• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Privacy W10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat de slimme meter betreft; die wordt binnen 2 jaar overal vervangen en het laten plaatsen van een dergelijke meter in Nederland is verplicht wanneer je de melding krijgt dat ze langskomen.

Poep aub geen onzin hier als moderator!!

De meter mag je dus WEL weigeren.

Sterker nog ik zou iedereen adviseren om de slimme meter te weigeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Poep aub geen onzin hier als moderator!!

De meter mag je dus WEL weigeren.

Sterker nog ik zou iedereen adviseren om de slimme meter te weigeren.

Ik heb die slimme meter ook geweigerd, omdat ik de verbindingen vanuit het apparaat en naar het apparaat niet veilig vindt.
WLAN veiligheid stand 2006.
Ik zit er niet op te wachten dat derden met mijn energiegebbruik kunnen gaan stoeien.
Sinds 2003 heb ik al een digitale meter en die funktioneert zeer goed.
 
Mooi dat ik dit weet ons is door een adviseur bij navraag vertelt dat dit niet geweigerd mag worden.
 
Mooi dat ik dit weet ons is door een adviseur bij navraag vertelt dat dit niet geweigerd mag worden.

Je vraagt maar na, en ik weet niet wat naar wat voor een "adviseur" je luistert ??

Trouwens als je beetje het nieuws hebt gevolgd had je kunnen weten dat je de meter mag weigeren en type een goede zoekopdracht binnen bijv google en je komt genoeg te weten, daar hoef je echt geen adviseur voor te hebben.
 
Mooi dat ik dit weet ons is door een adviseur bij navraag vertelt dat dit niet geweigerd mag worden.

Als huurders kregen wij vorig jaar te horen dat de oude meters afgedankt moesten worden en er was maar n mogelijkheid: de slimme meter accepteren.
 
Als huurders kregen wij vorig jaar te horen dat de oude meters afgedankt moesten worden en er was maar n mogelijkheid: de slimme meter accepteren.

Als huurder heb je ook rechten, meter mag verwijderd worden als de oude aantoonbaar versleten is en als je meter dan vervangen moet worden mag je altijd kiezen voor een "domme" meter.
 
Als je hem dan toch hebt, kun je de verbinding alsnog uit laten zetten. Je moet dan alleen de standen zelf door geven inclusief de jaarlijkse opgave. Ook als huurder kun je bij degene die je netwerk voor elektriciteit verzorgd terecht, is allemaal bij wet vastgelegd.

pdexie was ff eerder
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel gemakkelijker is het dan met de privacy van mobiele telefonie. Daar hoef je niets te weigeren of te laten vervangen. Gewoon geen mobieltje aanschaffen en je kunt volledig anoniem door Nederland fietsen / lopen / bussen en of treinen. Met een kentekenvoertuig wordt het al weer wat lastiger om anoniem te reizen.

Maar even zonder dollen : het topic ging / gaat over privacy binnen Win 10 en volgens mij zijn we reden 'afgegleden'. Mijn mening daaromtrent heb ik hierboven al gegeven, ik wilde met de energiemeter en de mobiele telefoon alleen maar duidelijk maken dat privacy simpelweg 'ver' te zoeken is voor, pak 'm beet', 95% (?) van de mensen boven de 12 jaar. We kunnen ons dan druk maken over het feit dat Microsoft, Google en / of anderen ons 'volgen' terwijl we met de computer bezig zijn, maar aan de andere kant accepteren die miljoenen mensen (kennelijk) wel dat ze in principe geen centimeter buiten de deur kunnen lopen zonder dat anderen weten waar ze zijn, naartoe gaan of zijn geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch terug te komen op die energie meter, het uitlezen kan je uit laten zetten, maar pak daarna eens je meter in met aluminium folie eens kijken hoe snel je gebeld wordt dat ze de meter voor onderhoud niet meer kunnen uitlezen.
 
Dt is nog eens klare en privacytechnisch zinvolle taal! :idea:
 
Het was een adviseur van de netbeheerder. Nu heb ik dus vandaag ook weer wat bijgeleerd hier op het forum.
 
Wat mij betreft een slotopmerking:

ik vind dus oprecht dat veel mensen een heleboel (m.i.) nutteloze energie stoppen in het ageren tegen privacyschendingen door internetbedrijven, daar waar zij aan de andere kant (kennelijk) probleemloos accepteren dat zij 'gevolgd' kunnen worden (denk aan de mobieltjes).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind dus oprecht dat veel mensen een heleboel (m.i.) nutteloze energie stoppen in het ageren tegen privacyschendingen door internetbedrijven

Persoonlijk heb ik nooit een smartfoon gehad en ik hoef er ook geen.

Ik vind uw houding tegenover privacyschending via het web uiterst kortzichtig. Dat maakt de gedachtewisseling ook zo moeilijk, zo niet onmogelijk. Succes met uw nieuwsgroepen.
 
Helaas werkt het wereldwijd zo dat de macht van de massa -en niet die van de kleinere hoeveelheden-, bepaalt. Dat u (in Nederland) behoort tot een groep (v.w.b. mobieltjes bezit) die qua percentage wellicht minder dan 5% betreft, is dus helaas geen graadmeter voor het grotere geheel. Zo werkt het nu eenmaal, daar kan ik ook niets aan veranderen. Dat is nu net het euvel waar 'minderheden' steeds weer tegenaan lopen. Da's nu ook waarom een democratie zo 'mooi' is : de meerderheid bepaalt en in de geest van het topic : de meerderheid 'slachtoffer is'.

Dat u mijn houding kortzichtig vindt, is vanzelfsprekend een mening die u mag hebben.
Rest mij u succes te wensen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, het fatsoen gebiedt mij te reageren als mij een vraag of een opmerking wordt voorgelegd.

Ik kan mensen die grote problemen hebben met internetbedrijven die hen volgen alleen maar adviseren:

"Welkom in de grote mensenwereld. Gewoon even uithuilen en daarna fris opnieuw beginnen."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net Heintje Davids.:wink:

Al die bedrijven verzamelen van alles en nog wat voor commercile doeleinden en wil daar zo min mogelijk aan meewerken, heb ook geen smartphone maar wel een prut tablet met Android en zijn reclames, irri.

Maar goed, we hebben zo een malloot in het witte huis, daar maak ik mij veel meer zorgen over.
 
Laatst bewerkt:
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik til er ook niet zo zwaar aan. In Windows 10 probeer ik al die instellingen die informatie over mij doorsturen, uit te schakelen.
Maar voor de rest zal het mij een zorg wezen. Ik wil als ik op internet zit, niet voortdurend als het ware omkijken, of ik ook gevolgd wordt.
Mijn pin gedrag, belgedrag, mobile telefoon, waar ik ben in het netwerk, wordt ook opgeslagen, dus ja, volgen kunnen ze je overal. Om nu met alles wat priv gevoelige informatie verzameld te kappen, gaat mij te ver. We kunnen er uiteindelijk nauwelijks meer zonder. Een slimme meter komt er bij mij ook niet in, dat soort dingen kun je kun je weigeren. Ieder moet maar doen waar hij of zij zich prettiger bij voelen. Zolang ik geen criminele activiteiten of andere schunnige zaken uitvreet, ben ik niet bang voor NSA, bijvoorbeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan