• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitvallen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ynna

Gewaardeerd
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
1.377
Waarderingsscore
2
Sinds een paar weken geeft mijn laptop geen waarschuwing meer dat de accu leeg is en valt ineens uit.
Wat moet ik doen om dit te verhelpen?
Ik heb Windows 10
 
Gewoon de laptop via de netadapter gebruiken, zo doen de meesten dat.
En eventueel een nieuwe accu kopen, want accu's hebben niet het eeuwige leven.
 
Accu is nog geen jaar oud en opgeladen gaat ie een paar uur mee. Kreeg altijd een melding van tevoren en nu ineens niet meer. Moet ik dan iets anders instellen?
 
Als ik dat venster open loop ik dus gelijk vast, geen idee waar ik moet kijken! Er staat het volgende

Ga hiervoor naar het configuratiescherm (Windows toets + x) en zoek op systeemvakpictogrammen.

Configuratiescherm openen geen probleem maar wat met systeemvakpictrogrammen, zie het nergens staan!
 
Hij zit op een andere plek zoek naar instellingen klik vervolgens op Systeem dan Meldingen en acties.
 
Alles onder meldingen staat op aan
 
Je kunt instellen bij hoeveel procent er een melding komt.
Verander dat eens naar een iets hogere waarde ( bijvoorbeeld 20of 25 %) om te kijken of dat nog helpt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar doe ik dat, kan niks vinden sorry.
 
Ik heb momenteel even geen laptop omdat hij in reparatie is.
Dus kan ik het niet goed uitleggen hoe je daar kunt komen.
Je moet onder energie beheer kijken en dan geavanceerde instellen geloof ik.
 
Ik ga nog ff verder zoeken, staat niks bij waar ik wat mee kan maar toch bedankt.
 
Ik heb even via mijn telefoon gezicht.
Als je probleem oplosser intoets in het zoekveld.
Dan zou je onder configuratiescherm probleem oplosser kunnen openen.
Als goed is staat er onder systeem en beveiliging ->
Energie verbruik verbeteren, dat aan klikken en op volgende klikken.
Dan hopen dat er iets wordt gerepareerd.
 
Helaas ook dat werkt niet. Wat ook vreemd is dat hij al uitvalt terwijl er nog 30% energie in de accu zit.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Helaas ook dat werkt niet. Wat ook vreemd is dat hij al uitvalt terwijl er nog 30% energie in de accu zit.

Geeft hij dan wel aan dat er iets niet goed stond?
Zoja wat en wordt het hersteld?
Misschien toch de accu die slecht is.
Heb je nog garantie? Of is hij er net buiten?
 
De processor uit jouw notebook stamt uit 2014 (Hasswell) - dus jouw notebook is al ouder dan jijzelf aangaf.
Dus de accu is dito ouder en zal al aan vermogen hebben ingeboet.
 
Hij geeft verder niks aan. De laptop heb ik gekocht in mei 2015. Paar maanden geleden is er een nieuwe harde schijf ingezet. Er is dus nog garantie op.

--- Update ---
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet alleen niet of er wel 2 jaar garantie wordt gegeven voor de accu.
Ik zou zelf zeggen dat het masr 1 jaar is.
Maar dat zou je even kunnen navragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan