• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Canon IPF9100 printer, weigert te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArianneDekker

Nieuw lid
Lid geworden
16 jan 2017
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hulp nodig bij foutmelding grootformaat Canon IPF9100 printer:
Foutmelding: linkerkop kapot
Mogelijke oplossing: linkerkop vervangen
Foutmelding: linkerkop oververhit
Mogelijke oplossing: printplaat achter de linkerkop vervangen + bijna alle bekabeling vervangen
Resultaat: printer weigert te werken.

Wie weet welke stap we nu moeten nemen om deze printer weer draaiend te krijgen?
 
Ik heb je topic verplaatst van Algemeen naar Randapparatuur en gadgets.
 
Gezien de melding wordt het een reparatie.
Maar dan kun je beter een nieuwe kopen, dat is goedkoper denk ik.
Heb je al gekeken wat er gebeurd als je de printer eens reset.

Of heb je er het 1 en ander al aan vervangen en werkt het
nog steeds niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien de melding wordt het een reparatie.
Maar dan kun je beter een nieuwe kopen, dat is goedkoper denk ik.
Heb je al gekeken wat er gebeurd als je de printer eens reset.

Of heb je er het 1 en ander al aan vervangen en werkt het
nog steeds niet?

Uiteraard, de Canon IPF9100 GROOTFORMAAT printer is gereset en het een en het ander al vervangen. Nog een suggestie?

--- Update ---

Uiteraard, de Canon IPF9100 GROOTFORMAAT printer is gereset en het een en het ander al vervangen. Nog een suggestie?
 
Vreemd, je zou eens kunnen kijken of het helpt om het even van het stroom te halen.
Alles wel op de goede manier aangesloten?
Heb je originele onderdelen gebruikt?

Mocht niet helpen dan kun je ook even Canon om advies kunnen vragen, hoe je het weer werkend kunt krijgen.
 
Het is een professioneel apparaat.

refurbished-canon-ipf9100-60-x22-12-colour-12040-p.jpg



Ik denk dat je gewoon het geluk moet hebben, om hier een reactie van een lid te krijgenn met eenzelfde apparaat.
 
Mogelijke oplossing: printplaat achter de linkerkop vervangen + bijna alle bekabeling vervangen
Blijkbaar heb je de printerkop zelf niet vervangen. Die kan immers ook defect zijn.
Ik weet niet hoe goed je op de hoogte bent dus vermeld ik hier maar het e.e.a.) Als het gn thermische printer is: Meestal, miss wel altijd?, bestaat een intjetprinterkop uit een houder met daarin een stukje PXE materiaal (PXE is een magnetische materiaal met bepaalde mechanisch/elektrische eigenschappen) met gaatjes. Op die PXE materialen wordt een spanningspuls gezet waardoor het materiaal 'n bepaalde kant uit wijkt. Zo kun je dus een "pompje" maken dat inktdruppels weg schiet. Een magnetisch materiaal heeft een zg. curi temperatuur. Een temperatuur waarboven het materiaal zijn magn. eigenschappen verliest (die eigenschappen komen weer terug als de temperatuur daalt). Ik kan me voorstellen dat als de temperatuur te hoog is geweest er toch blijvende schade kan optreden.
Hier kun je ook nog wat nalezen:

--- Update ---

Dank je Porrelaar. Link was ik idd. vergeten: http://2function.nl/inkjet/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan