• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Mid-high end game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickM

Junior lid
Lid geworden
5 jan 2012
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Hallo forumleden, mijn naam is Rick, ik ben 20 jaar oud en ik wil mijn eigen computer gaan bouwen. Ik wou dit al doen toen ik 15 jaar was maar heb nooit de financile middelen gehad om dit te doen. Ik heb nu een fulltime baan en kan dus nu beginnen aan iets wat ik al lang van plan was. Graag zou ik jullie hulp willen hebben bij het uitkiezen van de onderdelen. Als jullie nog eventuele tips hebben voor mij dan zou dat ook super zijn. Dit wordt mijn eerste keer voor het bouwen van een eigen PC.

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Max. 1000 euro.
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Beeldscherm, muis, keyboard en speakers.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Vooral voor games, Call of duty, GTA V en league of legends.
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Call of duty, GTA V en league of legends.
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Nee, geen speciale eisen.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee, heb ik allemaal nog.
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Geen, heb zelf wel een windows 10 CD.
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee.
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
n Full HD monitor 24 inch.

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Nee, ik wil de uitdaging zelf aangaan.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Nee.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Zolang de winkel betrouwbaar is ben ik tevreden.


Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Ik ben van plan volgend weekend met de PC te beginnen. Dus jullie suggesties zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groeten,
Rick
 
Leuk leuk leuk :)

Weet nog goed dat ik de eerste keer net zo veel aan het sleutelen was als dat ik de pc eigenlijk gebruikte. De kast stond dan ook continu open voor het gemak... haha.

Veel van geleerd en vooral lol aan beleefd. Heb het moederbord nog steeds ..ASUS P4P800 SE met een overgeklockte pentium CPU van 3.4ghz.

Ding koste bijna nix en dat was maar goed ook.
Heb toen vaak genoeg problemen veroorzaakt door onkunde bijvoorbeeld door statische enrgie of aan een lopende computer harddiscs vewisselen. Bij sommige linux server-systemen kan dat maar bij een illegale windows-xp -blackpirated edition is dat niet aan te raden. Zo nu en dan ging het mis maar ik heb het ook altijd weer op weten te lossen door veevuldig googln (google is je vriend ;) ) en verschillende forums af te struinen.
Vooral als je , net als ik toen, geen compu-geeks in jouw vriendenkring hebt.

Dat gedrag heb ik toen aangeleerd en dat gedrag is nooit meer weg gegaan. Ik heb er veel van geleerd en raad het jouw ook aan om verscheidene redenen.

Tenminste:

Nu ga ik er eigenlijk wel een beetje van uit dat je , door er voor te kiezen zelf te bouwen, jezelf ook enigszins wilt verdiepen ...

Klopt dat?
 
Dat klopt inderdaad, het lijkt mij super leuk om te doen!
Ik ben een tijdje weg geweest van computers e.d. omdat ik een macbook had.

Die macbook is nu stuk en ik wil graag weer een pc omdat ik toch wel vrij veel game.
En ik zie dat je met een pc 10x zo veel mogelijkheden hebt.
 
Ik ben even bezig geweest en ben zelf met deze configuratie gekomen!

https://www.alternate.nl/html/confi...pcBuilder&id=3ac6b9950fcc880f537f82d7eb128779

Zouden jullie hier naar kunnen kijken en eventueel tips of aanmerkingen kunnen geven?
De pc wordt vooral gebruikt om te gamen.

Ik heb er geen SSD of HDD bij gedaan, omdat ik deze uit mijn oude laptop haal, een 500 gb 2,5 inch SSD.


Graag krijg ik feedback van jullie! Ik wil dit weekend gaan bouwen!! :) :) :) Zin in!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was ik weer :)

Blij dat je deze keuze maakt en denk niet dat je spijt gaat krijgen. En idd kun je met een PC- heel veel leuke dingen uit halen. Ben zelf niet zo'n MAC-fan :p

Ik heb je lijst even vlug bekeken en denk dat je goed van start gaat. (een Beest van een GPU kan idd geen kwaad.haha)

Ik zie dat je een leuk budget hebt wat je een beetje armslag bezorgt. Zo hoef je niet te bezuinigen op belangrijke onderdelen.

GOOD JOB (Y)

Ik ga zo ff wat dingen googlen en kom a.s.a.p terug.
 
Waarom die verouderde hardware?
We zitten al in de 7e generatie Intel CPU's en DDR4 geheugen.
Je kunt het alsnog aanpassen.
 
Zie inderdaad net dat ik verouderde CPU en RAM geheugen heb gekozen. Zal vanavond mijn lijstje nog even aanpassen.

Komt omdat ik een hele tijd niks meer heb bijgehouden of gelezen over hardware etc. Dus heb een flinke achterstand haha.

--- Update ---

Wat zeggen jullie trouwens van de lijst die op deze website gegeven wordt?

http://techbuyersguru.com/1000-gaming-productivity-pc-build

Dat ziet er wel goed uit toch?
Omgerekend een dikke 900 euro. Zonder harde schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan