• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

berno

Gevestigd lid
Lid geworden
12 jan 2007
Berichten
297
Waarderingsscore
0
Ik heb van iemand een hp paviljon pc gekregen maar als ik hem op wil starten krijg ik melding recovery your pc device needs to be repaired error oxc oooo221 ik heb geprobeerd om windows te instaleren maar lukt niet hopelijk kan iemand mij helpen
 
Indien er een recovery partitie erop staat zou je met F10 de opties voor recovery krijgen.
Welke Windows zou erop moeten staan?
 
ik denk niet dat er die opstaat o f10 krijg ik de bios maar kan er niks mee doen ik vermoed dat ze erzelf mee bezig geweest zijn om er windows 10 op te zetten maar dat er iets i mis is gegaan staat ook nog bij error in windows systeem 32 NTOSKML.exe
 
Probeer eens de F11 bij het aanzetten van de machine.
 
heb ik geprobeerd maar doet niks
 
hier een hp die vraagt tijdens het opstarten op escape te drukken, misschien werkt dat om te installeren of een recovery te doen.
 
Ik neem aan dat er een sticker op zit met daarop de windows versie en het reg. nummer. Dan zou je toch een nieuwe installatie met een windows schijf moeten kunnen doen lijkt mij.
 
heb ik al na gekeken maar staat nergens iets op ook geen sticker
 
Je hebt hem gekregen dus zal het wel niet de nieuwste zijn. Ik zou gewoon Windows 7 proberen en kijken waar het schip strand. Je hebt immers niets te verliezen. Ik ben niet goed op de hoogte van alle activatie en legalisatie issues, maar kans is dat als je de juiste windowsversie gokt, windows gewoon geactiveerd is of kan worden, maar daar kunnen anderen je beter over informeren.
 
http://support.hp.com/us-en/document/c01867418
Lees zelf wat te doen, hier staat dat F11 het recovery menu oproept indien aanwezig.

Start met een installatie DVD op, zie vanzelf welke windows erop staat.

Al met al wordt het moeilijk helpen als je totaal niets weet van die HP.
 
Altijd leuk weinig info en dan toch tot een oplossing moeten komen.

Welke hp paviljon heb je nu precies?? , welke hardware zit erin ,welk besturingssysteem stond erop?
Hoe heb je het zelf verkloot toen je windows 10 erop probeerde te zetten? De stappen dus die je gedaan hebt.
 
ik heb niks verkloot ik heb hem zo gekregen heb alleen geprobeerd er een andere windows op te zetten maar dat lukt niet
 
En op welke manier heb je dat geprobeerd? Startte je pc toen je hem kreeg wel gewoon op?
 
Start de pc wel goed op met bijvoorbeeld een ubuntu live dvd?

Ik heb een donkerbruin vermoeden van een defecte harddisk.
 
ik heb schijftest gedaan was goed
en dit heb ik nog gevonden
systeemnaam 2ada
producht naam b7247ea#abh
model p6 2202 ed
 
Lijkt me nog niet zo'n oud toestel te zijn, ik gok 2012. Zou best kunnen dat deze geleverd is met Windows8. In dat geval zit de licentie in het bios. Kan je op een andere pc dmv het Media Creation Tool een Windows 10 installatie usb-stick aanmaken. Zo kan je een clean install doen zonder licentie om eens te kijken of ie nog werkt en of ie automatisch geactiveerd wordt. Lukt de installatie, dan kan je toch al eens alles goed uitproberen. Blijft ie werken maar zonder activering, kan je nog altijd online een goedkope licentie aanschaffen.
Kijk voor alle zekerheid nog eens goed op de kast (achter-, onder-, zijkant) en in de computerkast of er toch geen stickertje kleeft met Windows7 licentienr.
 
ik hebal een usb stick met windows 10 maar ik kan de usb stick niet vinden in bios ook geen bootvolgorde groetjes
 
Als het een pc is probeer dan eens n van de usb poorten aan der achterkant van de computer. Heb je die usb wel bootable gemaakt?
 
heb ik al gedaan de usb heb ik met rufus gedaan hoop dat dat goed is
 
Welke instellingen heb je gebruikt bij Rufus?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan