• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

mail gehad van efteling en gelijk veel mail van atractieparken enzo

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
ik kreeg een mailtje van Efteling,met of ik voor het hele gezin een dagje winter efteling wou winnen.
aangezien we al 4 jaar naar de efteling gaan met gezin ,dacht ik leuk toch??
maar nu krijg ik opeens van veel atractie parken en deals dingen een mail.
is daar af te komen???
 
Die kreeg ik ook, gelijk weg gooien, want dan krijg je wat je nu hebt.
We worden weer met dit soort mails geplaagd.
Hoe je er aan komt is mij ook een vraag, omdat ik niet op vreemde sites kom. Dus is er een site, de telegraaf(bijvoorbeeld), waar ik wel veel kom, genfecteerd met een virus. Dergelijke mail zet ik op ongewenst!
 
ja maar omdat wij vaak naar de efteling geweest zijn ,dacht ik dat is leuk.
maar hoe kom ik er af is de vraag
 
Kwam dat mailtje wel echt van de Efteling? Had je het e-mailadres van de afzender gecontroleerd?
Vaak zijn dit nepaanbiedingen. Het doel is enkel om informatie/gegevens van jou te krijgen.
Zo kreeg ik gisteren deze prachtige aanbieding:

588202b36beac-Ongewenst_-_Mozilla_Thunderbird.png


Als je zo'n aanbieding krijgt moet je altijd op je hoede zijn. Waarom zou NS iets gratis weggeven? En waarom zou de Efteling dat doen?
Die aanbieding van NS was dan ook een phishing mail. Even naar onderen scrollen op deze pagina: http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html

Prutser gaf al aan dat je zulke mails direct naar Ongewenst moet verplaatsen. Niet klikken op een link in die e-mails.
Niet klikken op Afmelden onderaan zo'n mail. Dat helpt niet.
Je komt er nooit meer vanaf, zolang je dat e-mailadres blijft gebruiken.

Klik eens op de volgende link en lees die pagina even door: http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/misleidende-winactie-winter-efteling/
Zag die geweldige aanbieding van de Efteling er zo uit? Zo ja, dan zijn de gegevens die jij daar hebt ingevuld al doorverkocht aan spammers. Dat stond in de algemene voorwaarden en daarmee ben jij akkoord gegaan (ook al zul jij die waarschijnlijk niet gelezen hebben...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat is die efteling mail idd
verdomme
 
Heb je wel goed het adres van de afzender gecheckt? Daar kan je voor een deel ook al aan zien of de mail te vertrouwen is of niet.
 
Er komen nog veel meer van die phisingsmails met aanbiedingen.
Niet op reageren, want de linkknop brengt je naar een malafide site.
 
Vorig jaar had ik het ook heel erg, wat ik toen WEL heb gedaan, is mij afmelden voor verdere mail
Na een tijd was het afgelopen!
Nu gaan ze gelijk in ongewenst, verder moet je niets doen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja advies hier is ,niet op reageren
maar dat heb ik al gedaan.
dus de vraag,kan ik nog wat doen ,om verder er geen last van te hebben.??
 
Je weet niet hoe je het opgelopen hebt, dus ja! Je kunt de gok wagen wat ik het vorig jaar heb gedaan, blijven afmelden.
Op den duur was ik er van af!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo kreeg ik laatst zowat elke dag een mail van Albert Hein.Kwam ook
steeds in ongewenst terecht.(steeds en andere afzender)

Reden was dat ik een prijs had gewonnen via de postcode loterij van 12 .
Dus toen moest ik mij melden bij Albert Hein.

Wat heb ik toen gedaan,heb gewacht op een goeie mail van A H.
En toen mij weer uitgeschreven,onderaan die mail.
En sinds die tijd geen mail weer had van A H

Dus ik zou mij uitschrijven bij de Efteling,via een orginele mail van hun.
 
@DrenthseHeide: ik denk niet dat jouw voorstel gaat helpen.
De mail die vanschagen kreeg was namelijk helemaal niet afkomstig van de Efteling. Als vanschagen die mail nog bewaard heeft, dan kan hij nakijken wat het e-mailadres van de afzender was. Ik gok op dit e-mailadres: info @ ds.safepromo.org (zonder de spaties voor en na het @ teken). En dat e-mailadres heeft dus niets te maken met de Efteling.

Om mee te kunnen doen aan die winterquiz heeft vanschagen een vinkje moeten zetten voor een tekst die zo (of ongeveer zo) luidde:
Ja, ik ben meerderjarig en ik geef toestemming aan de sponsors om mij per post, SMS, telefoon en/of mail te benaderen met aanbiedingen (incl. aanbiedingen van derden). Door deel te nemen gaat u akkoord met de deelnamevoorwaarden en privacy. Ik kan door Fresh Fit eenmalig gebeld worden voor een interessante aanbieding voor ondermode en voedingssupplementen.

De in de tekst hierboven onderstreepte woorden waren links, waarop je kon klikken voor meer informatie. Ik weet niet of vanschagen dat destijds gedaan heeft.

Het e-mailadres dat vanschagen op die website heeft ingevuld, is intussen al doorgegeven aan derden. Ik weet niet welke 'derden' en hoeveel 'derden' dat zijn.
En die derden kunnen dat e-mailadres ook weer doorgeven of verkopen aan andere bedrijven. Daar heb je helaas geen zicht meer op.
 
@Porrelaar

Oke,het was ook maar een suggestie van me.
 
Je weet niet hoe je het opgelopen hebt, dus ja! Je kunt de gok wagen wat ik het vorig jaar heb gedaan, blijven afmelden.
Op den duur was ik er van af!
Ik zou juist niet op afmelden klikken, dat is alleen maar een bevestiging voor de afzender dat je e-mailadres nog actief is. Enige oplossing is echt direct naar ongewenst laten gaan en ook niet meer openen maar direct verwijderen
 
Zo zie je maar, de een doet het zo, de ander weer op een andere wijze, het is maar net hoe je in je eigen geval het snelst vanaf was!
 
ik gebruik een MAC,met thunderbird als mail program.
ik heb nu spamsieve ,maar weet niet hoe dat aan thunderbird te koppelen.
spamsieve is een alternatieve voor mailwasher schijnt het.
mijn vraag is er een addone voor thunderbird die spam en troep tegen houd???
 
ik heb er een aantal in staan in dat filter gebeuren,maar krijg evengoed mail van ze.
vandaar de vraag

ik heb dit gevolgd zie bij lage
 

Bijlagen

  • 587b83384b98c-Filterregels.jpg
    587b83384b98c-Filterregels.jpg
    25,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt me niet hetzelfde. Dat zijn de zg berichtregels. Daarmee kun je zelf aangeven wat er met een bepaald bericht moet gebeuren. Bv. van een bepaalde afzender doorsturen of in een bepaalde folder opbergen. Thunderbird heeft daarnaast echter nog een stukje software dat voor jou de keuzes gaat maken. Je moet dan een poosje aangeven welke berichten zowel gewenst als ongewenst zijn. Daarmee "leer" je het systeem om spam te herkennen. Hoe goed dit werkt weet ik echter niet.
"Echte" spamfilters maken ook gebruik van eigen databases waarin al een aantal spammers zijn opgenomen. Die worden dan ook automatisch uitgefilterd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan