• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

f1 f2

Status
Niet open voor verdere reacties.

balpen

Bekend gezicht
Lid geworden
9 jul 2012
Berichten
105
Waarderingsscore
0
goedemiddag

hierbij de volgende vraag
als ik mijn laptop opstart, krijg ik een heel bericht
daarna moet ik de laptop opstarten met de f1 of f2 toets
wie kan mij helpen
b.v.d groetjes balpen
 
Dus de laptop start niet door (naar Windows)?

Om je goed te kunnen helpen zullen we moeten weten wat dat bericht precies is, anders wordt het puur giswerk helaas.
Je zou er bijvoorbeeld even een foto van kunnen maken, dan kun je vervolgens de tekst hier kunnen overtypen van de foto :)

Succes!


Met vriendelijke groet,
Remmy :)
 
Zou ook jou Windows versie kunnen vermelden?
 
Inderdaad handig om even een foto van de melding te maken. (Zorg ervoor dat de tekst leesbaar is.) en die hier te plaatsen. Dan kunnen we je gerichter helpen. Mocht je niet weten hoe dit werkt:

Doe het volgende:

Ga nnar http://www.imgdumper.nl/


Klik op deze website op de Bestand kiezen zoals is aangegeven in de onderstaande afbeelding in het

5774de4b32f5d-2016-06-30_10_36_56-Postvak_IN_-_rubenvanheteren%40hotmail.com_-_Outlook.png


Vervolgens ga je naar de afbeelding die je wilt uploaden zoals in onderstaande afbeelding groene kader is de te uploaden afbeelding. Kies vervolgens Openen zoals met rood aangegeven.

5774df3be51cf-2016-06-30_10_42_30-IMGDumper.nl_2.1_%C2%BB_Bekijk_Afbeelding.png


Kies vervolgens de knop Upload zoals op onderstaande afbeelding aangeven in het rood.

5774df7c71013-2016-06-30_10_43_42-IMGDumper.nl_2.1_%C2%BB_Home.png


Vervolgens zie je een aantal links verschijnen, zoals in onderstaande afbeelding in het rood. Je kopieert de bovenste link (net als in het kader) en plaatst deze op het forum.

5774dfe5f33af-2016-06-30_10_44_17-.png
 
hallo remmy
heb een foto gemaakt maar hoe voeg ik die toe?
gr balpen
 
hallo hij upload niet
 
Wat krijg je voor melding te zien als je probeert te uploaden?
 
de melding die ik krijg is geen bestand geselecteerd, het bestand staat in mijn afbeeldingen, ik klik het aan openen , dan naar uploaden , dan komt het wel in beeld maar het balkje wordt niet rood,dus ik kan niets kopieeren,
 
Volg je exact mijn handleiding uit bericht #4? Dan moet het goed gaan namelijk.
 
ik doe precies de handleiding, de afbeelding komt ook tevoorschijn boven de balkjes, maar het bovenste balkje wordt niet rood
 
Die bovenste link zal ook nooit rood omlijnd worden. Dat rode kader had Rubensky namelijk zelf getekend.
Jij moet met de rechter muisknop klikken op de bovenste link en dan kies je in het menu dat dan verschijnt voor 'Kopiren'.
Daarna ga je naar dit topic terug en in het vak onder Snelle reactie klik je weer met de rechter muisknop en dan kies je 'Plakken'.

Klik daarna onder het reactievak op de knop Uitgebreide editor. Je krijgt dan een voorbeeld te zien van je reactie.
Wordt je afbeelding dan getoond, dan mag je klikken op de knop Reactie versturen.
 
Als jij op F1 drukt wanneer jij die waarschuwing ziet, start de laptop daarna wel gewoon op?

Ik zie een fout en een waarschuwing:
1. Check date en time settings (controleer datum en tijd)
2. System CMOS checksum bad.

Zowel de fout als de waarschuwing lijken te wijzen op een lege CMOS batterij. Die batterij dient ervoor om de instellingen van het BIOS en de juiste datum en tijd vast te houden, nadat je de laptop hebt uitgezet. Als de CMOS/BIOS batterij leeg is, dan merk je dat ook doordat de klok (die je rechts onderaan in het systeemvak ziet) niet meer op tijd loopt.
In een desktop pc is zo'n knoopcelbatterij heel eenvoudig te vervangen: https://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?t=2322.

In een laptop is dat een ander verhaal. Vooral bij sommige laptops is het lastig om bij die batterij te komen en het vervangen is dan ook nog eens minder simpel omdat hij soms gesoldeerd is.

Geef daarom in een volgende reactie merk en type van je laptop door, bijvoorbeeld HP Pavilion DV7-2250ED.
Dan kunnen wij meezoeken naar een video of een geschreven gebruiksaanwijzing waarin wordt uitgelegd hoe je die batterij kan vervangen.
-----------------------------
Update: ik heb wat oudere topics van jou nagekeken en vermoed dat het hier gaat om een Fujitsu Siemens Amilo laptop, die draait op Windows Vista. Klopt dat? Dan hoort daar nog een typeaanduiding achter, bijv. Li 3910 of Pi 1536 enz. Die typeaanduiding hebben we ook nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo
bedankt voor de reactie, mijn laptop is een amilo Notebook pi 3625bhij draait op vista
het klopt precies de klok staat steede als ik hem opnieuw opstart op een andere tijd,
vanochtend de juiste tijd ingevoerd, maar nU Staat hij weer op de tijd ,dat ik m,n laptop heb afgesloten.
het is een oudere laptop, maar ik wilde hem voor m,n kleinzoon in orde maken, heb hem ook opnieuw geinstalleerd,met de bij behorende cd.maar de cd met de drivers
vond ik wel moeilijk,ook m,n update laten het afweten. kan niet naar updates worden gezocht, het is even een puinhoop
 
Computers die draaien op Windows 7 of op Windows Vista vertonen de laatste tijd helaas steeds vaker problemen bij Windows Update. Het is soms een heel gedoe om Windows Update weer goed te laten werken. (Je zou bijna gaan denken dat er opzet in het spel is en dat Microsoft wil dat iedereen overgaat op Windows 10...)

Daarnaast moet je weten dat Windows Vista nog beveiligingsupdates krijgt tot 11 april 2017. Daarna is het afgelopen en zal het minder veilig worden om Vista te blijven gebruiken.

Ik heb een video voor je gevonden waarin getoond wordt hoe je jouw laptop kunt demonteren om bij de CMOS batterij te komen:


Die video duurt in totaal 25 minuten en 13 seconden. Op het tijdstip van 9 minuten en 5 seconden krijg je pas de CMOS batterij in beeld:

588262e6717d5-de_CMOS_batterij.png


De knoopcelbatterij is in dit geval in blauw plastic verpakt. Zowel aan de bovenzijde van de batterij als aan de onderzijde zal een draad gesoldeerd zijn. Het andere uiteinde van die draden zit in een stekkertje dat op het moederbord gestoken zit.
Zelf solderen is mogelijk, maar het is ook mogelijk om zo'n batterij compleet met draden en stekkertje te kopen.

Als je de video bekeken hebt, dan wordt het je duidelijk dat het een flink karwei is om deze knoopcelbatterij zelf te vervangen. Je kunt het ook door een computerzaak laten doen. Doordat het flink wat werk is kunnen de kosten oplopen door het uurloon.

Ik vond ook nog een andere video over de Amilo Xi 3650 (een iets ander type dus dan de jouwe!), waarbij een shortcut werd genomen. Daar was het verwisselen van de batterij in 6 minuten gebeurd, maar die persoon slijpt een deel van de laptop open met een slijptol. Dat vind ik zelf toch wel wat grof. Maar goed, dit is die video:


En dan is het nog maar te hopen dat in jouw Pi 3625 de CMOS batterij op exact dezelfde plek zit als bij de Amilo Xi 3650. Anders slijp je hem voor niets op die plek open. :wink:
Voor de duidelijkheid: het openslijpen van een laptop om de CMOS batterij te vervangen zou ik zelf nooit doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo porrelaar
mijn hartelijke dank voor de uitleg, maar als vista me niet meer ondersteunt, denk over windows 7
 
Windows 7 zal nog beveiligingsupdates krijgen tot 14 januari 2020. Dat is een betere keus dan Vista.
 
Ja maar dan zit ik nog met een cmos batterij die stuk is, het zou wel jammer zijn voor m,n kleinzoon, had ik het maar niet beloofd, zelf heb ik windows 10 waardeloos , kan er niet mee omgaan,gebruik liever windows vista lekker makkelijk, ze maken het er niet beter op, windows 10 is voor professionale, maar niet voor een huisvrouw, die gauw even wat wil doen, even een korte uitleg hoe ik over windows 10 denk en met mij meerdere.maar goed jij hebt geweldig je best gedaan voor mij, daarvoor nog mijn hartelijke dank groetjes balpen
 
Die bovenste link zal ook nooit rood omlijnd worden. Dat rode kader had Rubensky namelijk zelf getekend.
Jij moet met de rechter muisknop klikken op de bovenste link en dan kies je in het menu dat dan verschijnt voor 'Kopiren'.
Daarna ga je naar dit topic terug en in het vak onder Snelle reactie klik je weer met de rechter muisknop en dan kies je 'Plakken'.

Klik daarna onder het reactievak op de knop Uitgebreide editor. Je krijgt dan een voorbeeld te zien van je reactie.
Wordt je afbeelding dan getoond, dan mag je klikken op de knop Reactie versturen.

Helemaal mee eens Porrelaar! Dat rode kader is gemaakt om duidelijk aan te geven welke link je moet kopiren en vervolgens hier plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan