• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Image van Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Hoe maak ik een image van Windows 7 die niet dagenlang duurt??
Moet ik nu wr mijn HD eruit nemen, die in een craddle stoppen en dan aan mijn WinXP computer hangen die het doet in een uurtje? Het gaat om de C: Partitie van 82GB data.
MVG perloc
 
Ik maak images met aomei backupper. Een image van 20GB duurt 7 minuten, inclusief controle.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik sinds jaar en dag op al mijn laptops die ik heb gehad Macrium Reflect.
Alleen met Win 7 duurt het eieieieieieendeloos. Begin heel snel en zakt af naar een paar Kbytes/sec.
Zoals aangegeven doet mijn WinXP meer dan 10 jaar oude laptop er een uurtje over. En dat nog wel via een langzame USB connectie. Het is toch te gek voor woorden dat Win7 daar dagen over doet!! Met een snellere USB connectie!
Op Internet zijn daar items over te vinden, dus ik ben niet de enige, maar ik heb nog geen oplossing gezien.
Ik heb dit al eens eerder aangekaart maar dat is doodgebloed.
Enne, volgens mij ligt het niet aan de image maker maar aan win7. Die staat op de rem!
perloc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weballey,

Hoe zit dat met een recovery disk voor die tool? Misschien handig dat hier even te vermelden?
 
Je kunt vanuit het programma een cd/dvd of usb stick aanmaken, linux of winpe. Er staat ook een linux iso image in de map van het programma.
 
Tool ook maar eens gedownload gewoon om eens te kijken! Ik kan niet anders zeggen dan waanzinnig super snel en gemakkelijk ik ben om!
 
Enne....., gaat de discussie nu buiten mij om?
Wat moet ik doen?
perloc
 
Je zou aomei backupper eens kunnen uitproberen en kijken of dat sneller gaat?
 
Dat heb ik overwogen maar zoals gezegd, het ligt niet aan de image maker maar aan Windows. Daar zijn ze op Internet ook duidelijk over.
Verder heb ik steeds maar weer bezwaar om dingen te installeren die uiteindelijk niet een oplossing brengen. Deze laptop staat al vol met ongebruikte een (deels) ge-deleted software. Mijn C: partitie waar nauwelijks tot geen data van mijzelf op staat dan alleen windows en installed software (drivers en zo) is 82 GB groot. Op D; staat alles wat ikzelf nodig heb.
Dus einde verhaal?
perloc
 
Je kunt aomei backupper ook installeren, de (linux) cd of usbstick aanmaken en dan weer verwijderen. Dan je computer opstarten met de stick of cd en daarmee backuppen. Je gaat dan volledig buiten windows om. Maakt ook dat geen verschil, dan zou ik het eerder in een hardwareprobleem zoeken.

EDIT:
De iso is trouwens ook los te downloaden. Kun je die branden zonder ook maar iets te installeren.
http://www.backup-utility.com/download-iso.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een programma installeert en het werkt niet of je gebruikt het niet, dan gooi je dat er toch direct terug af!
Of je loopt een door "programma's en onderdelen" in het configuratiescherm en verwijdert alles wat je niet gebruikt. En misschien eens systeem opruimen met Wise Disk Cleaner ofzo.
Wat betreft image maken: ik gebruik al jaren Acronis (betalend) maar ga nu toch ook eens kijken naar die Aomei Backupper. Ik hecht er niet veel geloof aan dat je Windows systeem een image zou vertragen, tenzij er iets binnengeglipt is wat er niet hoort te zijn. Heb jij trouwens nog een klassieke harde schijf of werk je al met SSD? Ik heb zo'n 120Gb in gebruik op de C-schijf en mijn image staat op zo'n 4 minuutjes op mijn D-schijf.
 
Is het misschien zo dat jou pc vanaf de fabriek, uit de winkel, is gekomen met een Windows installatie erop? Dan is het altijd verstandig om de pc opnieuw te installeren. Voor genstalleerde computers worden altijd volgestopt met rommel. Dat soort, van de fabriek af, mee genstalleerde rommel die vertraagd de boel echt enorm omdat het allemaal mee wordt geladen. Daarnaast moet je het ook allemaal backuppen. (Als je een Image maakt in ieder geval.)
 
Wat Rubensky voorstelt is een hele goeie tip maar dat doe je best nadat je een image gemaakt hebt van de originele installatie. Is nadien altijd makkelijker om terug te zetten zonder naar fabrieksinstellingen te moeten gaan. Een clean install zonder al die vervelende fabriekssoftware (bloatware) zal je pc enkel maar ten goede komen. Ik doe dit quasi jaarlijks (zeker met mijn werk-pc), is wel een hele job maar zo kan je de overbodige software/licenties skippen. Een proper huis is altijd veel aangenamer om in te leven ;-)

Ondertussen heb ik die Aomei-tool gedownload en getest en moet zeggen, heel fijn en snel programma = vergelijkbaar met mijn (betalende) Acronis True Image. Een aanrader en vooral gratis. De clone-toepassing heb ik nog niet getest. Ik heb ook tegelijk die Aomei Partition Assistant gedownload en getest, ook niet verkeerd voor een gratis programma.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal even stuk voor stuk reageren. Ben dankbaar dat zovelen met me willen meedenken.

Algemeen: ben nog eens het internet opgegaan en hier is een interessant ltem van Windows zelf, als ik me goed herinner:
Unfortunately, its a known issue. There is a massive thread on:
http://social.technet.microsoft.com...p/thread/3e08fc65-52f5-48ca-ae13-321cdfc44fbd

weballey: ik ga die iso zeker downloaden en uitproberen! Bedankt!

artstudiog: Er wordt altijd veel meer genstalleerd dan verwijderd bij uninstall. Daar kun je een idee van krijgen na een uninstall in regedit en zoeken op de installatie program term en andere termen daarvan!! Dus je computer slibt langzamerhand toch vol ondanks alle mooie uninstall procedures.

Rubensky: ja, de originele win7 staat nog op de C: drive. Bij installatie kon je kiezen welke taal je wilde. Ik wilde in ieder geval Engels maar ook omdat mijn vrouw en zoon geen Nederlands spreken. Onze voertaal is Portugees en soms Engels.
Het is een idee om Windows opnieuw te installeren. Dat wordt dan een illegale versie. Ik heb wel "Recovery" indertijd gesaved in een aparte partitie maar daar blijkt niets in te staan of het is "hyded". Ik zie 415 MB groot die partitie dus ik heb mijn twijfels. En dan is het nogal wat werkt omdat ik diverse dingen van de C: partitie wil bewaren, b.v. de downloaded files. Op de C: staan geen persoonlijke dingen, alles van mijzelf staat op D: Ik overweeg het.

artstudiog: ik zal AOMEI uittesten. Als het goed werkt, bij mij dus, is de noodzaak windows opnieuw te installeren niet zo urgent meer.
Ik zal terugmelden.
perloc

--- Update ---

Ik heb de ISO gedownload en op een CD gebrand.
Helaas, grote teleurstelling: het is geen backupper maar een cloner. De naam backupper is domweg misleidend.
Wat doet dat programma: hij maakt gewoon een copie van de Drive of partitie op een andere drive.
En als je niet goed oplet overschrijft die ook nog de hele partitie of HD waarop je hem wilt wegschrijven!!
Goed dat ik alert was want anders had die mijn hele ext HD verziekt!!
De CD ligt ondertussen in de vuilnisbak.
Ik moet een image maken of een backup, maar geen clone!!
Jammer heren, maar dit is het zeker niet wat mij betreft.
perloc
 
En de systeemkopie functie van Windows 7 zelf, heb je die al eens geprobeerd?
Die heb ik, totdat ik overging op Windows 10, jaaaaaaarenlang gebruikt op meerdere machines en 30 tot 90 minuten later (machine afhankelijk) had ik een keurige mirror / systeemkopie.

Daarnaast, Windows 10 heeft nog steeds de ingebouwde systeemkopie functie en die ik gebruik ik voor mijn mirrors / systeemkopietjes. Doordat ik i mijn huidige machine over usb 3 beschik, heeft de Microsoft software mijn hele hdd in 20 minuten als systeemkopie op een externe hdd gepompt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas, grote teleurstelling: het is geen backupper maar een cloner. De naam backupper is domweg misleidend.
Wat doet dat programma: hij maakt gewoon een copie van de Drive of partitie op een andere drive.

Je dient Aomei eerst te installeren.

Bij een back-up kun je kiezen uit een systeem, voor alleen windows, en een schijf back-up, dat is een image.
Daarnaast kun je ook een schijf of een partitie clone maken.
Dan maak je een bootmedium aan waarmee je kunt booten en je de back-up terug kunt zetten.

Oftewel, je hebt niet goed gekeken en het programma goed uitgevoerd.
 
Hoi Perloc en anderen:smile:

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een goed backup / image proggie. Totdat ik werd gewezen op EaseUS Todo Backup.

Dit programma is gratis en backupped als de brandweer. Ook kan je hem zo instellen dat hij automatisch mappen, schijven, bestanden en partities kopieert. Je kan een kloon maken van je opstartpartitie maar ook een ISO bestand.
De layout komt nogal kinderlijk over maar hierdoor is het gebruik (ook voor leken zoals ik) kinderspel.
Ik ben zeer sceptisch over 'gratis software' gebruik- en adviseer alleen software wanneer ik het zelf probleemloos heb gebruikt en uitgetest.

Zelf heb ik met ongeloof zitten kijken naar de snelheid en gebruikers-vriendelijkheid van dit programma.
Persoonlijke ervaring: 1 x SSD HD (180GB) een x D-partitie (160GB) en 1x E-partitie (140GB). Klaar binnen 2 uurtjes op een 2.0 externe USB Disk (1TB).

Ik hoop in ieder geval dat je probleem opgelost gaat worden.

Groetjes,

Ticon65:bye:
 
qunador09: Ik wil een image maken van de hele partitie, niet alleen het systeem. Dus dit is voor mij geen optie
Lange Pier: Wat moet ik nou met zo'n antwoord! Aslof ik het programma niet heb gebruikt en gekeken wat de mogelijkheden zijn!
Het programma maakt een clone, welke van de drie mogelijkheden je ook kiest en overschijft de hele partitie. Dat zou minder erg zijn maar als je weer een clone maakt overschrijft hij de vorige. Dat wil ik niet.
Rubensky: Uninstall is niet zo'n groot probleem. Ik heb alleen maar gereageerd op wat artstudiog schreef.
Ticon65: helaas ben ik niet op zoek naar een andere backupper maar een patch van MS (die ik van MS heb gevonden. genstalleerd en welke niet werkt). van MS die wl werkt. Ik heb niet de hoop dat welke image maker de snelheid verhoogd. De oplossing moet van Wondows komen. Ik heb diverse image makers, ook betaalden, maar die geven niet de oplossing.
Of de oplossing kan komen van een Linux opstart CD. Dat heb ik nog niet geprobeerd.
perloc
 
Hoi Perloc,

Je wilt een Image maken van een hele partitie en die kopieren naar een andere schijf of medium klopt dat? Je schrijft dat je op zoek bent naar een "patch" en daar ben ik je even kwijt. maar goed.

Met bovenstaand programma kun je een image maken van je schijven (C, D, E etc.) Een systeemkopie van je C-schijf maken (Clone). Bijgaand een linkje naar de mogelijkheden van het proggie ik weet bijna zeker dat wat je zoekt er tussen staat.

P.s. je gaat er zeker uitkomen hoor :wink:

Succes!

Ticon65
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan