• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Realtek definition auto driver for 5.1 output in Win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoc

Gevestigd lid
Lid geworden
13 jan 2012
Berichten
415
Waarderingsscore
0
Goeie dag allemaal en een voorspoedig nieuwe jaar,

Ik heb hier zo een vraagje betreffende Realtek digital sound wat ik momenteel op mijn Windows 10 heb maar in plaats van de 5.1 surround sound enkel door komt als gewoon stereo op enkel twee van mijn luidsprekers.
Heeft iemand dit ook ervaren en daar een oplossing voor gevonden?

Groeten murdoc
 
Heb je wel een 5.1 geluidsbron? Muziek en veel video is meestal gewoon stereo, en dan krijg je geen 5.1 te horen.
In de realtek driver en in windows kun je het aantal speakers instellen en testen.
 
Ja ik heb een 5.1 vijf speaker systeem Trust welke altijd zeer goede resultaten heeft gehad met Windows 0 maar sinds ik overgeschakeld ben op Windows 10 werk dit enkel nod als een stereo 2 speakers.
Ik reeds geprobeerd om op de Realtek website een aangepaste driver voor 5.1 setup in Win 10 - 60bit maar ik eindig steeds op met een twee speaker stereo uitgave-
 
Ja hier gaat het fout wanneer ik naar de website van Realtek een driver voor een 5.1- 62bit voor Windows 10 download en installeer dan krijg ik enkel een setup te zien voor een twee luidspreker systeem stereo en werken drie van mijn luidsprekers niet.
Dus veronderstel ik dat ik een verkeerde driver krijg voor mijn systeem.
 
Ja dit lijkt op de driver wat ik nodig heb op die Duitse website het is jammer dat het mij niet lukt om het te downloaden en te installeren.
Ik krijg telkenmaal een bericht ' Netwerk mislukt' of ongewenste software - dreiging geblokkeerd door mijn beveiliging AVAST.
Ik heb geprobeerd om AVAST volledig uit te schakel maar het lukt nog steeds niet ik kan het nog steeds niet installeren.
Is daar een andre moglijkheid ?
 
Bullshit van Avast.
Avast wordt zelf ook aangeboden op die die site.

Probeer het nogmaals: http://x.chip.de/intern/dl/?url=htt...d5309ebd607dd96b&pageLayout=withinstaller|e50

Klik vervolgens op de blauwe knop bij Download-Server Chip Online
En dan kom je op de originele downloadpagina en zal de download automatisch starten.
Vraag me niet waarom ze dat in Duitsland zo doen, ik weet het namelijk niet.

Voor installatie wel de oude drivers van Realtek verwijderen en je dan eerst je computer opnieuw opstarten.
Installatie zelf via rechtsklik op de download en kiezen voor "Als administrator uitvoeren".
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Windows 10
 
Neen jammer genoeg dit lukt mij nog steeds niet ik heb het nu verscheidene keren op mijn laptop ook geprobeerd maar het word elke keer geblokkeerd als zijnde ongewenste software - dreiging geblokkeerd.
 
Ga dan naar de add-on instellingen van je browser en deaktiveer alles van Avast.
Desnoods Avast verwijderen en een andere antivirus zoals Avira, Qihoo 360 Essentials (met Avira en Bitdefender) gebruiken.
 
Ja dit is gelukt nu dat ik AVAST compleet verwijderd heb nu nog een nieuw anti virus programma en we zijn terug in business
 
Jammer genoeg terug geen goed nieuws :
Toen ik mijn Avast securiteit heb verwijderd van mijn harde schijf met Win 10 was daar geen probleem meer met het downloaden van de nieuwe driver voor mijn Realtek HD audio driver op d.e en installeren ook geen verdere problemen.
Deze morgen heb ik 360 essentials genstalleerd als vervanging van Avast en toen onmiddellijk verscheen dat gehate berichtje weer ' Ongewenste Software'
Ik heb het ook geprobeerd met Avira en daar ook het zelfde bericht.
Volgens mijn bescheiden mening word dit geblokkeerd door Windows 10 als niet goedgekeurde software ????
Ik weet niet wat ik verder nog kapn uitproberen.
groet
 
Ja die staat op aan.
 
Ja die heb ik gedeactiveerd en terug de hele procedure opgestart met het downloaden en installeren van de Audio Treiber.de wat nu gebeurd id na het downloden en installeren terug een waarschuwing van 360 :
360 has identified that the download file contains a Trojan Virus,which may infiltrate your system and even steal your account,passwords,photos and other private info.
Risk : Trojan ( WIN32 )Virus,Risk tool 5d1
 
Ik weet niet precies wat jij download, ik heb net de download nogmaals gedaan en Qihoo 360 Essentials bemoeide zich nergens mee.

De download moet zo heten: 0008-Win7_Win8_Win81_Win10_R281.zip.
 
Laatst bewerkt:
_Ja dit is precies wat ik gedownload heb 0008-Win7_Win8_Win81_Win10_R281 zip = 363 Mb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan