• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remmy

Tick Tock, Cheater
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
9.291
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb eergisteren een gloednieuwe Samsung mSata SSD gekocht van het type 850 EVO, 250GB.
Vervolgens heb ik hier Windows 7 64-bits (Home Premium) op genstalleerd.
De installatie verliep vlot en zonder problemen, en mijn Windows liep vervolgens nog nooit zo snel, geweldig, die SSD!

Echter, ik startte zojuist mijn notebook weer op en na een minuut of 10 perfect te werken liep mijn gehele Windows vast, gevolgd door een BSOD met "KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR".

Nu start mijn notebook niet meer door naar Windows, ik kreeg de volgende fout van Windows Boot Manager:

Status: 0xc000000e
Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible.

Hoe kan ik mijn notebook weer aan de praat krijgen? Ik baal hier ontzettend van :(



Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Bedankt voor de snelle reactie! :D

Ik zal het zo proberen, heb namelijk zelf al het een en ander geprobeerd en nu ben ik via de herstel CD "chkdsk" aan het draaien.
Vreemd genoeg had ik "chkdsk C: /f/r" gedaan, maar hij pakt m'n HDD (die eigenlijk de E: is), dus ik ben bang dat mijn SSD helemaal niet meer herkend wordt.


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Ik zou zeggen terug met dat ding voor de garantie!
 
Zou ie nu al stuk zijn? :(

--- Update ---

Zojuist gedaan wat Abraham voorstelde, heeft helaas niks geholpen, ik krijg wederom deze fout: "The boot selection failed because a required device is inaccessible".
 
Nu heb je nog garantie op dat ding. Het is vreemd dat die nu al kapot is. Met het oog op "gezeur" in de toekomst zou ik er nu al mee teruggaan.
 
Gisteren heb ik nog wat zitten rommelen in het BIOS met de opstartvolgorde. Ik had gelezen dat ik, als ik mijn SSD vooraan zou zetten in de sequence, mijn laptop nog sneller zou starten. Ik wist niet precies welke uit het lijstje mijn SSD was, dus ik heb eSATA Drive bovenaan gezet. Dit zorgde gisteren en ook vanochtend niet voor problemen, totdat ik dus die BSOD kreeg.
Zojuist heb ik mijn BIOS teruggezet naar fabrieksinstellingen (en natuurlijk UEFI en AHCI weer op de juiste instellingen gezet, maar de boot order staat nu weer op de fabrieksinstelling.
Meteen daarna een reboot gedaan en mijn Windows startte zowaar op!
Even kijken hoe zich dit verder gaat ontplooien, ik zal een paar keer opnieuw opstarten om te zien of het blijft werken!

--- Update ---

Oei, pardon, was niet de bedoeling om alles vetgedrukt te doen :busted:

Zo, dat ziet er minder opdringerig uit :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat je het op hebt kunnen lossen. Het is normaal dat de schijf waar vanaf je wilt starten bovenaan staat of wordt gezet. Je kan er dus nog wat mee experimenteren. Zo houden is natuurlijk ook geen probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem met mijn BIOS is dat ik geen idee heb welke namen in de boot sequence corresponderen met welke hardware.
Dit staat er in mijn BIOS, die is ingesteld op UEFI Hybrid (With CSM):

UEFI Boot Order
OS Boot Manager
USB Hard Drive
Notebook Ethernet IPV4
Notebook Ethernet IPV6
Notebook Upgrade Bay
eSata Hard Drive
SD Card
HP Hypervisor
Generic USB Device
Customized Boot

Legacy Boot Order
Notebook Upgrade Bay
Notebook Hard Drive
USB Floppy
USB CD-ROM
USB Hard Drive
Notebook Ethernet
SD Card
Dock Upgrade Bay
eSATA Drive



De enige waarvan ik 100% zeker ben is dat "Notebook Upgrade Bay" de CD/DVD-speler is, aangezien ik al tientallen keren vanaf CD/DVD heb geboot.


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Er staat geen HD en geen SSD vermeld in de opsomming.

Als je in die sectie van het bios helemaal naar beneden gaat - heb jij daar ook een sectie uitgeschakelde bootdevices?
Mogelijk dat daar HD en SSD staan.
 
Het is te veel om allemaal over te typen, dus ik heb alles op foto's vastgelegd:

nla461.jpg


mra4co.jpg


8yyljc.jpg


141i05c.jpg


11u91n7.jpg


313g1au.jpg


2zh02dh.jpg


2ivl8js.jpg




Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Op zich staat het allemaal goed. Je zou alleen Notebook Hard Drive n plekje omhoog kunnen schuiven. Maar voor mij heeft dat geen enkele waarde.
 
Dan denk ik dat ik het zo houd, bedankt!

Het enige wat me nog dwars zit is het feit dat mijn notebook, nadat ik gisteren in de boot order eSATA bovenaan had gezet, de eerste 2 keer wl gewoon opstartte, en pas bij de derde keer een foutmelding gaf.
Ik ben nu dus bang dat ik vroeg of laat weer tegen dezelfde fout aan ga lopen :frusty:
 
Waarom de Harddisk en m-SATA SSD in de Legacy boot staan is mij een raadsel.

en waarom PXE met internalboot geactiveerd?
 
Ik ben geen flauw idee, BIOS instellingen zijn niet mijn sterkste punt :wink:

Hoe kan ik de instellingen het beste zetten?
 
Dat moet allemaal ter rechterzijde van de instelling staan vermeld.
In mijn Uefi instellingen bij boot staan enkel de Windows bootmanager en de m_SATA vermeld.
De rest heb ik gedeactiveerd.
 
PXE kan inderdaad uit tenzij het een zakelijke pc is? Dan kan de systeembeheerder er baat bij hebben dat deze aanstaat.
 
Het is geen zakelijke PC nee.
Wat is PXE precies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt!
Dit ga ik waarschijnlijk in geen 100 jaar gebruiken inderdaad, tijd om 'm uit te zetten.

Kan ik verder nog iets verbeteren aan mijn boot order?
En waarom heb ik zowel een UEFI boot order als een Legacy? Welke boot order houdt de computer aan tijdens het opstarten?


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan