• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Privacy W10

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nu zijn we denk ik met beide voeten weer op de aardbodem beland. :wink:
 
Ik kan alle meningen hier goed volgen. Zelf ben ik er ook geen voorstander van dat werkelijk alles van de mens wordt gevolgd. Daarom probeer ik mijn privacy zo goed als mogelijk te waarborgen. Zonder de mogelijkheden van IT kunnen we niet meer. Maar dat geeft in mijn optiek de grote bedrijven nog niet het recht zomaar alles te doen en te laten!
 
Nee, dat is ook zo Rubensky, maar weet je, wij als gewone individu, kunnen zo weinig. Zie de politiek, wij als individu hebben totaal geen invloed.
Wij kunnen enige invloed uitoefenen op het vergaren van ons persoonlijke informatie, maar geheel voorkomen kunnen we het niet, tenzij we van ons digitaal doen en laten, afstappen, maar dat gaat niet meer! Overal laat je sporen achter, zelfs in het toilet:wink:
 
Dat boek heb ik al ergens eerder zien lang komen. Het wordt een dagtaak om alles wat maar gegevens van je verzameld, zoveel mogelijk teniet te doen.
Op media waar je veel vertoeft, kun je voor zover mogelijk, je afschermen, meer kun je niet. Ik wil niet paranoia worden.
Op dit forum kunnen we elkaar daar voor waarschuwen, en helpen dat zoveel mogelijk te beperken!
En wees eerlijk, de mens houd van gratis en gemak, maar daar staat wel iets tegen over. Of willen we allemaal de overstap naar Linux maken.
Zolang ik een computer heb(+/_ 25 jaar), heb ik ook wel Linux distributies genstalleerd, op n of andere manier heb ik er toch minder mee, en toch kan het een mooi uitziend besturingssysteem zijn. Een vraag, waarom is Windows dan zo populair?
 
Ik begrijp het wel en ben een beetje hetzelfde als jij nu schetst.

Windows is onder andere zo populair en bekend vanwege de extreem goede marketingstrategie uit de eerste jaren na het ontstaan. En natuurlijk het blijven investeren.
 
Privacy en computers / internet......
Bestaat niet.
 
Het kan niet alleen aan het extreem goede marketingstrategie liggen, als het product niet werkt, willen de mensen het toch niet.
Dus ja, wat maakt Windows zo populair dan!

Inderdaad cashje, zo gauw we met het internet verbonden zijn, geven we ons bloot.
 
Inderdaad jockers, jij had er al over het boek!


We kunnen wel ns een projectje doen, door het installeren van een bepaalde linux installatie, elkaar daarbij helpen, en elks bevindingen naar voren brengen.
Misschien komen we dan van Windows af, tegelijk bedenk ik, dat gebeurt niet. Bepaalde spellen, zoals Microsoft flight simulator werken niet zonder Windows.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil helemaal niet van windows af, heb o.a. ubuntu uitgeprobeerd maar ben uiteindelijk weer bij windows 7 uitgekomen en nu dus w10 na het een poosje gevolgd te hebben.
 
Ik zeg ook niet dat jij van Windows af moet, dat id opperde ik in het algemeen. Het gemak van Windows geeft bij mij de doorslag.
Ik sta wel altijd open voor een ander avontuur!
 
Het kan niet alleen aan het extreem goede marketingstrategie liggen, als het product niet werkt, willen de mensen het toch niet.
Dus ja, wat maakt Windows zo populair dan!

Inderdaad cashje, zo gauw we met het internet verbonden zijn, geven we ons bloot.

Waar lees je dat dan? Het moet natuurlijk goed werken! Het gaat er daarna om hoe zet je het in de markt. Bedenk dat het OS van Apple ongeveer in dezelfde tijd het levenslicht zag.
 
Het kan niet alleen aan het extreem goede marketingstrategie liggen, als het product niet werkt, willen de mensen het toch niet.
Dus ja, wat maakt Windows zo populair dan!

Inderdaad cashje, zo gauw we met het internet verbonden zijn, geven we ons bloot.

Waar lees je dat dan? Het moet natuurlijk goed werken! Het gaat er daarna om hoe zet je het in de markt. Bedenk dat het OS van Apple ongeveer in dezelfde tijd het levenslicht zag.
 
Waar lees je dat dan? Het moet natuurlijk goed werken! Het gaat er daarna om hoe zet je het in de markt. Bedenk dat het OS van Apple ongeveer in dezelfde tijd het levenslicht zag.

Ik weet even niet wat je bedoeld met "waar lees je dat dan". Apple is voor de doorsnee computeraar, veel te duur in aanschaf.
 
Jij schrijft het kan niet alleen aan marketingstrategie liggen. Dan bedoel ik nee natuurlijk niet. Dat kan ook niet. Het moet weken betrouwbaar zijn enz. Maar Apple was in de beginjaren echt niet extreem veel duurder. Die mogelijkheden waren er nog niet. Dan is het voor een groot deel hoe zet je het in de markt. Dat bedoel ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan