• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bestanden op hard disk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mybobo

Junior lid
Lid geworden
14 sep 2015
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Momenteel ben ik de bestanden van mijn oude computer aan het overzetten op een externe harde schijf zodat ik ze op mijn nieuwe computer kan zetten. Maar in het tempo zoals het nu gaat ben ik na het weekend nog bezig denk ik...
Het gaat ontzettend langzaam. De downloadsnelheid is 5,26 MB/sec. (Soms 3,50) Is dat een normale snelheid of erg traag?

Ik zag al dat allemaal kleine bestanden meer tijd kosten. Dit zijn inderdaad allemaal worddocumenten. Als die er op staan dan moet ik mijn foto's nog overzetten. Ook allemaal kleine bestanden dus.

Hebben jullie een tip hoe het sneller kan gaan of is het gewoon afwachten?
 
Zet je antivirus eens tijdelijk uit. Die checkt namelijk alle bestanden die je aanspreekt.

5 MBps is erg traag. Een externe usb2.0 schijf zou toch minstens 30 moeten halen.

Je zou beide schijven eens kunnen testen, mogelijk is een van beide defect.
 
Die externe HD - FAT of NTFS geformatteerd?
Als het FAT32 is, dan is de vermelde overzettingssnelheid normaal!
 
Virusscanner heb ik uitgeschakeld. Hopelijk scheelt dat.
Ik weet niet hoe de externe schijf is geformatteerd. Het is Dekstop Hard Drive Hi-speed usb 2.0. 256mb RAm or higher. Van Iomega.
Zie nu op de doos staan dat hij compatible is met windows xp en vista. Ben nu dingen van vista af aan het halen maar het moet straks op windows 10. Dat zal toch wel lukken? Anders is al mn werk voor niks..
 
mybobo zei:
Ik weet niet hoe de externe schijf is geformatteerd
Als de externe harde schijf is aangesloten op de computer n aan staat, dan is hij zichtbaar in de Verkenner.
Klik dan met de rechter muisknop op de externe harde schijf en in het contextmenu dat dan verschijnt, moet je klikken op Eigenschappen.
In het venster dat dan zal openen, moet je kijken wat er staat achter Bestandssysteem.
 
Gevonden. Fat32 inderdaad. Gelukkig helpt het uitzetten van de virusscanner voor een groot deel. Nu ongeveer 12 MB/sec.

Bedankt voor de tips!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan