• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lettergrootte wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
Hallo,
heb sinds zeer kort een Acer Aspire Switch tablet. Kan iemand me zeggen hoe ik het lettertype kan vergroten?
Groet,
Willem
 
Welke versie van Windows staat daar op?
Kun je voor het gemak even een bedrade USB muis aansluiten op de tablet?
Indien ja, dan is dit de werkwijze:

Klik met de rechter muisknop op een vrije plek op het bureaublad.
In het contextmenu dat dan opent, kies je Beeldscherminstellingen.
In het rechter paneel zie je onder 'De grootte van tekst, apps en andere items wijzigen' een schuifje staan. Trek dat schuifje wat naar rechts, totdat hij op 125% staat.
Klik daarna op de knop Toepassen.
Je moet je daarna eerst afmelden en weer aanmelden om de wijzigingen door te voeren.

Kijk daarna of de letters groot genoeg zijn voor jou.
 
Hallo,
dank voor je reactie. Er zit Windows 10 op maar als ik rechts klik, gebeurt er niets, er opent dus geen menu.
Groet,
Willem
 
Ben in PC-modus: gewoon op de startknop ... instellingen ... systeem ... beeldscherm en daar in het rechtse vak van 100% schuiven naar de gewenste grootte
Wanneer je in tabletmodus zit ga je met de muis in de rechterkant en daar komt dan normaliter een venster met de instellingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukt! Ik had geprobeerd halverwege de schuifbalk te stoppen, maar toen sprong hij terug. Aan het eind, 125% blijft hij staan.
Bedankt,
Willem
 
Fijn dat het je gelukt is dankzij de aanwijzingen van artstudiog. :victory:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan