• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wake on lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

MightyPig

Nieuw lid
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Ik ben all een tijdje bezig om mijn computer op afstand aan te zetten. Het is voor een deel gelukt, want ik kan mijn computer wel aan zetten als ik op mijn thuis netwerk zit, maar niet als ik op een ander netwerk zit. Ik heb geportforward maar dat is blijkbaar niet gelukt. Ik heb all meerdere dingen geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb ook al een static ip addres. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Als je iets nodig hebt zoals mijn moederboord vraag het dan.
 
Ik heb de vraag verplaatst van Algemeen naar Netwerk.

Je zo de optie die teamviewer biedt voor WOL eens kunnen proberen.
 
Weet ik maar dan moet ik een 2de computer hebben die altijd aan staat.
Maar ik heb wel een rasberry pi die ik kan gebruiken, maar ik weet niet of dat werkt.
 
Heb je al gekeken of het aan de firewall ligt?
Die kan het ook tegenhouden.
 
Geprobeert ligt niet aan de firewall
 
Alle bij geprobeerd en werkt niet.
 
wil je de pc op een bepaalt tijdstip laten opstarten ...

Computer automatich laten opstarten
Dit is mogelijk mits een aanpassing in de bios...

Als de pc opstart klik je op de toets om in de bios te geraken ...
Ben je in de bios : ga je naar de POWER MANGEMENT SETUP Zoek hier de wake up event set up....en klik ENTER..
Zoek de RTC ALERT en zet deze op ENABLED (aanzetten )
Stel hier nu in op EVERDAY zodat dit elke dag herhaalt wordt. (je kan desgewenst ook een bepaalde dag instellen )
Ook dien je het OPSTART UUR in te geven ...klik daarna op save F10 en ENTER Start je computer verder op....
*vanaf nu zal je computer automatisch opstarten op het ingestelde uur en dag /dagelijks onder de voorwaarde dat deze dan ook aan het stroomnet hangt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan