• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Asus EEE PC 1101HA: nieuwe SSD bevriest soms ineens

Status
Niet open voor verdere reacties.

rww

Vaak hier
Lid geworden
24 dec 2005
Berichten
730
Waarderingsscore
0
Oude harde schijf was traag dus tijd voor een frisse SSD. M.b.v. een how-to op internet een 1 op 1 copy van mijn oude harde schijf gemaakt met het programma "EaseUS Todo Backup". Ging helemaal prima, niet erg snel maar dat komt vast omdat de SSD via USB 2.0 gekoppeld was. Geen foutmeling voor de rest.

Eenmaal Windows 7 op de SSD deze in de laptop gezet en starten. Alles leek te werken en ook de drivers waren overgenomen maar het vage is dat Windows ineens bevroor. Toch maar een bootable W7 USB gemaakt en een verse installatie gedaan. Ging helemaal goed, drivers opnieuw genstalleerd etc. maar het probleem is niet verholpen.

Als ik bijvoorbeeld de laptop even aan de kant zet om de nieuwste windows update bestanden binnen te halen (waar ik eerst ook problemen mee had, maar d.m.v. hotfixes nu lijkt te werken) en ik even kijk hoe ver die is dan is hij weer vastgelopen. Dit gaat altijd gepaard met het harde schijf lampje wat dan constant brandt. (dus niet knippert).
 
Zou je eens in de logboeken van de PC willen kijken of je daar een fout ziet van tijdens het bevriezen?
 
Vergeten te vermelden inderdaad dat het om een Kingston UV400 gaat van 120GB. Ook met de nieuwste Kingston SSD Manager kom ik niet verder; deze ziet mijn harde schijf niet en als ik op iets klik loopt ie vast.


Bij Windows-logboeken -> systeem kom ik de volgende meldingen tegen met een rood uitroepteken of kruis:

Niveau: Kritiek
Datum en tijd: 6-1-2017 10:38:09
Bron: Kernel-Power
Gebeurtenis-id: 41
Taakcaegorie: (63)
(Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.)


Niveau: Fout
Datum en tijd: 5-1-2017 21:05:28
Bron: Service Control Manager
Gebeurtenis-id: 7026
Taakcaegorie: geen
(De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
cdrom)


Niveau: Fout
Datum en tijd: 5-1-2017 21:20:15
Bron: volmgr
Gebeurtenis-id: 46
Taakcaegorie: geen
(Crashdumpinitialisatie is mislukt)
 
Misschien een domme vraag maar je hebt toch de 32-bit versie van Windows7 gebruikt? Werkt niet met 64-bit
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Heb je via de manager van Kingston gekeken of er een update van de firmware beschikbaar is?
 
Misschien een domme vraag maar je hebt toch de 32-bit versie van Windows7 gebruikt? Werkt niet met 64-bit

Gewoon de 32-bit versie genstalleerd :)



Heb je via de manager van Kingston gekeken of er een update van de firmware beschikbaar is?

Ja heb die SSD manager genstalleerd maar deze ziet de schijf niet. Als ik ergens op klik dan loopt het programma vast.




Ik zal dit even proberen nu, thx.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de oude schijf nog die erin zat? Als je die terugzet en de boel werkt goed dan denk ik dat de schijf niet helemaal lekker is en zou ik ermee teruggaan naar de winkel.
 
Heb je de oude schijf nog die erin zat? Als je die terugzet en de boel werkt goed dan denk ik dat de schijf niet helemaal lekker is en zou ik ermee teruggaan naar de winkel.

Jawel maar er was echt niet meer mee te werken. Zat ook al een schone installatie op maar duurde minimaal 10 minuten voordat je fatsoenlijk kon internetten.


Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

http://speccy.piriform.com/results/7I3XkbWeimc4hPddVCZ0Vqf

De Kingston SSD Manager installeerde ook een versie van Microsoft Visual C++, misschien dat daar iets mis mee is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De SSD wordt zondermeer vermeld.
Wat zegt het bios van die bookkoffertje?
 
De SSD wordt zondermeer vermeld.
Wat zegt het bios van die bookkoffertje?

Gisteren laatste BIOS update bestand er op gezet. Hij is sindsdien niet meer vastgelopen.
 
Kijk dat is een goed bericht. Even een paar dagen aankijken hoe het zich ontwikkeld.
 
Even tijdje aangekeken want probleem blijft terugkomen. Er achter proberen te komen wat de oorzaak zou kunnen zijn maar helaas. Laptop aan laten staan en toen even weggeweest. Toen ik terugkwam was hij weer bevroren.

Hier een screenshot van log gebeurtenis.
 
Zou het ook te maken kunnen hebben met de "AHCI mode" die je in je BIOS kunt instellen? De Kingston SSD Manager vereist namelijk deze functie om te kunnen werken. Even in de BIOS van de laptop zitten zoeken maar deze optie is niet aanwezig en de Kingston SSD Manager krijg ik ook niet werkend.
 
Je kunt AHCI niet zomaar aan- of uitzetten, omdat je daarna waarschijnlijk niet meer van de schijf kunt booten. Als deze instelling al te vinden is, deze dus niet omzetten.
 
Quasi hetzelfde probleem gehad vorig jaar in een vergelijkbare laptop. Als laatste middel (na een lange zoekperiode) heb ik er een Samsung Evo 750 SSD ingestoken ipv van een Kingston SSDnow V300 en de de zaak was/is opgelost. Sindsdien geen problemen meer en lekker snel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan