• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kopieren files

Status
Niet open voor verdere reacties.

1045642112

peysey
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
474
Waarderingsscore
4
Dag allemaal,

Allereerst wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar!

Ik heb een NAS aangeschaft (synology ds216j) en ik heb er plezier mee. Ik gebruik het voor zowel mijn werk (zzp'er) als particulier.
Nu heb ik alles op mijn NAS staan. Mijn 2TB HDD in mijn pc wordt nu niet meer gebruikt. Wat ik doe is als volgt:

Ik wil een backup van mijn gegevens maken die op mijn NAS zijn. Alles bij elkaar 400GB.
Ik kopieer alles van mijn NAS naar mijn PC HDD. Ik heb dan 6 mappen. Alle mappen totaal = 400GB.

Nadat het kopieeren naar mijn PC HDD gereed was heb ik gecontroleerd of het aantal mappen, files en de totale grootte op mijn HDD overeenkomen met die van de NAS. Helaas was dat niet het geval.

Het is heel gek:

map 1: goed gekopieerd
map 2: bevat 6 mappen, waarvan 4 goed gekopieerd en 2 niet!
map 3: bevat 23 mappen, waarvan in map 17 die bestaat uit 12 mappen, map 10 veel bestanden heeft overgeslagen bij het kopieren!
map 4: goed gekopieerd
map 5: goed gekopieerd
map 6: weer enkele bestanden in sub-sub-submappen overgeslagen...

Ik vind het nogal lastig om telkens controles uit te voeren om te kijken of Windows alles heeft gekopieerd... (mijn pc hardware, zie profielhandtekening).

Heeft iemand dezelfde problemen ervaren? Enig idee waardoor dit komt en hoe ik dit kan voorkomen?
Ik hoor graag!

Bedankt!

Sef.
 
Misschien zin er bestanden in gebruik geweest en om die reden niet gekopieerd. Wat je denk ik beter kan doen is een backup van je NAS maken met n van de tooltjes die Synology daarvoor heeft gemaakt.
 
Klopt. Ik zal even kijken wat ze te bieden hebben dan.
 
Bedankt!

Ik gebruik Hyperbackup nu!
 
Graag gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan