• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgraden of nog even wachten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jada

Nieuw lid
Lid geworden
12 jan 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo,


Ik ben aan het overwegen om mijn huidige computer te upgraden, waarvoor ik hem voornamelijk voor gebruik is gamen, streamen, en renderen van videos. Nu de meeste games draaien zeker goed, ik speel zeker niet op high, maar op medium. Wat ik wel ondervindt is dat bij streamen de pc wat moeite heeft, dus FPS gaat naar beneden in games en bij het renderen van videos heeft die ook zijn tijd nodig.

Dit is mijn huidige computer ;

Moederbord : P8Z77-V LE PLUS (LGA1155)
Cpu : Intel Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz
Ram : DDR3 16Gb
Videokaard : Nvidia GeForce GTX 670
SSD : Samsung 840 EVO 250GB

Nu was ik aan het overwegen om eventueel een upgrade te maken naar een i7 met een GTX 1080, maar dan zou ik ook het moederbord en ram moeten upgraden. Is het eigenlijk de moeite om nu up te graden, of zou ik nog even wachten? De computer is zeker niet traag hoor, maar bij renderen en streamen heeft die wel zijn werk.


Alvast bedankt! :smile:
 
Er zijn ook wel speciale apparaatjes, die je tussen pc en monitor kunt zetten. Hiermee kun je hardwarematig encoden voor je livestream. Zijn niet vreselijk goedkoop, maar kost vast minder dan de upgrade die je in gedachten hebt. Verwacht qua gamen overigens niet teveel van een cpu/moederbord/ram upgrade. Videokaart kan nog wel schelen. Maar als je het bij medium settings op hd resolutie, dan zou ik niet hoger gaan dan een gtx1060.

Bekijk dit eens: https://nl.hardware.info/reviews/6947/elgato-hd60-review-uitstekende-capturekaart

Ik vraag me overigens af, of er inmiddels geen apparaten zijn, die je rechtstreeks op je router kunt aansluiten. Dus zonder dat je een tweede pc nodig hebt, of het uploaden van de stream niet via je eigen pc hoeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eens met de adviezen van weballey. Dus hooguit de GPU vervangen en de Elgato HD60 overwegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan