• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Privacy W10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Abraham die ken ik en heb die ook uitgevoerd , daar heb je mij ooit op gewezen. Bij het nalopen van de registersleutels vond ik toch nog een paar sleutels om aan te passen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee of de reactie 'ontopic' is, maar ik zou over de privacy kwestie van Windows het volgende kwijt willen: Het is slechts een mening (mijn mening) met daaraan gekoppeld een vraag (misschien wel retorisch, misschien ook niet, maar goed):

- ik verricht geen criminele activiteiten
- verder heb ik ook niets te 'verbergen',
- een jaar of wat geleden was er sprake van een landelijk patintendossier of zo. Jammer dat het er niet is gekomen. Met de veiligheid van de gegevens zou het waarschijnlijk op termijn net zo goed zijn gekomen als dat banken nu de inloggegevens van hun klanten beschermen. Als ik op 300 Km van huis bewusteloos in elkaar zak dan is het alleen maar in mijn voordeel dat (ambulance-SEH) hulpverleners binnen enkele minuten mijn medische geschiedenis / medicijngebruik etc. etc. kunnen zien, daar word ik waarschijnlijk alleen maar bter van........
- ik vind het niet erg om reclame te ontvangen n.a.v. mijn eerdere zoekopdrachten, sterker nog, als ik vorige week wat rond heb geneusd naar boormachines en ik krijg 2 weken later een popupje met aanbiedingen, dan ben ik daar in zekere zin nog wel dankbaar voor ook.....
- ik klik nooit 'zomaar' op ontvangen mailtjes en zeker niet op meegestuurde bijlagen als de afzender mij volslagen onbekend is,
- van mij mogen op elke straathoek in Nederland camera's komen die continue worden 'uitgelezen'. In Nederland beginnen hele volkstammen te 'steigeren' als er zoiets aan de orde is. Het zal mij cht een biet wezen, het zal er op straat alleen maar veiliger op worden,
- ze mogen mijn vingerafdrukken en DNA in een database opslaan. Als dat voor 17 miljoen Nederlanders gold, dan zouden er nog veel meer misdrijven worden opgelost. Echter, een dergelijk idee maar in de openbaarheid brengen, doet talloze mensen wederom 'steigeren'.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het punt dat ik hiermee een beetje wil maken met daaraan gekoppeld een vraag:

- van mij mag Microsoft, Google en zelfs de overheid als ze dat lollig zouden vinden, mijn surfgedrag etc. etc. volgen, ik heb niets te verbergen.
- vraag : waarom maken zoveel websites en kennelijk ook veel mensen zich zorgen over de privacy op het www of misschien beter verwoord: voor welke gevolgen zijn ze bang / welke 'gebeurtenis' vrezen ze het meest die hen zou kunnen overkomen als Microsoft surfgedrag etc. etc. 'volgt'?

En ja, natuurlijk heb ik een goede virusscanner en een goede firewall, maar dat zijn weer geheel andere onderwerpen, want idd. ook ik wil niet dat criminelen mijn pincode, persoonlijke inloggegevens etc. etc. kunnen achterhalen, maar dat zijn toch wat andersoortige onderwerpen dan privacy in de context van de nieuwsgierigheid van bedrijven zoals Microsoft en Google.
 
Oeps, ik heb over 1 ding gelogen..........

ik pleeg wel degelijk regelmatig strafbare feiten als ik middels mijn Usenetprovider ehh,........ deelneem aan discussies binnen Nieuwsgroepen.
 
@ quandor09: Je hebt dus helemaal niets te verbergen.

En in jouw opsomming mis ik een grote organisatie: de NSA.
 
Als jij daarmee de Amerikaanse National Security Agency bedoelt?

"They may be my gast".

Ik heb niets te verbergen / ben als individu totaal niet interessant voor de NSA.

Enigste aandachtspuntje is mogelijk mijn ehh,............ deelname aan Nieuwgroepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat wil de NSA allemaal van jou hebben:

a) foto's van jouw gezicht
b) stemopnames

Zit je bij Yahoo, dan heeft de NSA al jouw e-mails, jouw wachtwoord en ga zo maar door.
 
Geen idee of de reactie 'ontopic' is, maar ik zou over de privacy kwestie van Windows het volgende kwijt willen: Het is slechts een mening (mijn mening) met daaraan gekoppeld een vraag (misschien wel retorisch, misschien ook niet, maar goed):

- ik verricht geen criminele activiteiten
- verder heb ik ook niets te 'verbergen',
- een jaar of wat geleden was er sprake van een landelijk patintendossier of zo. Jammer dat het er niet is gekomen. Met de veiligheid van de gegevens zou het waarschijnlijk op termijn net zo goed zijn gekomen als dat banken nu de inloggegevens van hun klanten beschermen. Als ik op 300 Km van huis bewusteloos in elkaar zak dan is het alleen maar in mijn voordeel dat (ambulance-SEH) hulpverleners binnen enkele minuten mijn medische geschiedenis / medicijngebruik etc. etc. kunnen zien, daar word ik waarschijnlijk alleen maar bter van........
- ik vind het niet erg om reclame te ontvangen n.a.v. mijn eerdere zoekopdrachten, sterker nog, als ik vorige week wat rond heb geneusd naar boormachines en ik krijg 2 weken later een popupje met aanbiedingen, dan ben ik daar in zekere zin nog wel dankbaar voor ook.....
- ik klik nooit 'zomaar' op ontvangen mailtjes en zeker niet op meegestuurde bijlagen als de afzender mij volslagen onbekend is,
- van mij mogen op elke straathoek in Nederland camera's komen die continue worden 'uitgelezen'. In Nederland beginnen hele volkstammen te 'steigeren' als er zoiets aan de orde is. Het zal mij cht een biet wezen, het zal er op straat alleen maar veiliger op worden,
- ze mogen mijn vingerafdrukken en DNA in een database opslaan. Als dat voor 17 miljoen Nederlanders gold, dan zouden er nog veel meer misdrijven worden opgelost. Echter, een dergelijk idee maar in de openbaarheid brengen, doet talloze mensen wederom 'steigeren'.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het punt dat ik hiermee een beetje wil maken met daaraan gekoppeld een vraag:

- van mij mag Microsoft, Google en zelfs de overheid als ze dat lollig zouden vinden, mijn surfgedrag etc. etc. volgen, ik heb niets te verbergen.
- vraag : waarom maken zoveel websites en kennelijk ook veel mensen zich zorgen over de privacy op het www of misschien beter verwoord: voor welke gevolgen zijn ze bang / welke 'gebeurtenis' vrezen ze het meest die hen zou kunnen overkomen als Microsoft surfgedrag etc. etc. 'volgt'?

En ja, natuurlijk heb ik een goede virusscanner en een goede firewall, maar dat zijn weer geheel andere onderwerpen, want idd. ook ik wil niet dat criminelen mijn pincode, persoonlijke inloggegevens etc. etc. kunnen achterhalen, maar dat zijn toch wat andersoortige onderwerpen dan privacy in de context van de nieuwsgierigheid van bedrijven zoals Microsoft en Google.

https://www.privacybarometer.nl/pagina/45/Actuele_stand_van_de_privacy_barometer
 
Wat wil de NSA allemaal van jou hebben:

a) foto's van jouw gezicht
b) stemopnames

Zit je bij Yahoo, dan heeft de NSA al jouw e-mails, jouw wachtwoord en ga zo maar door.

Waar ik al eerder aan refereerde : ik heb niets te verbergen, als ik vandaag via de geijkte kanalen een inreisvisum voor de USA zou aanvragen, dan krijg ik dat visum zonder enig probleem.

En nee / ja, ik heb alleen mijn deelname aan Nieuwsgroepen te verbergen, maar da's dan ook het enigste dat ik (met name voor de stichting Brein) te verbergen heb................

--- Update ---

@Jockers : n.a.v. jouw laatste bericht moet ik mijn berichten met de volgende opmerking nuanceren:

Mijn mening geldt uitsluitend voor Nederland en landen die politiek soortgelijk in elkaar zitten als Nederland. Wanneer ik Rus, Irakees, Ghanees of whatever zou zijn, dan zou ik juist HL erg hechten aan een zr goede privacy op het internet en absoluut niet willen dat ik gevolgd zou kunnen worden door wie dan ook.

--- Update ---

Blijft misschien wel staan:

wr zijn wij / zij dan zo bang voor als het gaat om privacy?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gelezen. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je ermee bedoelt?

Dit blijft vooralsnog overeind :

wr zijn wij / zij dan zo bang voor als het gaat om privacy?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft vooral te maken met VRIJHEID, die ook al hier in nederland en in de usa/ nsa , zie snowdon en andere klokkenluiders, zo stiekem en langzaam ondermijnd wordt. Daar kun je voor een deel maatregelen tegen nemen en je gedrag op het www op aanpassen. Het is geen kwestie van bang zijn maar van nuchter verstand.
 
Wie leeft er nog met de illusie dat wanneer je Microsoft Windows een Outlook.com mail een Gmail gebruikt. Daarnaast vervend gebruik maakt van Google; op je telefoon Android of IOS hebt daarnaast je tablet meeneemt in de trein en daar verbindt met Wifi (of op welke andere openbare plaats dan ook). Je met gebruikersnaam en wachtwoord, en dus IP, op fora actief bent. Je veel websites bezoekt en daarbij achteloos de cookies accepteert.

Facebook, Twitter Snapchat, Instagram en Google+ gebruikt.

Met je GSM door winkelcentra loopt.

Er erg veel privacy overblijft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ qandor09: Ik ben denk ik van een oudere generatie dan jij bent en ik hecht wel aan privacy.

En nee / ja, ik heb alleen mijn deelname aan Nieuwsgroepen te verbergen
Ergo: jouw stelling dat je helemaal niets te verbergen hebt, gaat daarom niet meer op!
 
Ik denk dat bij een maatschappij als de onze, het inleveren van privacy deel uitmaakt van het deelnemen aan zo'n maatschappij.
Op het moment dat je geen elektronische apparaten meer hebt, denk ik dat je pas een hoge mate van privacy kunt genieten.

Wat dacht je bijv. van je slimme elektra en gasmeter? Het gas/elektriciteitsbedrijf krijgt permanent al jouw gegevens doorgestuurd.
Wat dacht je van je mobieltje? Telefoonproviders, maar k de overheid, kan jou letterlijk kilometer voor kilometer volgen als jij je door Nederland verplaatst. Je hoeft niet eens te bellen, louter het aan hebben staan van je mobieltje is al voldoende om je te kunnen volgen.

Toch worden er geen adviezen gegeven om het mobieltje uit te zetten als je gaat reizen. Ik vermoed dat dat komt omdat iedereen toch nieuwsgierig is / bereikbaar wil of moet zijn. Als er iets je privacy schendt dan is het wel het feit dat je gangen letterlijk meter voor meter gevolgd kunnen worden als je een mobieltje bij je hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dergelijke slimme meters heb je niet nodig en ik weiger ze dan ook, het mobieltje heb je niet nodig als je ook nog een mond hebt om mee te vragen en ik hoef niet ALTIJD bereikbaar te zijn. In onze maatschappij is het niet nodig om zomaar overal aan mee te doen en een hele hoop zogenaamde slimme apparaten brengen alleen maar meer risico's met zich mee. Big Data dient grote ondernemingen, niet de mens. Je mag best zeer kritisch zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat de slimme meter betreft; die wordt binnen 2 jaar overal vervangen en het laten plaatsen van een dergelijke meter in Nederland is verplicht wanneer je de melding krijgt dat ze langskomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan