• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem met fysiek geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Excuses voor de late reactie.
Momenteel ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om dit uit te voeren.
Ik zal dit de komende dagen doen.
 
Hoi, maakt niet uit - alles in eigen tijd doen.
En: we zijn niet met een wedstrijd bezig.
 
Beste Abraham,

Ik ben bezig met het uitvoeren van Windows Repair all in one.
Bij de tweede Notabene staat dat de antivirussoftware gedeactiveerd moet worden.
Naast de tijd en datum rechtsonder in beeld staat niet het icoontje waarin ik het de voorgaande keren kon deactiveren.
Als ik Norton wil openen via het bureaublad krijg ik de melding: "Het kan zijn dat sommige functies in Veilige modus niet beschikbaar zijn. Wilt u nu een volledige systeemscan uitvoeren?"

Hoe kan ik de antivirussoftware deactiveren in de veilige modus?
 
Is niet nodig of je sluit de Norton processen af via Taakbeheer.
 
Ik heb de stappen uitgevoerd zoals beschreven.
Mijn computer draait nu ruim 22 uur, en de rare pieken/hartslag zijn weg!
Het is nu weer een normale lijn!

Het enige wat nu nog af en toe verschijnt is dat mijn processorgebruik opeens heel erg hoog is zonder iets te doen, maar misschien hoort dit.
Heb er een screenshot van gemaakt:

processorgebruik1.jpg
 
Er staan bij mij 3 processen met een rood cijfer:

conathst.exe van symantec corporation 1/56
procexp64.exe van sysinternals 1/56
SpotifyWebHelper.exe van Spotify Ltd 1/57
 
Bij mij was lange tijd een heel legitiem bestand van de ABNAMRO Identifier door n van de 56 afgevlagd als zijnde een virus.
Dat bleek een Vietnamees antivirusprog te zijn.
Ergo - het ziet er erger uit dan het is, want het zijn legitieme bestanden.

Controleer het maar door de betreffende regel met zo'n melding te dubbelklikken - dan ga je naar Virus Total en zie je welk prog die melding veroorzaakt.
 
Aha oke, weer wat geleerd!

Als ik er dubbel op klik dan staat dit bovenaan in het rood (zoals ze in mij vorige bericht genoemd waren)

Virusscanner Resultaat Versie
Comodo TrojWare.Win32.Agent.KFHU 20170204
Bkav W32.Clod8be.Trojan.c515 20170204
Bkav [Microsoft Visual C++ 8] 20170203
 
Je dient op de melding zelf te klikken - dus op 1/56 enz.

Bij mij wordt nu o.a. SysinternalsProcessExplorer afgevlagd - 1/56 en weer is dat BKav uit Vietnam.
 
Dat heb ik gedaan.
Dan kom ik op de site van VirusTotal.
Er staat dan onder het kopje analyse een lijst met allemaal virusscanners onder elkaar.
Daar komt dat lijstje vandaan wat ik net plaatste.
 
Weet dat de vermelde scanners juist ook die beveiligingssoftware is, die je NIET als beveiliging in Windows wil gebruiken!
 
Ik kan dus aannemen dat de "gevonden meldingen" niet schadelijk zijn?
 
Het geheugen van mijn computer doet het weer zoals het hoort.
De afgelopen dagen heb ik geen rare pieken meer gehad.
Wel is af en toe mijn processorgebruik erg hoog zonder reden, maar dat geeft geen problemen.

Ik wil u ontzettend bedanken voor uw hulp en de tijd en moeite die u erin heeft gestoken!

Voor het vergroten van mijn fysiek geheugen, wat raadt u aan.
Een nieuw setje kopen van minimaal 8 GB of kijken of kijken of mijn huidige nog in verkoop zijn en die erbij plaatsen?
 
Gewoon identiek element erbij nemen - mogelijk dat je via bijvoorbeeld Marktplaats goedkoper uit bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan