• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Langzaam opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefstef123

Bekend gezicht
Lid geworden
21 aug 2015
Berichten
133
Waarderingsscore
0
hallo,

Mijn windows 10 pc heeft sinds een tijd een lange tijd nodig om op te starten.
Wanneer ik hem opstart duurt het een paar minuuten voordat ik bij het inlogscherm kom, hierna werkt alles zoals hoort.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Graag meer info over je hardware van je pc, verder wat voor beveiliging heb je op je pc staan?
Heb je je pc bijv al eens laten scannen met malwarebytes?
 
Let op: er zijn de laatste tijd veel windows 10 updates geweest en die zorgen voor vertraging bij afsluiten/opstarten. Zorg ervoor dat je pc zeker enkele uurtjes blijft opstaan of ga eens naar instellingen ... bijwerkingen & beveiliging ... naar updates zoeken en doe de updates manueel.
Als alle updates genstalleerd zijn en na herstart (2x) blijft ie nog traag opstarten, dan moeten we verder zoeken (zie bericht #2 van Pdexie).
 
Verder onlangs nog veel tools/programma's genstalleerd ?
 
Ik heb onlangs niks meer geinstalleerd,
Ik heb gecontroleerd voor updates, er was er een en die heb ik geinstalleerd
Na verschillende keren nog geen verschil.

Ik was vergeten te vermelden:
Als ik de pc opstart krijg ik zwart scherm, pas nadat ik een keer op de reset knop heb geduwd wil hij zachtjes aan gaan opstarten.
Als ik het inlogscherm voorbij ben gaat hij een stuk sneller.

AMD FX-6300 six core
Wat er verder inzit weet ik zo vlug even niet.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan