• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

DNS server reageert niet na firmware-update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddy Nova

Just 4 today
Lid geworden
12 aug 2015
Berichten
263
Waarderingsscore
3
Hy NCF bewoners,

Ik zit met een probleem:

Ik heb n router-modum die ik van Ziggo heb gekregen in bridge-modus te staan en via een LAN-HUB twee linksys routers er aan gekoppeld.
Reden hiervan is dat mijn (krent van een ) buurman mij heeft gevraagd of hij op mijn wifi mee mag liften tegen betaling.
Ik ben hier akkoord mee gegaan en heb daarvoor een tweede router geplaatst zodat hij afgescheiden is van mijn eigen netwerkverkeer.

Dat ging prima. Beide routers (Linksys WRT54GL v1.1 + Linksys WRT160n v3) deden hun werk en functioneerden prima.

Buurman blij en ik blij :)

Een poos geleden had ik iets gelezen over OpenWRT en DD-WRT en besloot eergister om n van de routers "een WRT54GL v1.1" te gaan flashen met DD-WRT.
Het leek mij dan wel een goed plan om , voordat ik overstap op DD-WRT of anders, eerst ervoor te zorgen dat de originele firmware (versie .30,07uit 2006) te updaten naar de meest recente daterend uit 2016.

Na de update merkte ik dat ik niet meer op het internet kon komen. Zowel LAN als WIFI gaven aan dat er slechts gelimiteerd toegang beschikbaar was.
Foute firmware miss? FF uitproberen!
De versies die ik nu geprobeerd heb zijn:

Ver.4.30.17 (build 11) ETSI Versie
07/06/2015

Ver.4.30.18 (build 6)
01/22/2016

Ver.4.30.18 (buid 6) EMEA alleen
01/22/2016

Allemaal geven ze het zelfde probleem!
Eigenlijk had ik ook geen idee wat " ETSI" en "EMEA" betekend, maar was wel nieuwschierig of dat n of andere leuke extra optie zou opleveren.
Uiteindelijk ben ik gestopt met flashen bij "Ver.4.30.18 (build 6)" en durfde eigenlijk niet om NU ook nog een alternatieve firmware er overheen te gooien.

Diagnose op dat moment was wat mij betrefte een foute firmware keuze!

Ben direct naar de kringloop winkel gefietst en heb daar een " Icidu NI-707517, WIRELESS 150N router " op de kop getikt.

Deze werkt prima en alle lichtjes branden zoals het hoort.
(net als bij mijn ge-update wrt54gl het geval was)

Maar na het aankoppelen van mijn desktop blijkt dat ook deze router met het zelfde probleem zit.

Bij troubleshooting van de verbinding geeft windows 8.1 de volgende melding:

"DNS server isn't responding"

Beide routers idem-dito !!! :wall:

Ik weet nu even niet hoe ik dit oplos!

Please HELP!!! :(
 
Kan je ons dan ook nog even vertellen welke gegevens er zijn ingevuld? Ip reeksen subnetmasker DNS en default Gateway.
 
Bij de wrt54gl stond na de update alles op 0.0.0.0 etc.

Bij de ICIDU heb ik daar nog niet naar gekeken maar ga dat nu direct doen.

--- Update ---

LAN ip: 192.168.1.1
subnet:255.255.255.0

WAN: ip :0.0.0.0
subnet :0.0.0.0
DNS server : 0.0.0.0 0.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0

--- Update ---

LAN ip: 192.168.1.1
subnet:255.255.255.0

WAN: ip :0.0.0.0
subnet :0.0.0.0
DNS server : 0.0.0.0 0.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0
 
Welke modem/router heb je van Ziggo? Kun je daar geen gast-netwerk op instellen? Daarnaast: als je je modem in bridge hebt staan is er maar 1 IP-adres beschikbaar en daarmee kun je geen twee routers via een hub met internet verbinden. Iedere router heeft z'n eigen WAN adres nodig en daar heb je er maar 1 van beschikbaar. Je zult dus een andere oplossing moeten verzinnen, bijv. de modem uit bridge halen en op de router van de modem twee routers aansluiten die ieder een eigen stukje netwerk verzorgen.
 
Daarnaast zal de "hoofd router" ook voorzien moeten zijn van een default Gateway en een DNS adres anders kan je daarmee het internet niet op.
 
Als ik jou was, had ik allang de originele firmware geflasht.

Als ik lees dat DD-WRT uit 2008 stamt, dan stel ik vraagtekens bij de veiligheid van de gebruikte Linux van DD-WRT
 
@Hans: Het gaat om een Technicolor TC7200-U. Dit is een modum en router in 1. Ziggo heeft deze vanaf hun kant in bridge-modus gezet. Daarna heb ik meerdere roters er tegelijk op aangesloten gehad en dat ging prima.

@Rubensky: Dat klopt.

@Abraham54: Ik heb de wrt54gs tweedehands gekocht via marktplaats met het doel om deze te flashen. Net dd-wrt site geraadpleegd en de nieuwste versie firmware is van 2010-09-08... Vraag mij dan ook af of ik niet beter af ben met de Linksys-firmwareupdate van 2016.
Zou het kwaad kunnen om toch de DD-WRT versie uit te proberen?

PS: Ik heb online (via,via en nog eens via)de originele installatie CD voor mijn wrt54gs gevonden en daarvan de installatie wizzard doorlopen. O.A het modum van het stroom gehaald volgens de voorgeschreven methode en nu lijkt het probleem opgelost.

In iedergeval bedankt.. (Y)
 
Dat is mooi! Leuk dat je het ook nog even laat weten. Mocht het probleem zich nog een keer voordoen dan horen we het wel. :smile:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een afsluiter zul je van mij altijd wel krijgen... On-afgeronde vragen schiet niemand iets mee op toch ;)

Zo nu en dan duurt het even voordat ik reageer maar dat betekend meestal dat ik online naar een oplossing zoek.

In ieder geval bedankt en zodra ik de boel weer in de knoop heb horen jullie het meteen. :p
 
Helaas denk niet iedereen er zo over. Daardoor hebben we nog wel eens een topic waar oplossingen worden aangeboden maar waarin de TS niet de moeite neemt even te melden of het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan