• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waarschuwing over telefoontjes van "Microsoft"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je zo iemand dan aan de telefoon gehad? Ik heb vrienden uit India en die al lang hier wonen en Nederlands spreken. Hij erkent dat de mensen daar altijd op - wat wij noemen- een ruzieachtige toon spreken, vooral als ze wat gemotioneerd zijn of je overtuigen willen van iets. Maar dit hoort hier niet in dit draadje thuis maar ik herken hun manier van spreken dus wel.
 
Zo zie je weer wat levenservaring kan opleveren.
 
Heb je zo iemand dan aan de telefoon gehad?

Volgens mij ben ik tot nu toe drie keer in de prijzen gevallen en drie keer zei ik "Have a nice day", omdat de beller vriendelijk op mij over kwam. Nu ben ik wel een India liefhebber... Dat moet het zijn. :smile:
 
Slechts drie keer, Leono? Dat is niet veel. Ik ben de tel allang kwijtgeraakt. Soms werd ik wel 3 keer op n dag door die lui gebeld. De eerste twee keer zag ik aan het lange telefoonnummer al dat het waarschijnlijk een microsoft scam was; ik pakte de telefoon op en verbrak meteen de verbinding. Maar ze blijven het soms net zo lang proberen totdat ze jou werkelijk aan de lijn krijgen. Toen ze voor de derde keer op die dag belden, heb ik die beller te woord gestaan, maar ik was toen bepaald niet vriendelijk.

Volgens mij was de laatste keer al weer 3 maanden geleden, dus ik zal binnenkort wel weer aan de beurt zijn. Intussen kan ik hun verhaaltje wel dromen over de vele fouten in mijn pc die onmiddellijk gerepareerd moeten worden.
 
Oud bericht maar kwam het toevallig tegen:
Mijn zoon werd onlangs ook gebeld: Op een gegeven moment zei hij: "U realiseert zich natuurlijk wel dat dit gesprek wordt opgenomen" het antwoord was "tuut tuut tuut".:biggrin:
 
Zat pas een uitzending terug te kijken van opgelicht waarin ze naar de eigenaar van zo'n callcenter opzoek gaan. Maar die weet natuurlijk van niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zal wel een "CallGirl" geweest zijn, die weten ook van niks.
 
Ben ik blij dat ik niet in Nederland woon! Ben nog nooit gebeld voor dit soort gijn.
Maar ik heb wel eens een mail gehad -inhoud kan ik niet meer herinneren- waarin ze om mijn pin vroegen, of zoiets. Dus helemaal "schoon" is het hier nou ook weer niet....
perloc
 
Er komen (bij sommigen) met enige regelmaat mails binnen over gewonnen waardebonnen bij bekende winkelbedrijven, vermeende rekeningen van K.P.N.,geblokkeerde bankpassen, bekeuringen en dat soort zaken. Een kennis van mij had een tijd geleden het beruchte Politie-virus, dat ik met MBAM kon verwijderen. Och, het (digitale) leven valt wel mee in Nederland in vergelijking met heel veel andere landen. Afrika en Zuid Afrika zal ook z'n nadelen hebben als ik dat zo lees in de krant wat betreft je lijfsbehoud.
 
Tegenwoordig schijnt men wanneer ze zogenaamd als Microsoft bellen te vragen of je ter identificatie even wat geld over wil maken.
 
Afrika en Zuid Afrika zal ook z'n nadelen hebben als ik dat zo lees in de krant wat betreft je lijfsbehoud.

In zuid Afrika is het nogal onveilig. Johanneburg goldt een tijd lang als de onveiligste stad van de wereld. Daar kan iik wel een paar verhalen over kwijt, wat ik en mijn vrouw persoonlijk hebben meegemaakt. Ook in Durban.
Dit land, Mozambique, is een hel stiuk veiliger Geen persoonlijk overvallen, wel nogal wat diefstal. Geen geweld dus tot nu toe. Woon hier al 32 jaar....
perloc
 
Zo Parloc dan hebben zelfs nog leden een heel eind bij Nederland vandaan.. Wat doe je daar zoal?
 
Wat doe je zoal? Niets, ik ben gepensioeneerd. Ik ben 79 jaar. Maar ik heb gewerkt tot mijn 67ste jaar, dus ik ben mijn tijd vooruit. Heb een goed pensioen opgebouwd in Nederland, mijn vrouw werkt als manager op een bijbank dicht bij huis.
Ik ben hier voor het eerst gekomen half 1979 tot half 1981 met mijn toenmalig gezin als onderhouds expert voor medische apparatuur. Dan 6 jaar terug naar Nederland weer in mijn oude job, Universteit van Nijmegen. In de tussentijd gescheiden en vanaf 1987 weer terug in dit land weer lesgeven, onderhoud, opzet van een electronica afdeling en in vanaf 1988 als project leider.
Dus dit is het in een notedop.
perloc
 
Misschien iets voor een P.B. over en weer? heb ik ook gedaan met Perloc een tijdje geleden al.
 
Leuk hoor en ook nog eens heel actief met computers erg leuk!
 
Ik haak hier nog even op in met de vraag of iemand van jullie ook al kennis gemaakt heeft met het bericht van PayPal dat iemand anders probeert je account bij die club te gebruiken en dat je daarom je account moet valideren. Normaal gesproken komen dat soort berichtjes al gelijk in de prullenbak van m'n G-mail account terecht maar deze dus niet, het zag er allemaal ook weer zo lekker echt uit, dus toch eens even gekeken in de zandbak wat er zou gebeuren. En inderdaad, de boel werd gelijk geblokkeerd door Avast, het ging om een of andere agent, ben vergeten wat precies. Toch wel knap dat ze die fake-mails zo goed kunnen maken tegenwoordig, chapeau. Voor de zekerheid nog even scans gedaan met MBam en Avast, niks aan de hand. Wel weer de zoveelste reminder gezond paranode te zijn :)
 
Ook die e-mail die er verdacht goed uit ziet is een fake.
Maar voor alle zekerheid kan je rechtstreeks naar jouw PayPal account gaan en je wachtwoord aldaar vernieuwen.
 
Helaas zingt die mail ook al weer even rond.
 
Ja, dat vermoedde ik al, maar je kunt tegenwoordig niet lles bijhouden -_-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan