• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ontvangst email door Yahoo.com zeer wisselend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Zowel bij een bevriend echtpaar die beiden een yahoo.com mail adres hebben als bij een dito familielid komen niet alle mails binnen. Bij het echtpaar soms dezelfde mail bij de n niet en de ander wel. Vaak ook met een eenvoudige bijlage (bv. n word-bestand) of een aantal foto's niet. Misschien ook mails die per groepsadres verzonden waren.Als je geen mail ontvangt wt je soms ook niet dat die niet verstuurd was. Het lastige van yahoo is dat er geen duidelijke helpdesk is (zelf heb ik daar niet naar gezocht) het is ook een wat vage klacht . Ik weet niet of zij na de grote hack-affaire bij Yahoo hun wachtwoord veranderd hebben, maar ik vraag mij af of dat van invloed kan zijn. Iemand nog een suggestie? Zelf heb ik al voorgesteld een andere mailserver te nemen, maar niet iedereen is erg blij met dat advies
 
Ik snap ook niet dat mensen bij Yahoo blijven - drie hacks waarvan de eerste door Yahoo zelf die van miljoenen gebruikers de data heeft overgedragen aan de NSA!
 
Heb hen ook al geadviseerd een ander programma te nemen, maar de n luistert anders dan de ander. Ben begonnen hen te adviseren de mail adressen op te slaan of op z'n minst af te drukken.Ik wacht nog even op een mogelijk praktische oplossing.
 
Ik snap ook niet dat mensen bij Yahoo blijven

Hallo Abraham54,

Waarom blijf je bij Yahoo? Omdat je dan je jarenlang gebruikte e-mail adres kunt behouden.

Ze noemen zich overigens nog steeds "het beste jongetje van de klas". Laten zij daar maar eens mee ophouden.
 
Ja, als jullie met elkaar in discussie gaan schiet ik daar niks mee op. ZIJN er nog wel Yahoo-klanten die dit forum lezen? (is wel al 84x bekeken, waaronder wat dubbeltellingen denk ik) Zelf heb ik wel een account omdat ik een heel enkele keer el eens op Flickr kijk, en n emailadres (mijn eigen) in mijn mailaccount heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en kennelijk heb je nergens last van? Als je niet weet dat je bepaalde mails niet ontvangt hb je ook nergens last van. Ik stuurde (vanaf een vakantieadres met tijdelijk n andere instelling in Outlook { i.p.v. mail.kpnmail.nl moest ik mail.knid.nl invullen in Friesland)) een mail naar mijn eigen yahoo-adres, maar dat kwam dus mooi niet aan.
Zal het nog eens vanuit mijn Gmail proberen
 
En kennelijk heb je nergens last van? Als je niet weet dat je bepaalde mails niet ontvangt hb je ook nergens last van.

Dat ik nergens last van heb is wat veel gezegd. Het komt nogal eens voor dat iemand van wie je een reactie verwacht geen antwoord geeft. Tot vandaag heb ik daarbij nog nooit aan Yahoo gedacht.

Maar ja, om nu aan de niet-antwoord(st)er te gaan vragen of hij/zij wellicht toch een reactie heeft verzonden? Waarop dan het antwoord, wellicht ook weer door Yahoo, niet komt?
 
ik heb opgemerkt dat van dat bevriende echtpaar - beide met een yahoo adres - soms de n wel en de ander niet ontvangt, maar dus niet altijd dezelfde. Zowel gewone mails als mails met een eenvoudige bijlage. Eventueel kan je dat ook eens uitproberen met een (goede) kennis, vooral als n van beide 2 yahoo adressen heeft.Maar een oplossing voor het probleem krijgen we zo niet.
Inmiddels ben ik er wel achter hoe het email adresbestand van yahoo naar (bijvoorbeeld) Outlook over gezet moet worden.
 
Maar een oplossing voor het probleem krijgen we zo niet.

Waarschijnlijk is er ook geen oplossing. En inderdaad een helpdesk van Yahoo was er voorheen wel, maar die is een paar jaar geleden wegbezuinigd. In elk geval verdwaal je al snel als je ergens een antwoord wil krijgen.

Er is maar n mogelijkheid, lijkt mij: een ander e-mail adres nemen. Ik heb ook wel eens gehoord dat Yahoo binnen niet al te lange tijd gaat verdwijnen.

Ik blijf Yahoo gewoon gebruiken zolang als het nog kan. "Mijn Yahoo" (RSS-feeds) vind ik overigens zeer handig en zeer waardevol. Ik kom altijd op dit forum (behalve via een notificatie natuurlijk), na een blik op "Mijn Yahoo". Dat zou ik zeker missen.
 
Succes er mee voor zo lang als het duurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan