• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Image van Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.
qunador09: Ik wil een image maken van de hele partitie, niet alleen het systeem. Dus dit is voor mij geen optie
perloc
Dat is dus precies wat Windows systeemkopie WEL voor je doet (image maken van 1 of meerdere partitie's) vandaar dat ik je daarop attent wilde maken. Je hebt geen software van derden nodig voor het maken van mirrors.

Als je het een keer opstart dan kun je zien dat de schijf / schijven die je selecteert in de kopie worden opgenomen, m.a.w. als jij 2 hdd's in je machine hebt zitten, verdeel in 4 partities en je selecteert beide hdd's in de systeemkopie, dan krijg je dus een mirror van je HELE computer. Selecteer jij alleen (bijv.) de C schijf, dan wordt alleen DIE opgenomen in de Mirror. Selecteer jij alle andere schijven m.u.v. de C, dan krijg je van die andere een kopie.

Windows systeemkopie is dus GEEN kopie van alleen je Windows installatie, maar een spiegel (exacte kopie) van de complete inhoud van de schijf / schijven en / of partities die je in de kopie opneemt.

Procedure gaat ongeveer als volgt :
configuratiescherm -> Windows backup
linksbovenin -> systeemkopie
venster verschijnt waarin je moet aangeven waarnaartoe je de kopie wil hebben (externe schijf of een andere lokatie)
vervolgens verschijnt een venster welke schijven en partities allemaal op je systeem worden aangetroffen en door het plaatsen van vinkjes neem je ze allemaal of een selectie ervan, in de kopie op.

En reagerend op een eerdere opmerking van je dat een kopie overschreven wordt door een volgende:
als Windows gereed is met de mirror staat er een map/bestand op je schijf dat de naam WindowsImageBackup heeft. Als jij nu niets doet en een week later weer een mirror zou maken, dan wordt 'ie overschreven. Hernoem je de eerste WindowsImageBackup bijvoorbeeld naar de dag/datum van maken, dan wordt een volgende keer de image NIET overschreven, maar krijgt de nieuwe image/mirror de naam : WindowsImageBackup. Zo kun je dus net zoveel images op 1 externe hdd bewaren als de grootte van de schijf het toestaat.
Er is slechts 1 aandachtspuntje. Als je ooit een image terug wil zetten, dan moet je voordat je begint de naam veranderen naar WindowsImageBakcup. Doet je dat niet, dan zal je zien dat Windows geen backups aantreft, al heb je er 30 op een externe hdd gezet. Degene die je terug wil plaatsen MOET de naam WindowsImage Backup hebben.

Scroll anders hier even naar beneden (tot Windows 10 systeemkopie / backup), dan zie je er nog plaatjes bij ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lange Pier: Wat moet ik nou met zo'n antwoord! Aslof ik het programma niet heb gebruikt en gekeken wat de mogelijkheden zijn!
Het programma maakt een clone, welke van de drie mogelijkheden je ook kiest en overschijft de hele partitie. Dat zou minder erg zijn maar als je weer een clone maakt overschrijft hij de vorige. Dat wil ik niet.
Ik gebruik dit programma ook en maak wel images die elke keer een eigen nummer krijgen, vermoedelijk heb je de speciale anti-perloc editie gedownload.
 
Ticon65: Nogmaals: Ik ben niet op zoek naar een image maker, maar naar een oplossing waardoor Win7 in een normaal tempo een image wegschrijft. Met welke image maker dan ook blijft Win7 zeer langzaam (duurt dagen voor een image is weggeschreven).
Ik gebruik Macrium Reflect. Met dezelfde image maker in Windows XP duurt het een paar uur, in Windows 7 dagen..
Anyway, bedankt.
perloc
 
Lijkt me een mooi moment of dit topic te begraven ;-)
 
Parloc, De traagheid zit hem zeker voor een deel in Macrium. Dat is gewoon geen snelle tool. En daarnaast is het de vraag hoe snel is het station waar je de image naartoe schrijft? Is dat USB 3.0 of is dat het nog snellere Esata?
 
Quandor09: De backup is in vrijwel exact 1 uur germaakt. 68GB. Dus dat is een prima resultaat. C: disk geselecteerd, maar ook de Restore partitie is meegenomen, maar niet geselecteerd!! Dus toch nog eigenzinnig. Restore staat op een aparte partitie.
Helaas. de aanmaak van een System Repair Disk lukte niet. 2x een blanke CD en 1x een DVD erin gestopt, steeds dezelfde foutmelding: "System Repair Disk could not be created, Parameter wrong 0x80070057". Dus ik heb er nog niets aan. Zal zoeken of die repair disk a;lsnog kan worden aangemaakt. Als dit lukt is mijn probleem opgelost.
Heb je een idee?
perloc
 
Op zich wel grappig om te lezen dat je van 'enkele dagen' naar een uurtje bent gegaan. Ik zweer al jaren bij Microsoft backup en vind dan ook dat je voor zaken die Windows prima zelf kan, vooral geen 3 third party software moet gebruiken.

Een eventuele efi en / of herstelpartitie wordt idd. standaard 'meegenomen', die kun je niet eens uitvinken, net zomin als dat je de Windowsomgeving uit kunt vinken, maar da's op zich ook logisch, want het is ook een mirror van je systeem om eventueel bij ernstige problemen je machine weer aan de praat te krijgen en dan is het niet interessant om alleen over een partitie te beschikken waarop games staan. Echter, vind je dat als user wl belangrijk, prima, dan selecteer je die partities wl mee (waar die games op staan).

Het is op zich vreemd dat aan het eind van het proces de systeemschijf niet kan worden aangemaakt. Dat hoeft niet pers een probleem te zijn, want met een 'echte' Microsoft Windows 7 schijf gaat het ook prima lukken. Zo'n schijf heb je alleen maar nodig om de machine te starten en of je dat nu met een systeemschijf doet, of met een Windows 7 schijf, dat boeit niet.

Als je de foutmelding die jij krijgt, in Google typt, dan komt er een heleboel leesvoer : Klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de eerste plaats, allang wordt geen systeem DVD meer geleverd. Als je een laptop koopt staat windows install file al op de schijf. Het verbaast me steeds dat bij problemen het advies wordt gegeven "stop de Windows DVD in de lezer." Dat kan dus allang niet meer. Dus we worden gedwongen op de illegale toer te gaan. Ja, ik heb een illegale win7 dvd. Nog niet gebruikt op deze computer.
Op de tweede plaats: Ik ben internet opgegaan met deze fout en MS kwam met 2 optie's Om kort te gaan, geen van beide opties werken. De eerste werkte helemaal niet, de tweede gaf instructie's waarvan de tekst helemaal niet voorkomt in deze Win7. . Bij mij komt geen item "clock" voor in de lijst. Dat is niet de eerste keer dat het niet klopt: ik heb het al vele malen gezien.
Dus voorlopig einde verhaal, maar ik zal nog een paar andere urls uitproberen
perloc
 
Parloc, ik denk dat je een aantal zaken onjuist interpreteert of verkeerd genformeerd bent.

Een Windows cd of usb stick wordt nog heel veel gebruikt om problemen met de computer op te lossen. Daarom zal iedereen die met pc's bezig is ook altijd wel ergens een installatie disk dan wel een ISO hebben om een herinstallatie of reparatie te doen. Het is namelijk zo dat je met een Windows installatie medium niet alleen Windows kunt installeren maar ook een aantal reparatie opties hebt. Denk hierbij aan de command line of het aanpassen van het register. Het register kan je namelijk via de command line aanroepen en aanpassen.

2 je kan een ISO van Windows 7 legaal van de website van Microsoft downloaden hetzelfde geldt voor Windows 10. Dit is dan ook niet illegaal. Het is illegaal op het moment dat je een, onrechtmatig verkregen, code gaat invoeren om de installatie te activeren.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
 
Ja, ik wist niet dat je Windows 7 legaal kan dowloaden. Zal ik eens doen. En kan ik dan, indien nodig, de install code onderop de laptop gebruiken?

Maar mijn probleem blijft. Ik heb een tiental of meer websides geopend en de adviezen voor die foutcode 0x80070057 uitgevoerd. Desondanks blijft het aanmaken van een CD/DVD (er staat RW, zou dat cht nodig zijn? Ik zou niet weten waarom!) onmogelijk omdat de fout persisteert. Een RW DVD kun je wissen en opnieuw gebruiken om data weg te schrijven.
perloc
 
Waar lees jij RW?

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat jij tot 3x toe deze foutmelding krijgt, want ik gebruik Windows backup als sinds Vista Ultimate en heb deze nog nooit gehad. De op jouw machine staande Windows, is dus wel legaal en ook geactiveerd?

Misschien is de Windowsinstallatie niet helemaal 'koosjer'?

Typ daarom in een opdrachtprompt (die je als Adm.) uitvoert eens:

sfc /scannow

en Enter.

Een minuut of twintig a dertig later laat Windows je weten of er integriteitsfouten zijn gevonden, of niet en -mogelijk belangrijker, of Windows ze heeft kunnen repareren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan die code van onderop je laptop proberen. Zorg er dan wel voor dat het dezelfde versie van is.
 
Ik heb bij MS ingetypt: "Windows 7 home download iso". Als ik daar ben aanbeland moet ik mijn mail adres invoeren en mijn organisatie code. Die heb ik helemaal niet, dus einde verhaal. Heeft iemand een link voor een download van Win7 Home Premium 64b ISO??
Enne, ik wil GEEN windows 10!!

quandor09: De windows is origineel geleverd met deze laptop en dus ook geactiveerd.
"Waar lees jij RW" Hier:
RW.png
Er is niets aan de hand met mijn laptop. Alleen een Image maken met Macrium Reflect duurt dagen. Met Macrium Reflect op mijn Win XP laptop in 2 uur. Dus het ligt niet aan Macrium Reflct.
sfc/snannow heb ik al eens eerder gebruikt. Niets aan de hand.

perlco

--- Update ---

Ondertussen is mijn hele vraag over die backup, die WEL binnen een uur is gesaved helemaal ondergesneeuwd.
Maar een "System Repair disk" kan ik niet branden omdat ik een hardnekkige foutmelding krijg met code 0x80070057.
Ik heb 2 schone CD's en 1 schone DVD geprobeerd. Lukt niet, four persisteert.
Ik heb de adviezen van tenminste 10 sites op Internet opgevolg, diverse veranderingen/aanvullingen in het register aangebracht maar de fout blijft. En die punt (dot) staat er. (Is een van de adviezen.)
perloc
 
bezie deze uitleg eens ...betreffende het verkrijgen van eender welke iso ...
ja dus ook de Windows 7 home premium x64
jij dient dus de Windows 7 aan te vinken in het eerste scherm en in het tweede scherm kies je dan voor de home premium x64..
succes ermee ..
 
@perloc : je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord: wr lees jij RW?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
quandor09: Dan moet je maar eens goed het plaatje bekijken welk ik heb gestuurd in mijn vorige antwoord!
Emi: zal het eens goed bekijken en gebruiken. Met dank!!
Nu hoop ik nog een antwoord te krijgen op de "System Repair Disk". Iemand een idee?
perloc

--- Update ---

Emi: Nog even dit, Google laat het afweten vandaag (hier!?). Als het weer werkt en het is gelukt zal ik dat even melden.
perloc
 
Emi: Hier ben ik allang langs geweest. Die punt (dot) stond er al. Zoal gezegd ben ik het internet opgegaan en van meer dan 10 items de aanwijzingen uitgevoerd. Verschillende wijzigingen in het register gemaakt maar het helpt allemaal niets.

quandor09: ik moet me verontsculdigen. Er staat inderdaad RW maar dat is niet een aanwijzing welke cd/dvd moet worden gebruikt maar de naam van mijn optische drive. In mijn ijver naar het zoeken van een oplossing ben ik op het verkeerde been gezet.
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan