• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

aanmelden e card reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

GRP

Junior lid
Lid geworden
28 feb 2015
Berichten
43
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik heb een e card reader die je via een USB poort aan de computer koppelt. Het lukt me niet om me aan te melden met mijn identiteitskaart.
Ik heb de software gedownload van deze website http://eid.belgium.be/nl
En ook Java gedownload.
 
Is er geen beveiligingscertificaat nodig. Dat moet je dan installeren op de computer.
 
Welke windows versie en welke internet browser? Ik veronderstel windows 10. Microsoft Edge ondersteunt nog steeds geen e-card reader, Internet Explorer soms ook niet. Probeer eens Firefox of Opera te installeren en aan te melden. Ik heb zelf ook speciaal Opera genstalleerd om mij aan te melden op MyPension via e-card reader.
 
Hoe moet ik het beveiligingscertificaat installeren?
Ik heb aanmeldingsproblemen sinds oktober, voordien gebruikte ik dezelfde e-card reader en lukte het wel om me aan te melden. Daarom heb ik de software en java terug genstalleerd.

Ik heb windows 10. Ik heb het met Firefox geprobeerd en ook met google chrome; en dit lukte niet. Ik zal het proberen met opera.
 
Met chrome werkt dit bij mij.
Welke kaartlezer gebruik je? deze zal je eerst moeten installeren en dan pas de software van het vermelde website.
Bij mij is dus de software van Vasco, die heb ik eerst genstalleerd en daarna de eid.belgium.
Mijn kaartlezer is er eentje van mijn bank die ik ook als E-card reader kan gebruiken.
Voor Oktober kon ik me ook aanmelden met mijn identiteitskaart, nadien heb ik ook de kaartlezer eveneens opnieuw moeten installeren.
 
Waarschijnlijk moet je bij of voor een of andere organisatie inloggen met zo'n pas. Daar kunnen ze je ook verder helpen met het verkrijgen van een certificaat.
 
Ikzelf heb geen certificaat nodig, bij inloggen bij belgische overheid, heb je de pincode nodig van je identiteitskaart, natuurlijk moet je cardreader werken.
Zoals de topicstarter vermeld wil ze aanmelden bij mypension, daar volg je de stappen en krijg je een popupvenster waarbij je dan je pincode moet ingeven.
Mijn cardreader is aangesloten via usb kabel en kan ik mee bankieren en gebruiken als identiteitskaartlezer, 1 bepaalde bank gaf die gratis aan hun clinteel.
Denk dat door de wijziging van de overheid in oktober er voor haar kaartlezer wellicht nieuwe software moeten genstalleerd worden, zal wel te vinden zijn op het internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lukt ook niet met opera.
Ik heb gemerkt dat er bij het verwijderen van het programma voor de kaartlezer en het herinstalleren ervan van de website( http://eid.belgium.be/nl) , er nog een oude versie is overgebleven (stuurprogrammapakket voor windows - Fedict Smart Card 04/30/2014 4.0.7.5)
Ik kan deze niet verwijderen uit mijn programmalijst, heb het ook ahv Ccleaner geprobeerd, maar lukte niet.
Zou het misschien hieraan liggen?
 
Het topic is door mij verplaatst van Algemeen naar Hardware problemen.

Probeer de software eens te verwijderen met Revo Uninstaller free.
 
Deze staan op mijn pc
kaartlezer.jpg
De eID-software installeren, lukt dit?

--- Update ---

Net op mijn laptop genstalleerd, de software van de overheid gedownload, genstalleerd op einde wordt gevraagd om kaartlezer aan te sluiten en je id kaart in de kaartlezer te plaatsen, alles werkte perfect, zelfs niks moeten installeren van de kaartlezer zelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik verwijderde hier juist nog een oudere versie en installeerde daarop de nieuwste versie QuickInstall v4.1.20 deze werkt hier ook via de edge ...

--- Update ---

...diende gewoon effe het certificaat te bevestigen door mijn pin code in te geven .

58791f1b22521-Ashampoo_Snap_2017.01.13_19h37m34s_003_.png
 
Ik heb de oude versie verwijderd met Revo Uninstaller en de eID software terug genstalleerd van de overheid.
Ik heb nu het volgende programma:
- stuurprogramma voor Windows - Fedict Smart Card 11/30/2016 4.1.9
- Belgium eID middleware 4.1.20
Op het einde wordt er om een test gevraagd, maar deze lukt niet. Er verschijnt " probleem opgetreden bij het lezen van uw kaart". De test lukt ook niet met een andere identiteitskaart.
Het lukt ook niet om me aan te melden op My Minfin of op ehealth.fgov.be. Dan krijg ik als melding "uw eID kon niet correct worden gelezen. Ik heb het met verschillende webbrowsers geprobeerd.
 
ook bij ehealth.fgov.be lukte het me via de edge om me aan te melden nadat ik het certificaat bevestigde en dit door het ingeven van mijn pincode.
*er werd zelfs gevraagd om het certificaat te bevestigen ! popup venster.
de card reader die ik gebruikt is de PC-Linked Smart Card Reader ACR38
 
Bij mij lukt de test niet na het installeren van de eid software.
Is het mogelijk dat mijn e card reader verouderd is en ik misschien een andere dien aan te schaffen.
 
ik vermoed ook dat het enkel aan je reader ligt ... wat kost zo een usb smart card reader ...10 dacht ik betaalt te hebben .
 
Is het mogelijk dat je eens een reader van iemand anders leent zodat je kan testen of het dan beter gaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan