• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg instellingen niet meer open.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolientje

Nieuw lid
Lid geworden
2 aug 2013
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Ik heb een week geleden een nieuwe computer gekocht en aanvankelijk werkte alles perfect.
Sinds ik echter via 'instellingen' het beeld wou aanpassen geraak ik niet meer in de instellingen.
Ik heb geprobeerd om via het oude configuratiescherm te gaan en dat lukt wel, alleen krijg ik in plaats van een pijl van de muis wanneer ik iets aanklik een handje.
Ik heb al naar Microsoft gebeld en die hebben me Windows 10 eigenlijk terug laten installeren inclusief de laatste updates maar het probleem
is nog steeds niet opgelost.
Kan iemand mij helpen ?
 
Hoi Carolien, ik heb jouw topic verplaatst naar het juiste forum.

Je zoekt dus naar Opties.
Dat moet je zowel in het Startmenu kunnen vinden, of als je naar het Apps-venster gaat dan op Alle Apps klikken en bij de O vind jij dan ook Opties.
 
@Abraham54: Opties is in Windows 10 niet aanwezig bij alle apps onder de letter O. Bovendien is de knop Alle apps niet meer aanwezig in de nieuwste versie van Windows 10. Die was enkel aanwezig in de oudere versies van Windows 10. In de nieuwste versie van Windows 10 zijn alle apps (programma's) direct zichtbaar, alfabetisch gesorteerd. Mogelijk heb jij zelf een ander startmenu genstalleerd (Classic Shell?).
Zie het screenshot hieronder:

586f77f4857fc-Instellingen_via_Start.png


Bij Carolientje gebeurt er blijkbaar niets wanneer ze op de knop Start klikt en dan op het tandwiel (= Instellingen).

Nu zijn er ook andere manieren om Instellingen te openen. Kleine kans dat het dan wel lukt, maar het proberen waard, lijkt me:
1. Via de knop Meldingen die rechts van de klok in het systeemvak staat:

586f78c6db347-Via_meldingen_naar_Alle_instellingen.png


2. met de toetsencombinatie Win - I. Hierbij is Win de toets met het vlaggetje en I is de letter i.

Ik begrijp dat hiermee je probleem niet is opgelost, want momenteel kun je wel in het oude vertrouwde configuratiescherm terecht, maar daar kun je blijkbaar ook niets doen.
 
Ik gebruik inderdaad ClassiShell.

In het ClassicShell is Opties te bereiken via Pc-instellingen


586f7e14137b9-Carolientje.png
 
Carolientje, voor het geval dat je ook via de andere door mij aangedragen manieren Instellingen niet kan openen, heb ik alvast even verder gezocht.

Hoe is je Engels? Ik heb deze link voor je: https://answers.microsoft.com/en-us...he-store/ec439819-7ee4-4b4d-abdd-35d82e04c55f

Daar wordt aangeraden om een nieuw lokaal gebruikersaccount (met administratorbevoegdheid) toe te voegen.
Wanneer je met dat nieuwe account wl Instellingen kan openen, dan ben je op de goede weg en volg je de rest van de instructies op die website op.
Voor de duidelijkheid: het gaat op die webpagina over wat staat op pagina 1 onder: Update (06/06/2016).

Het is een erg lang topic, dat maar liefst 89 pagina's beslaat. Je bent duidelijk niet de enige met dit probleem. Ik heb niet alle reacties op die 89 pagina's doorgelezen, maar misschien zit voor jou de ultieme tip erbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan