• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

pc slaapstand tijdens winrar archief

Status
Niet open voor verdere reacties.

1045642112

peysey
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
474
Waarderingsscore
4
Hallo allemaal,

Mijn pc valt in slaapstand, ook al is winrar bezig met het archiveren van mijn bestanden op mijn HDD.
Hij gaat letterlijk over op slaapstand wanneer winrar nog op 40% is :biggrin: Ik ben dan uiteraard afk wanneer hij dat doet.

Iemand ooit zoiets meegemaakt. Ik weet niet waar ik moet beginnen:idea:

Groeten,

Sef.
 
Slaapstand uitschakelen via Configureerscherm>Energiebeheer.
Je gebruikt een SSD - dus slaapstand is zonder meer slecht voor de levensduur ervan door de vele schrijfbewerking die slaapstand met zich meebrengt.

Is slaapstand uitgeschakeld, verwijder dan ook het Hyberfill bestand op de SSD: Hyberfill verwijderen
Het slaapbestand (Hyberfill) kan een hoop ruimte innemen op de SSD.
Om Hyberfill te verwijderen doe je het volgende: kopieer en plak in een met administratorrechten opgestarte Opdrachtprompt (CMD.exe) de volgende opdracht: powercfg.exe -h off en geef dan Enter.
 
Dag Abraham54,

Bedankt voor de uitleg! Ik vind het eigenlijk niet erg dat de computer op slaapstand gaat. Het moet alleen niet in slaapstand gaan wanneer de SSD (waar windows 10 en software op is geinstalleerd) en/of de HDD een taak aan het verrichten zijn. Kan ik dat niet instellen? Dan neem ik jouw uitleg over het ongezonde mee en stel ik de slaapstand in op na 1 uur geen activiteit ofzo (uiteraard alleen als de computer gn taken verricht!). Ik ben vaak binnen een uur weer terug, dus zal de computer in principe bijna nooit in slaapstand gaan.
 
Je hebt ook nog een Windows op de harddisk staan, die mag inderdaad wel in slaapstand - weet wel dat het hyberfill bestand groter dan 16GB zal zijn.
 
Dat vind ik niet erg hoor. Hij mag best groter zijn. Het gaat mij echt om de probleembeschrijving die ik gedaan heb :)
 
Iemand een idee? Ik ben er nog steeds niet achtergekomen hoe ik dit kan vermijden :(
 
... any help is welcaaaam :)
 
Heb je de tijd al eens aan gepast wanneer de slaapstand moet worden aangezet?
 
Configuratiescherm - Energiebeheer - daar de tijdspanne aanpasse wanneer de computer in slaap mag gaan.
 
hij staat op 20 minuten op sluimerstand.
Ik wil gewoon aangeven dat de computer nooit op sluimerstand mag gaan, als er een taak bezig is, zoals winrar, torrent, bestanden kopieeren of een of andere installatie.

Is dit te ver gezocht? Of heeft niemand hier last van?
 
Je kan inderdaad tijdens bepaalde acties via Energiebeheer de slaapstaand uitschakelen en later weer inschakelen.
 
oke, daar heb ik dus niets aan. jammer, maar bedankt.
 
Je kunt de sluimerstand dan beter helemaal uitzetten.
Dit heb ik samen met de slaapstand gedaan.
 
Slaapstand.... Een van de nukken van Windows.
Gooi de slaapstand uit. Zorg er wel voor dan het beeldscherm wat sneller uitgaat, maar gebruik geen slaapstand.

Vele pc's en laptops met een ssd starten zo snel op dat een slaapstand totaal geen effect heeft en alleen maar accupower kost.

Laat een pc of laptop zijn taak afmaken met een zwart scherm en zet deze daarna uit.
Als je de apparaten elke keer uitzet, zal de start tijd sneller worden.

Ikzelf zit achter een pc die na drie jaar nog steeds opstart binnen de 10 seconden, en gebruik NOOIT een slaapstand.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan