• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDMI werkt niet in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

NikosO

Nieuw lid
Lid geworden
16 jan 2017
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een HP Pavilion dv7-4135ed Notebook. Standaard zit hier Windows 7 op en heb later gebruik gemaakt vd gratis upgrade naar Windows 10. Sindsdien werkt mijn HDMI uitgang niet meer. Krijg de melding "De pc kan niet projecteren op een ander scherm. Probeer het stuurprogramma opnieuw te installeren of gebruik een andere videokaart".

Nu denk ik zelf dat dit een driver probleem is want bij 1 staat ook een verkeersbordje. Heb de drivers al eens verwijderd en verschillende andere drivers geinstalleerd maar niks hielp helaas.

De volgende drivers staan op mijn notebook:

AMD Radeon HD 5000 Series (bij deze staat het verkeersbordje)
ATI Radeon HD 4200 Series

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt.
 
Wat je sowieso (nog) eens kan proberen:
- de nieuwste drivers voor jouw AMD "ATI Mobility Radeon HD 5650" videokaart downloaden (zie http://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=legacy3&os=Windows%2010%20-%2064 ) en klaar zetten voor installatie in een mapje (of op bureaublad).
- met het AMD uninstall utility (zie http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD-Clean-Uninstall-Utility.aspx ) - liefst in veilige modus - alle bestaande drivers eraf halen en pc herstarten.
- naar mapje gaan met nieuwste drivers en installeren.
- na installatie, pc herstarten en HDMI testen
Laat ons daarna nog even weten of het al dan niet gelukt. Indien negatief dan zoeken we verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie snelle reactie. Deze stappen had ik al een keer gevolgd, alleen de driver verwijderen in veilige modus niet. Nu wel gedaan maar krijg helaas weer een verkeersbordje bij de AMD Radeon 5000 te staan.
 
Ik heb deze nummers er staan:

PCI\VEN_1002&DEV_68C1&SUBSYS_149E103C&REV_00
PCI\VEN_1002&DEV_68C1&SUBSYS_149E103C
PCI\VEN_1002&DEV_68C1&CC_030000
PCI\VEN_1002&DEV_68C1&CC_0300
 
Het is idd opgelost met de reactie van pdexie. Super bedankt, ben hier heel blij mee. Rubensky en artstudiog ook bedankt voor de moeite.

Fijne avond nog.
 
Mooi dat je de oplossing hebt gevonden.

Pdexie, je moet maar net even weten dat het daarom gaat.
 
pdexie waar is deze reactie nu weer voor nodig? Laat iedereen in zijn waarde en dit soort reacties dus in het vervolg ook achterwege.
 
pdexie waar is deze reactie nu weer voor nodig? Laat iedereen in zijn waarde en dit soort reacties dus in het vervolg ook achterwege.

Bij deze mijn excuses ik had je bericht verkeerd gelezen.
En sloeg mijn reactie inderdaad nergens op
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Excuus aanvaard. :smile:
 
Ben ik weer. Ik denk toch dat de driver niet naar behoren werkt. Of het is mijn eigen onkunde, dat kan natuurlijk ook.

Het probleem is als volgt. Ik heb bij de beeldscherminstellingen, zonder dat de HDMI-kabel met de tv is verbonden twee blauwe vlakken staan. Een met een 1 en een met een 2 erin. Als ik op Identificeren klik bij blauwe vlak met de 2, krijg ik een zwart vlak in beeld met een 2 erin. Bij het blauwe vlak met de 1 krijg ik niks te zien en als ik op toepassen klik een zwart scherm.

Als ik nu de hdmi verbindt met de tv komt er ook nog een blauw vlak met een 3 bij. Tevens als ik op de "windows" + p druk en hem op "dupliceren" zet krijg ik alleen beeld op de tv en niet op de laptop. De blauwe vlakken staan dan op 1|2 in een vlak en een blauw vlak met een 3 ernaast.

Ik zou dus eigenlijk die hele 3 niet nodig hebben en als ik google kom ik ook alleen maar een 1|2 tegen als de laptop met hdmi met de tv verbonden is.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven en jullie met weer kunnen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan