• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] High memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

ravinn

Gevestigd lid
Lid geworden
13 okt 2015
Berichten
200
Waarderingsscore
0
Ugh het is weer eens zover.
Ik heb geen idee hoe dit komt.
heb onlangs een nieuwe ssd hardeschijf in men laptop gezet.
Alles gaat gewoon goed en soepel.
Laptop is nog steeds heel erg snel, maar af en toe hoor ik gewoon veel geluid uit men laptop komen.
Task manager geeft hoge memory aan. meestal rond de 70/80% terwijl ik bijna geen programmas open heb staan.

Heb paar keer malware en avast laten scannen, maar niks helpt.

high memory.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: High memory

Omschrijf dat geluid wat je hoort.
En komt dat geluid echt uit het notebook of uit de speakers?


Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Laatst bewerkt:
Re: High memory

Hoi - de temperaturen in jouw notebook zijn mooi.

Ik vermoed dus dat de ventilator zelf vernieuwd dient te worden.
 
Re: High memory

Hmm okey, ik zal iemand ernaar laten kijken. bedankt !
 
Re: High memory

Sorry helemaal vergeten om nog te reageren.
Ja het probleem is opeens verdwenen, ik had een programma gedownload om de temperaturen te meten en de fan automatisch te controlleren aan de hand van de temperatuur. En nu is het probleem verdwenen.
Bedankt voor uw hulp
 
Re: High memory

Het euvel is ondertussen weggebleven?
Zoja, dan graag nu onderstaande doen - daarna kunnen we dan opruimen.

Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Re: High memory

Mooi - alles in orde.

We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanners in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

delfix.gif


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.
 
Re: High memory

Done !
 
Re: High memory

Ja helemaal perfect, Bedankt !
 
Re: High memory

Ik heb ook jou graag geholpen en wens je weer veel plezier met jouw Windows. Happy Surfing.
Dit topic zal ik sluiten en op Opgelost zetten.
p4193510.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan