• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe desktop of upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mybobo

Junior lid
Lid geworden
14 sep 2015
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Momenteel heb ik een desktop van Dell (studio). Ik weet niet precies waar ik de specificaties hiervan kan vinden (misschien kunnen jullie me helpen?). Er staat in ieder geval op: Intel Core 2 Duo.
Er zit windows Vista op en steeds meer programma's kunnen niet meer updaten hierdoor.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik alleen een andere windows zal nemen of misschien toch ook een betere/nieuwere desktop.

Ik speel soms ook games op mijn computer (sims 4) en dit gaat redelijk vlot maar het spel valt wel steeds uit. Zal dit oplossen met een betere computer?

Als ik nog ergens meer gegevens over mijn huidige computer op kan zoeken die jullie kunnen helpen om een antwoord op mijn vraag te geven, laat het dan maar weten!
 
Wat zou het maximale budget zijn?
Je hebt een vrij oude PC waar je eigenlijk weinig aan kunt upgraden, grafische kaart miss.

Wat is het type van die Dell?
Of zet de weblink van Speccy hier, zie m'n sig.
 
De core2duo is inmiddels een jaar of acht oud, zou ik denk ik geen geld meer in steken. Je kunt ook niet zomaar een onderdeel vervangen, zonder ook de rest te moeten doen (processor, moederbord, geheugen). Voeding is ook hoogbejaard, dus die heeft zijn beste tijd ook wel gehad.
 
Ja, dan wordt het toch echt een nieuwe computer.
Hebben jullie tips voor de aanschaf? Ik ben namelijk echt een leek op dat gebied (vast wel te merken aan hoe ouderwets mijn computer ondertussen is ;))
 
Oh wat handig!


1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
1000 euro maar het liefst wat minder (behalve als ik nu een bedrag noem waar je eigenlijk niks mee kan)

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)

Beeldscherm, muis, toetsenbord en speakers. (Toetsenbord en muis zijn wel draadloos maar ik neem aan dat ik die op elke willekeurige computer kan aansluiten?)

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Word, excel, bestanden en foto's opslaan, mailen, internet, films kijken (via Netflix of youtube. Niet downloaden). En Sims 4 spelen (inclusief uitbreidingen)

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Sims 4 met uitbreidingen. Verder de standaard software zoals mailprogramma's, internet en office.

- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
In ieder geval draadloos internet. Ik heb geen mogelijkheid tot kabel.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Als Windows hierbij hoort: Windows
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
-
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Ja
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Ja
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Als het maar betrouwbaar is ;)

1. Assemblage kost bij de meeste webwinkels tussen 40 - 65 euro.
2. Software installatie kost bij de meeste webwinkels tussen 25 en 40 euro

--- Update ---
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat jammer dat je de link in je berichtje weer weg heb gehaald Lange Pier. Daar had ik juist zoveel aan!
Ik heb het berichtje op twee verschillende fora gezet omdat ik dan misschien verschillende goede tips krijg.
Als dit niet op prijs wordt gesteld dan zal ik het bericht daar weg halen, want ik ben erg tevreden met de hulp die ik hier op het forum krijg!
Mijn excuses.
 
Dankjewel Lange Pier.
Nog wat vragen over de Medion. Ik heb de specificaties bekeken maar ik word er nog niet helemaal wijs uit.
- Kan ik mijn Logitech muis en toetsenbord ook op deze computer aansluiten?
- Hoe zit het met de draadloze wifi? Want ik lees iets over een dongel?
- Zit er op de Medion evenveel (of meer) ruimte om bestanden etc. op te slaan?
- Wat zijn de voordelen ten opzichte van mijn huidige computer behalve dat er een veel nieuwere versie van Windows op zit? Zal de computer bijvoorbeeld sneller zijn?

Alvast hartelijk bedankt

--- Update ---

Oh en nog een vraag:
Is er een pc die vergelijkbaar is met deze Medion maar dan van een A-merk?
Heb een beetje rond gelezen op internet en veel gebruikers zijn erg tevreden over de Medion alleen als er iets stuk gaat is het lastiger om er iets nieuws in te zetten begrijp ik. Vandaar deze vraag. Dan kan ik die met elkaar vergelijken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Medion is tegenwoordig van Lenovo die een goede naam heeft.
Randapparatuur is er gewoon op aan te sluiten.
Wifi heeft een desktop meestal niet, deze wel, beetje vaag hoe ze het brengen, weet je nog niet wat het is, informeer even.
En er zit een SSD in van 120GB en een harde schijf van 1TB.

Videokaart is een low budget game kaart maar voldoende voor wat je ermee gaat doen.

Met een andere videokaart en een CPU van de vorige generatie wat weinig uitmaakt.
https://tweakers.net/categorie/713/...RkSWhKyK-UsUMSkvLsGpt_rd97rniiQ9C6_soKxVlI6QM
 
Na wat vergelijken (voor zover dat gaat met mijn kennis over computers) heb ik vanmiddag de Medion besteld. Ben heel erg benieuwd!
Bedankt Lange Pier voor de hulp en tips!
 
Hopelijk bevalt het je en zo ja, veel plezier ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan