• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

MBAM detecteert "pup.optional.distromatic"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Vandaag een scan gedaan met MBAM.
Normaal gesproken vind dit programma niets, maar vandaag vond het pup.optional.distromatic.
Het schijnt een soort virus te zijn en heb het laten verwijderen.
Het gekke is dat Kaspersky Internet Security niets heeft gemeld.
Is het een valse melding?
 
Een pup is een possibly/probably unwanted program. Dus geen virus. Het is een waarschijnlijk ongewenst programma, wat meegelift is op een (gebundelde) installer van een ander wel gewenst programma.
 
Ik heb geen programma's genstalleerd; bovendien let ik er altijd op alle optionele aanbiedingen uit te vinken.
Na verwijdering heb ik Kaspersky laten scannen en deze vond niets.
 
Met google kom je ook wel tegen, dat het te maken heeft met een browser extensie. Deze worden vaak automatisch gepdatet. Mogelijk is het op die manier op je pc gekomen.
 
Heeft MBAM in een opvolgende scan nog weer abnormaliteiten ontdekt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan