• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 iso gemaakt, waar te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,

Ik heb een iso dvd gemaakt met windows 10. (Voor het geval ik me de komende tijd nog bedenk om win 7 naar 10 te zetten). Kan ik dezelfde iso gebruiken voor 2 laptops , beide win7 , 64b
 
De vraag zou eerder moeten zijn , kan ik mijn windows 10 activeren
 
De vraag zou eerder moeten zijn , kan ik mijn windows 10 activeren

Op de eerste laptop of op beide. Op een laptop heb ik vorig jaar win 10 gehad, maar na een paar dagen er weer afgehaald. Zou deze wel te activeren zijn?

Via computeridee zou de activeringscode de code moeten zijn die onder de laptop staat.

Via deze upgrademethode kun je straks Windows 10 activeren met behulp van de installatiecode van Windows 7 of 8. Deze code moet je dus wel bij de hand hebben. Bij veel computers vind je die code bijvoorbeeld achterop de pc of laptop, of wellicht heb je ooit een installatiecode gekregen bij een Windows 7- of 8-dvd. Zoek deze code op, schrijf 'm desnoods over op een papiertje of maak er een foto van op je smartphone, zodat je het makkelijker kunt lezen.
 
Zolang je ooit Windows 10 hebt gehad (middels de gratis upgrade bijvoorbeeld) kun je 'm ten alle tijde weer installeren.
Nadat de installatie voltooid is en er een internetverbinding is, zal Windows 10 automatisch geactiveerd worden, je kunt tijdens de installatie, als Windows vraagt om een licentiecode, gewoon op "overslaan" klikken in dit geval.

--- Update ---

Dit geldt dus alleen voor de laptop waar Windows 10 al op heeft gedraaid!
 
Ik zie nu ook dat er een Windows BT map is aangemaakt op de laptop waar ik de iso gemaakt heb. Waarschijnlijk wordt hierop gecheckt bij gebruik van de iso?

NB. Dat wat Remmy zegt kan ik me voorstellen dat dit zo werkt. Wat met de tweede laptop en het verhaal van Computertotaal. Werkt deze code onder de laptop dan niet voor activering, mits ik daar ook een eigen iso voor maak.
 
Voor de laptop waar ooit al Windows 10 op heeft gestaan:
Bij het activeren van een nieuwe Windows 10 installatie wordt er gekeken naar de hardware; net als mensen een unieke vingerafdruk hebben kun je aan de hardware van een computer ook zien welke dit is.
Lang verhaal kort, Windows 10 zal bij het activeren zien dat er op deze computer al eens Windows 10 op heeft gestaan en weet daarom dat het legitiem is waarna Windows geactiveerd zal worden.


Wat de tweede laptop betreft:
Als hier nog nooit Windows 10 op heeft gedraaid is het een groot risico om deze te installeren.
De periode waarin Windows 10 gratis werd aangeboden is inmiddels verlopen (sinds eind juli 2016), en daarom zal Microsoft de code onderop de laptop waarschijnlijk niet accepteren.
Echter, op internet slingeren nog verhalen rond van mensen die manieren hebben gevonden om 'm alsnog gratis te krijgen (en dan niet illegaal), daar zal ik me nog eventjes in inlezen!

--- Update ---

Ik heb zojuist gezocht, via deze link kun je alsnog Windows 10 gratis krijgen:

https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade

--- Update ---

Vervolgens kun je tijdens de installatie gewoon de code onderop de laptop invullen, mits deze code voor Windows 7, 8 of 8.1 is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok! Duidelijk verhaal. Bedankt!
 
Vervolgens kun je tijdens de installatie gewoon de code onderop de laptop invullen, mits deze code voor Windows 7, 8 of 8.1 is!
Kan sowieso alleen met retail key's en niet met oem key's en bij een upgrade heb je die niet nodig, je krijgt een volume licentie key van Microsoft die in de bios wordt neergezet.
 
Top, bedankt, dat wist ik niet! :)

Maar even voor de duidelijkheid, TS kan gewoon die upgrade uitvoeren toch?
 
De laptop is dus met een oem versie. De win 10 die ik er ooit op had was wel geactiveerd. Ik heb met de media creation tool de iso gedownload.
Ik ga het morgen eens proberen. Ik heb vandaag een image van 7 gemaakt. Dus wat kan me gebeuren?:coffee:
 
Als het om de laptop gaat waar al eerder Windows 10 op heeft gedraaid is er niks aan de hand, moet helemaal goed komen! :smile:

Dit ging meer om de laptop waar nog nooit Windows 10 op heeft gedraaid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De ISO van Windows 10 kan je op eender welke pc gebruiken, het is gewoon het installatieprogramma van Windows en heeft verder niks te maken met een specifieke licentie en/of code. Tot op vandaag kan je nog steeds een cleane Windows 10 installeren met gebruik van een win7 of 8 licentie die onderaan op je laptop of achteraan/opzij van je desktop. Ik heb er de afgelopen week nog 3 gedaan met de win7-oem keys, allemaal verschillende merken en perfect aanvaard door Microsoft.
 
Ik heb er de afgelopen week nog 3 gedaan met de win7-oem keys
Dat is best knap, Microsoft zegt dat het niet kan, alleen met een retail key, en ik krijg het ook niet voor elkaar maar dat hoeft ook niet, een upgrade kun je zonder die key installeren.
 
De ISO van Windows 10 kan je op eender welke pc gebruiken, het is gewoon het installatieprogramma van Windows en heeft verder niks te maken met een specifieke licentie en/of code. Tot op vandaag kan je nog steeds een cleane Windows 10 installeren met gebruik van een win7 of 8 licentie die onderaan op je laptop of achteraan/opzij van je desktop. Ik heb er de afgelopen week nog 3 gedaan met de win7-oem keys, allemaal verschillende merken en perfect aanvaard door Microsoft.

Uhmm dat is knap, geeft dan eens een 3 screenshots dat ze ook daadwerkelijk geactiveerd zijn
 
Uhmm dat is knap, geeft dan eens een 3 screenshots dat ze ook daadwerkelijk geactiveerd zijn

Zal moeilijk gaan, staan al terug bij de klanten. De volgende keer zal ik een screenshot plaatsen van de activering.De meeste pc's die ik binnenkrijg zijn sowieso oem-versies van bij aankoop.
 
@ Lange Pier: post jij maar de Microsoft link waar staat dat je alleen met retaillicenties van Windows 7 en - 8 Windows 10 kan activeren.
 
Ik heb hierover toevallig van de week Microsoft over gebeld omdat key wel werd gepakt, maar niet geactiveerd.
Via truukje van Microsoft lukte het toen wel namelijk.

Ik heb nog wel wat OEM licenties liggen van oude laptop's ik zal het weer eens een keer van de week testen.

De manier die bij mij wel lukte was via de windows toen voor bijv slechtziende
 
https://answers.microsoft.com/en-us...-oem-key/21ad0fcc-f759-4d46-9924-84ea9ba47cfd
Asje, Thomas.
En waarom probeer je zelf niet gewoon, dan zie je dat je niet kunt activeren, genoeg duimzuigers hier maar daar hoor ik niet bij.......

Mij nog 1 keer Thomas noemen en dan krijg je van mij genoeg tijd om ongestoord wijn te kunnen genieten.

Het is bekend dat je niet vanuit Windows 8 kan upgraden - wel vanuit Windows 8.1!

Of te wel - dat je alleen met een retail key kan upgraden naar Windows 10 is een broodje aap.
Zelf heb ik namelijk eerder Windows 10 geactiveerd met de oem-licentie Windows 7 Professional van mijn Thinkpad T530!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan