• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

f1 f2

Status
Niet open voor verdere reacties.
balpen zei:
Ja maar dan zit ik nog met een cmos batterij die stuk is
Iedere batterij gaat slechts een beperkte tijd mee; daarna moet hij vervangen worden. Ik vermoed dat deze laptop zo'n 8 jaar oud is. Dat betekent dat de batterij het ook al zo lang heeft gedaan. Dat is behoorlijk lang.

Je zou verder kunnen werken op die laptop zonder de CMOS batterij te vervangen. Je krijgt dan na aanzetten wel steeds die melding in beeld, dat je op functietoets F1 moet drukken om verder te gaan. Misschien vindt je kleinzoon dat niet erg.
Daarna kun je dan iedere keer weer de datum en tijd goed zetten. Als je dat niet doet, dan zul je problemen krijgen bij sommige websites.
Het ligt er een beetje aan wat die kleinzoon wil gaan doen op deze laptop.

Ik kan me voorstellen dat je niet veel kosten wil gaan maken aan de laptop. Ik kan niet voorspellen wat het laten vervangen van de batterij jou gaat kosten. En de computerzaak zal zich mogelijk ook niet willen laten vastleggen op een bedrag. Zij baseren de kosten op de gewerkte uren en het demonteren van deze laptop om bij de batterij te komen is vrij veel werk.

Misschien moet je je kleinzoon teleurstellen: "Beste jongen, ik had je deze laptop beloofd, maar de reparatie is voor mij te duur."
 
Bedankt voor de informatie, de laptop wilde hij gebruiken voor school , maar als er teveel kosten aan verbonden zijn moet ik hem jammer genoeg teleur stellen
ik geloof ook niet als hij te veel handelingen moet doen bij het opstarten, dat hij dat leuk vindt, heeft weinig geduld, bij de jeugd moet alles snel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan