Hallo
Ik heb op zolder een TP-Link AV500 in stop contact,en beneden in de modem/router en apart stopcontact ook een.
maar soms krijg ik geen ip adres toegewezen van win xp.
melding dat ik geen voldoende verbinding heb.
is het raadzaam om een vast ip adres te nemen??
en hoe en wat doe ik dat???
of gaat dat niet werken???
ik hoor het graag


http://nl.tp-link.com/products/details/TL-PA4020-KIT.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou normaal toch moeten werken.
Naar heb jij nog de Installatie-instructies erbij zitten?
Dan zou je die via Google nog kunnen vinden, misschien kun je het heel makkelijk oplossen.

--- Update ---

What can I do if my powerline rate is very low?
Power line products in general, transmit data through the power line of your house. The power line rate is mainly decided by the quality of power line environment its operating in. When your power line rate is low, you may try the steps below to improve the quality of service.
Step 1:

Please check whether your powerline adapters are plugged directly into a wall outlet. If not, please move the adapters to an outlet on the wall.

Step 2:

Please check if there are electrical devices, which have a motor inside them, around the powerline adapters. Such equipment can be air-conditioners, washing-machines, electric-fans etc.. Please move such equipment to another location if possible, or move powerline adapters away from such equipment. You may also buy a surge protector and plug such equipments to its outlets to avoid any interference they may cause.

Step 3:

Please check if there are AC power adapters, such as those used for mobile phones, laptops or something else around the adapters. If the quality of AC power adapter is not good, it may cause noise on the power line circuit. Please move it to another place away from the powerline adapters.

Step 4:

Please check if the distance between the adapters is too long. In theory, the maximum distance is 300 meters. However, with interference and line quality, it will be hard to reach the full 300 meters.
 
For Windows XP:
Step 1
Click Start->Control Panel->select and double click Network and internet connections->select and double click Network Connections.

Step 2
Double-click the Local Area Connection icon; highlight Internet Protocol (TCP/IP) tab in the Local Area Connection Properties window that appears:

Step 3
Double click it or click Properties. The TCP/IP Properties window will display.

Step 4
Now you have two ways to configure the TCP/IP protocol below:
1. Assigned by DHCP Sever
Select Obtain an IP address automatically and Obtain DNS Server address automatically, as shown in the figure below. These may be selected by default. Then click OK to save setting.


2.Assigned manually
1) Select Use the following IP address, as shown in the following figure.
If the routers LAN IP address is 192.168.1.1, please type in IP address 192.168.1.x ?x is from 2 to 253?, subnet mask 255.255.255.0, and default gateway 192.168.1.1.

2) Select Use the following DNS server addresses, as shown in the following figure. And then type the DNS server IP address, which should be provided by your ISP. Finally remember to click OK to save settings.
Note: In most cases, type your local area DNS server IP addresses into it.
The Preferred DNS server is same to default gateway. For Secondary DNS server, you could leave it blank or type in 8.8.8.8.

Step 5
Click OK to save and apply your settings.


zou dit werken wat ik hier heb staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hort dat bij jou adapters?
Dan zou je dat eens kunnen proberen.
Ik zou wel eerst een herstelpunt maken, mocht het niet werken of problemen geven zet je hem gewoon terug.


Het zou heel makkelijk moeten werken.
Superuitbreiding van het bereik met n druk op de toets
De TL-WPA4220 beschikt over een Wi-Fi kloon toets waarmee u het bereik flink kunt vergroten, waarbij de naam van het draadloze netwerk (SSID) en het wachtwoord van uw router met n druk op de toets worden gekopieerd. Nadat u de toets hebt ingedrukt, kunt u de Powerline extender overal plaatsen waar u bekabelde of draadloze toegang wenst en genieten van naadloos netwerken overal in huis of kantoor.

--- Update ---

Dit staat er ook nog onder.

The theoretical maximum channel data transfer rate is derived from HomePlug AV specifications. Actual data transfer rate will vary from network environment including: distance, network traffic, noise on electrical wires, building material and construction, quality of electrical installation and other adverse conditions

--- Update ---

Via jou link vindt je een installatie overzicht.
http://static.tp-link.com/TL-WPA4226KIT(EU)_V2_Quick_Installation_Guide_1481609799851s.pdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
geprobeerd dat werkt dus niet
pictogram internet word verwijderd,blijft enkel een lan staan ,en geen verbinding

en ik heb de 4020 en niet de 4220 of wat ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het goed is moet je beide nummers hebben -> Dankzij gentegreerd stopcontact gaat er geen stopcontact verloren
* TL-PA4226 KIT bevat TL-WPA4220 en TL-PA4020P

Vreemd hij moet wel Xp ondersteunen.
Ook ingesteld zoals het installatie blad?
Dus de eerst adapter dicht bij het modem in het stopcontact.

--- Update ---

Gebruik jij het boven draadloos en met kabel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoofd kastje in stopcontact bij mode/router
kastje boven in stopcontact met een internet kabel naar pc
hij doet het meestal zowel,maar soms geeft xp geen ip ofzo.
en dan haal ik boven kastje uit stop conact,loop naar beneden haal kastje daar uit stopcontact.
wacht halve minuut
doe kast je beneden weer in stop contact ,loop naar boven,doe kastje in stopcontact en druk op het koppel knopje.
en meestal werkt dat wel weer .
maar is lastig steeds als het een keer niet werkt.
vandaar dat idee van vast ip adres.
maar dat werkt niet
 
Ik weet niet of je in het modem nog iets kunt/moet aanpassen waardoor het wel blijft werken.
Maar je zou het eens een vast ip adres kunnen geven, kijken of dat helpt.
 
ja dat leg ik net uit dat heb ik geprobeerd ,maar werkt niet
 
Je zou de probleem oplossing voor internet eens kunnen laten lopen.
Misschien dat hij een adapter reset en dat het dan wel weer doet.
 
Vermoedelijk meerdere stroomkringen waardoor het signaal soms niet doorkomt.
 
Als ik Google op -> geen ip adres toegewezen van win xp, dan kom ik meer mensen tegen met het zelfde probleem,
ik kwam toen dit tegen, heb jij dat toevallig al geprobeerd?

Misschien een gekke opmerking hoor, maar ik mis een mogelijke oplossing; namelijk het simpele uit- en aanzetten van de router. Het komt namelijk bij sommige routers voor dat deze op een willekeurig moment weigeren een ip-adres uit te geven.
Het uit- en aanzetten van de router is dan vaak de oplossing.
 
ja router/modem ook al uit gezet.
als xp geen ip toewijst is dit het eerste wat ik doe modem/router en tp-link kastjes van stroom halen


wat Abraham zegt kan wel kloppen.
als ik niks doe ,en na een half uur weer kijk of ik radio krijg ,doet hij het weer opeens weer wel.
dus zal wel in stroom zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier thuis ook enige tijd van dat soort spullen mogen genieten tot we besloten ergens een stopcontact bij te maken. Weg was de werking van de Powerline adapters. Helaas hebben we het nooit meer werkend gekregen en hebben we nu overal fysiek kabels naartoe getrokken.

Op de een of andere manier willen dit soort producten, helaas, maar slecht werken in woningen.

Ik denk dat je beter of op de kabel kan overgaan, de beste optie als je het mij vraagt, of een goed accesspoint kopen en dan werken met een draadloze kaart in de pc. Helaas kosten deze opties wel geld.
 
Dan zou zoals Rubensky al zegt een kabel nog een goede optie zijn.
Die kost ongeveer 1 euro per meter (bij ons tenminste)
 
ja weet ik kabel is betrouwbaar.
maar dan moet ik door muren en plafonds.
dus ik koos voor die TP-LINK
maar bedankt allemaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is een nadeel ervan.
Er zijn ook routers die tot 3 verdiepingen kunnen.
Die ik had was 80 euro.
Geen dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan