• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thunderbird

  • Onderwerp starter kerstvrouw
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kerstvrouw

Gast
Dag medeleden, mijn vraag is: hoe kan ik een adresboek vanuit WLM overbrengen naar Thunderbird. Het kostte me nu een paar uur, en dan blijkt dat er nog niets in zit. Help!
 
Wat heb je tot nu toe gedaan om het adresboek te importeren?
 
Nadat ik Thunderbird had, op google gezocht hoe ik het adresboek kon ophalen vanuit WLM. Ik heb een paar suggesties geprobeerd, maar ik bleef steeds steken. Toen ben ik met Rhino's place in zee gegaan, omdat er voorbeelden van schermen bijstonden. Het ging bijna goed, maar dan blijkt weer dat het scherm van Rhino toch niet helemaal mijn scherm was! En daar heb ik uren op zitten ploeteren, steeds weer met andere manieren van klikken. Niks, nada. Ik had op een gegeven moment 'addons' gedownload en een komma-bestand(!) in een map in documenten zitten. Maar al met al niks te krijgen in thunderbird.
 
Kun je de adressen niet exporteren als csv-bestand en daarna importeren in Thunderbird?

--- Update ---

Enkele tips:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=23726
https://sr-pc-hulp.nl/Windows%20Livemail%20overzetten%20naar%20Thunderbird.pdf
 
Allereerst heb ik nu opgezocht wat een csv-bestand is. Nou, dat weet ik dan, maar ik snap er echt niets van. Dat komma-bestand ging al boven mijn pet! Maar daarvoor volgde ik de instructies van ene Rhino op en dan doe je gewoon met je verstand op nul wat er geschreven staat. Met als resultaat dat ik ook nul adressen had.
 
In WLM kies je voor Contactpersonen exporteren naar CSV bestand.

Heb je dat gedaan of iets anders?

Of zit in WLM jou Hotmail adres?
Of van een van de andere Microsoft web-emailprodukten?
 
Ik heb in WLM het adresboek geexporteerd naar een bestand met iets van komma's er in. Is dat een csv-bestand? En dat bestand heb ik opgeslagen in mijn documenten. Ik heb er net even naar gekeken, en gut ja, het is een csv-bestand! En ik zie al die adressen schitterend staan. Maar nu nog naar Thunderbird.
 
Dag Abraham, nog niet, maar nu wel. Ik heb alles gedaan zoals ik op die site gevonden heb, en het zag er veelbelovend uit. totdat ik de proef op de som nam! Ik heb onder elkaar allemaal schattige poppetjes staan, maar geen tekst in mijn adresboek. Weet je, volgens mij had ik die adressen er al lang ingetikt: het zijn er 58. Wat ben ik toch een volhardend mens. Waarom wijs je me niet op mijn grens! Misschien probeer ik het morgen nog een keer.

--- Update ---

Nadat ik 3x geprobeerd heb om het adresboek vanuit outlook.com naar Thunderbird te verplaatsen, moet ik concluderen dat ik het niet kan. Telkens kom ik tot het bepalen wat en welke gegevens van de personen aangevinkt moeten worden voor de exportatie en daarna gaat het mis en heb ik weer 58 beeldjes (poppetjes) in mijn adresboek van Thunderbird. Ik doe natuurlijk een essentieel onderdeel niet goed, maar met deze conclusie houd het voor mij op.
Berend en Abraham: bedankt voor jullie steun. Als ik het nog zie zitten ga ik gewoon de contacten intypen. Dat gaat ongetwijfeld veel sneller.
 
Om eerlijk te zijn, denk ik inderdaad dat het beter is de e-mailcontacten handmatig in te brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan